Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@07:21:10 GMT

نمره قبولي براي دکتر بيژن سفيدپوش

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۷۲۵۱۳

نمره قبولي براي دکتر بيژن سفيدپوش

خبرگزاري آريا - داود رفعتي پس از پايان ديدار استقلال و پرسپوليس در تحريريه ورزش سه حاضر شد و در مورد تمامي صحنه هاي مشکوک داوري اين ديدار صحبت کرد.
به گزارش "ورزش سه"، داود رفعتي پس از پايان دربي 85 در تحريريه "ورزش سه" حاضر شد و به کارشناسي جزء به جزء تمامي صحنه هاي داوري اين مسابقه که براي اولين مرتبه توسط بيژن حيدري قضاوت شد، پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


داور نبايد اجازه مي داد گلر استقلال سفيد بپوشد!
رفعتي در ابتدا صحبت هايش را اينگونه آغاز کرد که به طور کلي داور در نتيجه بازي تاثيري نداشت و خود تيم ها بودند که نتيجه را تعيين کردند، اشتباهي که داور کرد اين بود که لباس داور با دروازه بان استقلال يکي بود و نبايد اجازه مي داد که اين اشتباه رخ مي داد و دروازه بان استقلال بايد لباسش را تغيير مي داد. در جلسه قبل از بازي که ناظر داوري و ناظر بازي حضور دارند، لباس دروازه بان و لباس دو تيم مشخص مي شود. در واقع اشتباه از ناظر بازي و ناظر داوري است، که اطلاعات درستي به داور مسابقه نداده اند.
تصميم داور در اعلام آفسايد نکردن درست بود
در دقيقه 4 دو بازيکن استقلال در موقعيت مناسبي براي گلزني قرار گرفتند. در نگاه اول اين صحنه شايد آفسايد به نظر مي رسيد، اما داود رفعتي معتقد است که بيژن حيدري به درستي دستور به ادامه بازي داده است.
خطاي ابراهيمي روي اميري کارت زرد نداشت
در دقيقه 17 پرسپوليسي ها معتقد بودند که خطاي اميد ابراهيمي روي وحيد اميري بايد با کارت زرد داور جريمه مي شد، اما رفعتي معتقد است که داور به درستي خطا اعلام کرده و شدت ضربه در حدي نبوده که داور بخواهد کارت زرد به بازيکن خاطي نشان دهد.
پنالتي و کارت زرد درست بود
رفعتي در مورد صحنه بحث برانگيز دربي 85 که روي حرکت عليپور به دست آمد مي گويد، داور در اين صحنه خيلي دور از صحنه بود و واقعا تشخيص اين صحنه سخت بود، ولي بيژن حيدري به خوبي تشخيص داد. پنالتي و کارت زرد براي روزبه چشمي. رفعتي مي گويد به اين دليل که بازيکن استقلال شانس بازي با توپ دارد، داور مسابقه بايد به کارت زرد بسنده کند. چه بسا اگر مدافع استقلال اقدام به هل دادن بازيکن پرسپوليس مي کرد، جريمه اش کارت قرمز بود، اما در قوانين جديد يک درجه از تنبيهات کم شده و به کارت زرد و پنالتي بسنده شده است؛ ضمن اينکه بازيکن استقلال شانس بازي با توپ دارد.

خليل زاده و شجاعيان بعد از اعلام پنالتي بايد کارت مي گرفتند
در مورد درگيري هاي پس از اعلام پنالتي، رفعتي معتقد است که داريوش شجاعيان و شجاع خليل زاده بايد به دليل شيطنت از داور مسابقه کارت زرد مي گرفتند.
داور به اشتباه کارت را به ربيع خواه نشان داد!
در دقيقه 33 داور مسابقه به محسن ربيع خواه کارت زرد نشان داد؛ رفعتي معتقد است که داور به درستي از کارت زردش استفاده کرده، اما به اشتباه کارت زرد را نشان داده و کمال کاميابي نيا بايد کارت را از داور دريافت مي کرد(کمال کاميابي نيا در نيمه دوم هم يک کارت زرد دريافت کرد و در صورتي که داور مسابقه اشتباه نمي کرد، بايد در نيمه دوم اخراج مي شد).
دومين صحنه مشکوک بازي پنالتي نبود
در دقيقه 41 وحيد اميري روي اشتباه مدافع استقلال صاحب موقعيت گلزني شد که مدافع استقلال با تکل توپ را از آن خود کرد. رفعتي معتقد است که داور در اين صحنه بهترين تصميم بازي را گرفته و ادامه بازي بهترين کار بوده است.

کارت زرد به کاميابي نيا صحيح بود
در دقيقه 53 کمال کاميابي نيا روي پاس بازيکن استقلال تکل کرد و داور او را با کارت زرد جريمه کرد؛ رفعتي معتقد است که کارت زرد به درستي اعلام شده و در صورتي که کاميابي نيا در نيمه اول هم کارت زرد مي گرفت، در اين دقيقه اخراج مي شد، اما تاکيد مي کند که ما در مورد صحنه هايي که در لحظه اتفاق مي افتد صحبت مي کنيم و به قبل و بعد ماجرا کاري نداريم.
ابراهيمي به دليل نقض مکرر قانون کارت زرد گرفت
در دقيقه 57 داور مسابقه اميد ابراهيمي را به دليل خطا روي بشار رسن با کارت زرد جريمه مي کند، که رفعتي معتقد است داور به درستي و به دليل نقض مکرر قانون به بازيکن استقلال کارت زرد نشان داده است.
براي فرهنگ غني ما چنين رفتارهايي زشت است!
رفعتي در مورد پرتاب اشياء به داخل زمين مي گويد: اين صحنه اصلا خوب نيست. يک همايش صدهزار نفري در حال برگزاري است؛ من دوبار به عنوان ناظر در جام جهاني بودم و اصلا اين صحنه ها را نديدم. با فرهنگ غني اي که ما داريم اين رفتارهايي که از طرفداران هر دو تيم مَي بينيم، زشت است.
سيدجلال نبايد داور را تحريک کند
دقيقه 77 سيدجلال حسيني و وريا غفوري کنار خط بر سر توپ جنگيدند؛ رفيعي معتقد است که داور به درستي ادامه بازي داده، چون اصلا توپ به پاي سيدجلال برخورد نکرده و خطايي هم روي وريا غفوري رخ نداده است، اما مي گويد که رفتار سيدجلال حسيني براي ترغيب داور به دادن کارت زرد به بازيکن حريف به دليل شبيه سازي هم درست نيست و نبايد اين کار را انجام مي داد.

وريا به دليل لمس داور بايد اخراج مي شد
در دقيقه 86 نفوذ وحيد اميري در پشت محوطه جريمه استقلال سرنگون شد و داور اعلام خطا کرد؛ بعد از اين صحنه بازيکنان استقلال و به خصوص وريا غفوري به شدت به اين صحنه معترض بودند، که البته مدافع راست استقلال با کارت زرد داور مسابقه جريمه شد. رفيعي در مورد اين صحنه مي گويد که خطا درست بوده، اما کارت زرد به اين دليل به وريا غفوري داده مي شود که با عصبانيت بعد از خطا به توپ ضربه مي زند و به تصميم داور اعتراض مي کند. البته رفيعي معتقد است که چون وريا بعد از کارت زرد به سمت داور مي رود و با او سينه به سينه مي شود، بايد با کارت زرد دوم جريمه مي شد واز زمين مسابقه بيرون مي رفت.
کارت زرد براي حرکت زکي پور کافي بود
در دقيقه 88 ميلاد زکي پور و کمال کاميابي نيا در نزديکي نقطه کرنر و در شرايطي که توپ در اختيار آنها نبود با هم درگير شدند؛ در اين صحنه ميلاد زکي پور با پا به کاميابي نيا ضربه زد و مانع حرکت او شد. رفعتي در مورد اين صحنه و درستي تصميم داور مي گويد: در اين صحنه بازيکن آبي شيطنت مي کند و با پا به بازيکن قرمز ضربه مي زند. کمک داور در اين صحنه به خوبي به داور کمک کرد و کارت زرد براي اين صحنه کافي بود، چون يک خطاي ساده بود.
شجاعيان بايد رفتار مسئولانه تري داشته باشد
رفعتي در مورد درگيري هاي ثانيه هاي پاياني و کارت زرد به اسماعيلي مي گويد که به درستي اين تصميم گرفته شده است. او همچنين در مورد اعتراضات شديد داريوش شجاعيان روي همين صحنه معتقد است که اين بازيکن بايد رفتار مسئولانه تري داشته باشد و معتقد است که داور به درستي کارت زرد را به اين بازيکن نشان داده است.

تيم داوري با دوندگي و تشخيص هاي خوب نمره قبولي گرفت
در مجموع تيم داوري اين مسابقه، بازي را خوب کنترل کرد . دوندگي و تشخيص هاي خوبي داشت. البته يک سري خطاها در ميانه ميدان اشتباه بود که پيش مي آيد ولي صحنه خاصي که در نتيجه بازي تاثيرگذار باشد وجود نداشت، اما فکر مي کنم تنشي که در اين بازي به وجود آمد به نظرم به دليل رفتار غير مسئولانه مربي استقلال به وجود آمد و مربي اي در اين سطح نبايد اينقدر اعتراض کند و دليلي هم براي اين کار وجود ندارد. وقتي اعتراض مي کند، تنش به تماشاگران منتقل مي شود و به نظرم در آينده بهتر است به راهنمايي تيم خود بپردازد و رفتار مسئولانه تري داشته باشد.
عکس ها از سجاد ايمانيان

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۲۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو)کارشناس داوری جنجالی‌ترین صحنه پرسپولیس - آلومینیوم؛ اورنوف روی گل اول خطا کرد؟

کارشناس داوری فوتبال گفت: داور، کمک داور اول و داور چهارم خطای اورنوف روی بازیکن آلومینیوم اراک را تشخیص ندادند.

علیرضا یزدانی در مورد نحوه قضاوت امیر عرب براقی در نیمه اول مسابقه آلومینیوم وپرسپولیس اظهار کرد: مهم ترین صحنه مسابقه در نیمه اول در دقیقه ۱۱ بود که اورنوف توپ را از بازیکن آلومینیوم گرفت و آن را تبدیل به گل کرد. در این صحنه مشخص است که توپ در کنترل بازیکن آلومینیوم بود و اورنوف با دست راست بازیکن حریف را لمس و اعمال نیرو کرد و صاحب توپ شد. در این صحنه باید خطای اورنوف اعلام می‌شد.

منبع:‌خبر ورزشی

tags # پرسپولیس ، جام حذفی ایران سایر اخبار اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ شهاب سنگی که دایناسورها را منقرض کرد به کجای زمین خورد و آن روز چه اتفاقی رخ داد؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • عصبانیت پوچتینو: وی‌اِی‌آر بارها به من و تیمم آسیب زده
  • پوچتینو: VAR به فوتبال صدمه زده است؛ تصمیم داوران بازی باورنکردنی بود
  • لیورپول داور را هدف گرفت: این خطا اخراج داشت!‏
  • کارشناسی صحنه جنجالی در شکست پرسپولیس برابر آلومینیم
  • حمله شدید بازیکن ژاپنی به داور بازی سوسیداد - رئال مادرید
  • (ویدئو)کارشناس داوری جنجالی‌ترین صحنه پرسپولیس - آلومینیوم؛ اورنوف روی گل اول خطا کرد؟
  • یزدانی: قبل از گل‌های اول پرسپولیس و آلومینیوم خطا رخ داد
  • کارشناسی صحنه جنجالی در شکست پرسپولیس
  • صحنه مشکوک سن سیروس بدون سوت پنالتی
  • بحث روز؛ VAR در فوتبال، قاضی عادل یا قاتل روح ورزش محبوب ما؟