Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@07:44:08 GMT

علائم يک انسان 2 قطبي کدامند؟

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۷۳۰۵۸

علائم يک انسان 2 قطبي کدامند؟

خبرگزاري آريا - کساني که دچار اختلال دو قطبي مي شوند معمولا مي توان با مشخصه تغيير شديد حالات روحي شناخت.
به گزارش گروه فضاي مجازيخبرگزاري ميزان، اين بيماري اصولا وقتي که حاد و درمان آن بسيار دشوار مي شود، خود را نشان مي دهد. در اين مقاله اطلاعاتي در خصوص اختلال دو قطبي را آماده کرده ايم. توصيه ما اين است که حتما اين مقاله را مطالعه کنيد و از دست ندهيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با ما همراه شويد.
طبيعي است هر فردي در طول زندگي دوراني از شادي و افسردگي را تجربه مي‌کند. ولي در مورد افراد مبتلا به اختلال دو قطبي اين دو احساس متضاد مکررا در فواصل زماني تکرار مي‌شود.در مراحل اوليه، نشانه‌هاي اختلال دوقطبي ممکن است به جاي بيماري رواني با يک مشکل خودش را نشان دهد. به عنوان مثال، ابتدا ممکن است با اعتياد به الکل يا مواد مخدر يا عملکرد ضعيف در مدرسه، حاضر نشدن سر کلاس يا محل کار ظاهر شود. علائم دوقطبي به طور کلي به سرعت نه به وجود مي‎آيند و نه از بين مي‎روند – آنها پايدار هستند و به طور قابل توجهي زندگي فرد را مختل مي‎کنند.مشکل ديگر اين بيماري زماني است که فرد فقط در دوره افسردگي به پزشک مراجعه مي‌کند و چون کل حالات روحي به پزشک گزارش نمي‌شود، فقط داروي ضدافسردگي تجويز مي‌شود که تاثيري در بهبودي ندارد. اين بيماري در خيلي از موارد مانع از زندگي عادي فرد مي‌شود و او را از جامعه دور نگه مي‌دارد. آن چنان ناتوانش مي‎کند که گاهي پزشک ناچار مي‌شود علاوه بر درمان‌هاي معمول حکم نوعي معلوليت را براي بيمار صادر کند تا به دلايل صدماتي که به خودش و سايرين مي‌زند، او را ازجامعه دور نگه دارد.از آنجا که بيماري مرموز اختلال دوقطبي مثل هر بيماري ديگر با تشخيص دقيق پزشک مي‌تواند بخوبي کنترل شود، شما را با هفت مشخصه اصلي اين بيماري آشنا مي‌کنيم.

تغيير سريع موضوع بحث هنگام مکالمه
شخصي که از بيماري اختلال دوقطبي رنج مي‌برد ذهن پراکنده‌اي دارد. زماني مغز فعال و قدرت فرآيند اطلاعات زياد است، به طوري که فرد ايده‌هاي خلاقانه جديدي ارائه مي‌کند و به همين دليل وقتي با اين فرد در حال مکالمه هستيد متوجه مي‌شويد چقدر سريع موضوع و ايده‌هاي مطرح در مکالمه را عوض مي‌کند.
رفتار‌هاي بيش فعالي
گاهي فرد مبتلا به اختلال دوقطبي بسيار فعال است و به فوريت و بدون تفکر تصميم مي‌گيرد. در چنين حالتي که برخاسته از شيدايي اين بيماري است، به اصطلاح فرد نمي‎تواند يک‌جا بنشيند و رفتارهاي بيش فعالي بروز مي‌دهد.
مبالغه درباره خود
مبتلا به اختلال دوقطبي وقتي شاد و پر از انرژي است، کلي در مورد شخصيت خودش مبالغه مي‎کند. او فکر مي‌کند ديده نمي‎شود بنابراين سعي مي‌کند با يک تصوير خيالي از خود و با گزافه‌گويي بسيار آن را به نمايش بگذارد.
تکلم سريع ولي کم
در بعضي مواقع از بيان آنچه در ذهنش مي‌گذرد عاجز است. نمي‌تواند افکارش را کنترل کند. بنابراين سريع و کوتاه صحبت مي‌کند.
افت و خيز فراوان در حالات روحي
زماني بسيار فعال و سرحال است که به آن حالت شيدايي يا نيمه جنون مي‎گويند و زماني غم و نوميدي تمام وجودش را فرا مي‌گيرد که به آن دوره افسردگي گفته مي‌شود. اين تضاد اخلاقي مي‌تواند چند روز يا چند ماه طول بکشد، ولي به طور مداوم تکرار مي‌شود.
ولخرجي زياد
وقتي فرد در حالت روحي شيدايي قرار مي‎گيرد رفتارها و تصميمات اغراق‌آميز دارد. عادت‌هايي مثل ولخرجي يا تصميم‌هاي نادرست مالي که هيچ منطقي پشت آن نيست ازخود بروز مي‌دهد. به طوري که شخص ثروتمند مي‌تواند تمام دارايي خود را يک‌شبه از دست بدهد.
تحريک‌پذيري
شخصي که به اختلال دوقطبي مبتلاست غريبه و خودي برايش فرق نمي‌کند. يک حرکت، يک رفتار، يک انتقاد، بحث يا عدم موافقت با عقايد او باعث ناراحتي او شده حتي رفتار پرخاشگرانه مثل کتک کاري و دعوا راه مي‌اندازد.
اين بيماري مرموز بيشترعلت ژنتيکي دارد که محرک‎هاي محيطي مثل مرگ يکي از افراد خانواده، شکست‌هاي عاطفي يا اجتماعي مي‎تواند باعث بروز يا تشديد آن شود. به همين دليل اگر از کودکي اين بيماري تشخيص داده شود پزشک متخصص مي‎تواند با داروهاي مناسب، مواد شيميايي مغز يا همان انتقال دهنده‎هاي عصبي را کنترل کند تا فرد نه تنها زندگي روزانه‎اش مختل نشود، بلکه بتواند فرد مفيدي براي خود و جامعه‌اش باشد. افراد معروفي مثل پيکاسو و مريلين مونرو نيز به اين بيماري مبتلا بودند. اولي نقاش بزرگ و بنيانگذار سبک جهاني کوبيسم شد و دومي در دوره افسردگي دست به خودکشي زد. چرچيل نيز از ديگر افراد مشهوري بود که به بيماري دوقطبي مبتلا بود و خودش اين بيماري را سگ سياه مي‌ناميد.
پس اگر اين بيماري به موقع تشخيص داده وکنترل شود به جاي آنکه شخص را منفعل و دور از اجتماع نگه‌دارد، مي‌تواند او را به فردي تبديل کند تا شايد بخشي از تاريخ جامعه انساني شود.
منبع: کيهان
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۳۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل

ایسنا/مازندران رییس اتحادیه صنف قصابان شهرستان بابل در جلسه آموزشی مبارزه با تب کریمه کنگو اظهار کرد: با جلوگیری از قاچاق گوشت در شهرستان، پیشگیری‌های لازم جهت بروز بیماری‌های واگیر بین دام و انسان به شرایط مطلوبی رسیده است.

دکتر کوروش نظری مسئول نظارت دامپزشکی شهرستان بابل نیز با بیان اینکه با شروع فصل گرما، شیوع تب کریمه کنگو بیشتر می‌شود، افزود: علائم این بیماری تشابه عجیبی به آنفلوآنزا دارد.

وی خاطرنشان کرد: ویروس از طریق کنه قهوه‌ای رنگ وارد بدن دام می‌شود و معمولا افراد مبتلا به تب کریمه کنگو دچار خونریزی‌های زیرپوستی شده و در برخی موارد نیز به مرگ منجر خواهد شد.

نظری با اشاره به اینکه افرادی که با گوشت تازه دام کشتار شده در تماس هستند، بیشتر ریسک ابتلا دارند، خاطرنشان کرد: این ویروس حتی با له کردن کنه و آغشته شدن محتوای کنه بر روی پوست دام نیز قابل انتقال است.

این مسئول با تاکید بر اینکه کشتارگاه‌ها موظف هستند ۲۴ ساعت گوشت را در سردخانه نگه داشته و پس از آن، اقدام به توزیع کنند، افزود: بیشترین آمار ابتلای بیماری تب کریمه کنگو مربوط به قاچاق گوشت است و توصیه ما این است که قصابان از کشتارگاه مجاز گوشت تهیه کنند.

 نظری اظهار کرد: متاسفانه در این زمینه یک نفر دامپزشک ساکن سیستان‌وبلوچستان نیز فوت شده است.

او درخصوص علائم بیماری نیز یادآور شد: علائم این بیماری همراه با درد شدید استخوان‌ها، افسردگی و تغییر خلق و خو بوده و ممکن است درمان این بیماری چند ماه زمان ببرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ناهنجاری گوژپشتی چگونه مشخص و درمان می‌شود؟
  • توصیه‌هایی برای مقابله با بیماری آسم
  • ناهنجاری گوژپشتی چگونه تشخیص و درمان می‌شود؟
  • دلیل مهم دل درد صبحگاهی و درد معده بعد بیدار شدن
  • برگزاری ماراتون اوتیسم در شهر اصفهان / «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است»
  • برگزاری ماراتن اوتیسم در شهر اصفهان / «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است»
  • برگزاری مارتن اوتیسم در شهر اصفهان / «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است»
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • مداخله به‌هنگام، راه کنترل نشانه‌های اوتیسم
  • بیماری ترانه علیدوستی چیست؟ / همه چیز درباره سندرم «درِس»