Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@19:18:56 GMT

جزئيات بيمه 16هزار توماني زائران اربعين

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۷۴۱۷۲

جزئيات بيمه 16هزار توماني زائران اربعين

خبرگزاري آريا - معاون بيمه مرکزي با تشريح جزئيات حق بيمه 16هزارتوماني زائران اربعين حسيني،به پوشش حوادث تروريستي و درگيري‌هاي داخلي عراق در قالب اين بيمه اشاره کرد و گفت: بيمه ايران با ترک مناقصه انتخاب شد.
محمود حق ورديلو در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص جزئيات بيمه زائران اربعين حسيني گفت: بيمه زائران اربعين حسيني، يک بيمه عمر، حوادث و درمان به صورت توامان است که به صورت پکيج يک ارايه مي‌شود و هموطنان را تحت پوشش مي‌گيرد؛ اين در حالي است که سال گذشته ستاد اربعين، مسئوليت صدور اين بيمه‌نامه را به بيمه دانا سپرد و امسال هم سازمان حج و زيارت، با ترک مناقصه، مسئوليت اين امر را به بيمه ايران سپرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به اين معنا که شرکت بيمه ايران، با توجه به گستردگي شبکه فروش، پرداخت خسارت و گستردگي شعب، براي اين منظور انتخاب شده است.
جزئيات بيمه زائران اربعين حسيني
معاون فني بيمه مرکزي افزود: در واقع، انتخاب بيمه ايران به عنوان بيمه عامل مراسم اربعين حسيني، از سوي بيمه مرکزي صورت نگرفته که انحصاري در اين رابطه مطرح باشد؛ بلکه سازمان حج و زيارت راسا، کار را به اين شرکت بيمه سپرده است؛ اين در شرايطي است که هر فرد مي‌تواند از ساير شرکتهاي بيمه‌اي، بيمه‌نامه مورد نياز خود در اين سفر را خريداري کرده و با توجه به تمايلي که به ميزان پرداخت حق بيمه دارد، از شرکت بيمه مدنظر خود خريد کند.
وي تصريح کرد: البته بايد اين نکته را هم در نظر گرفت که بيمه‌هاي عمر، اصولا بيمه‌هاي غرامتي نيستند و ارزش جان افراد را نمي‌توان با مبالغ تعيين کرد؛ بلکه هر فردي با ديدگاهي که نسبت به آينده خود دارد، پوشش بيمه‌اي را خريداري کرده و مي‌تواند براي عمر نيز، پوشش بيمه‌اي از چند شرکت خريداري کند؛ بنابراين انتخاب بيمه ايران به صورت انحصاري در صنعت بيمه صورت نگرفته است.
بيمه ايران با ترک مناقصه از سوي حج و زيارت انتخاب شد
حق ورديلو با اشاره به راه‌اندازي سايت سماح از سوي سازمان حج و زيارت براي تجميع فعاليت‌هاي مرتبط با زائران اربعين حسيني خاطرنشان کرد: معرفي بيمه ايران به اين سامانه به عنوان يک بيمه متمرکز، از سوي بيمه مرکزي نبوده و اين شرکت، منتخب بيمه‌گذار يعني سازمان حج و زيارت است؛ اين در حالي است که پارسال ستاد اربعين به عنوان بيمه‌گذار، شرکت را معرفي کرده بود و امسال هم سازمان حج و زيارت و اداره کل عتبات اين سازمان، انتخاب را صورت داده‌اند که مطابق با مصاحبه‌هاي مکرر مسئولان اين سازمان، با توجه به استعلامات صورت گرفته، انتخاب شرکت بيمه مشمول مناقصه دانسته نشده و با ترک مناقصه انتخاب شده است؛ ضمن اينکه از سوي بيمه مرکزي هم هيچ توصيه‌اي در اين رابطه صورت نگرفته است.
وي با بيان اينکه هر فردي از زائران اربعين حسيني مي‌تواند خود به صورت انفرادي، نسبت به خريد بيمه‌نامه اقدام کند، تاکيد کرد: فروش بيمه‌نامه از سوي سازمان حج و زيارت اجباري نيست و افرادي که تمايل دارند از بيمه ديگري استفاده کنند، مي‌توانند از طريق ساير شرکتهاي بيمه، نسبت به تهيه بيمه‌نامه عمر و حوادث اقدام کنند؛ البته بيمه‌نامه عمر و حوادث براي سفر اربعين اجباري نيست؛ ولي به هر حال به خاطر اينکه گروه کثيري از مردم در حدود دو ميليون و نيم تا سه ميليون نفر به اين سفر عزيمت مي‌کنند؛ اين اقدام از سوي سازمان حج و زيارت صورت مي‌گيرد.
زائران اربعين، بيمه عمر، درمان و حوادث شدند
اين مقام مسئول در بيمه مرکزي خاطرنشان کرد: البته تعداد زيادي از زائران اربعين هم ممکن است از وجود بيمه عمر و حوادث براي اين سفر آگاهي نداشته باشند؛ اما با توجه به اينکه حق بيمه اين سفر ناچيز است و هزينه آنچناني را تحميل نمي‌کند، به نظر ميرسد که پوشش آن از سوي مسافر، مناسب باشد اما همانطور که گفتم اجباري نيست.
حق ورديلو در پاسخ به اين سوال خبرنگار مهر مبني بر اينکه آيا ترک مناقصه از سوي سازمان حج و زيارت براي انتخاب شرکت بيمه قانوني است، و آيا نظارتي از سوي بيمه مرکزي بر روند اين کار صورت مي‌گيرد، تصريح کرد: بيمه مرکزي وارد اين بحث نشده است؛ چراکه از نظر اين دستگاه، بيمه‌گر مهم است؛ همانطور که بيمه‌گذاران خيلي از شرکتها در بحث قراردادهاي درمان گروهي، يک شرکت را انتخاب مي کنند و با آن قرارداد مي بندند؛ بنابراين به بيمه‌گذار از سوي بيمه مرکزي گفته نمي‌شود که چرا فلان شرکت را انتخاب کرده‌ايم، بنابراين به سازمان حج و زيارت هم اين موضوع از سوي بيمه مرکزي منتقل نشده است؛ اما به هرحال اين سازمان يک دستگاه دولتي است که بايد به نهادهاي نظارتي خود پاسخ دهد و حتما دلايل متقني دارد.
وي با تاکيد بر اينکه بيمه مرکزي، حمايت از حقوق بيمه‌شدگان را در دستور کار دارد، خاطرنشان کرد: نظارت بر شرکتهاي بيمه بسيار مهم است.
حوادث تروريستي و درگيري‌هاي داخلي عراق را هم پوشش مي‌دهيم
معاون فني بيمه مرکزي در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص اينکه با توجه به بالا بودن تعداد بيمه‌شدگان، آيا بهتر نبود شرکت بيمه گذار، تخفيفي را لحاظ مي‌کرد، گفت: مجوز کلي براي اين قرارداد را بيمه مرکزي صادر کرده است و حق بيمه نيز که 16 هزار تومان است؛ شامل حق بيمه عمر، حوادث و پوشش درمان اعم از درمان سرپايي و بستري مي‌شود؛ اين در حالي است که هزينه‌هاي درماني خارج از بيمه، براي افراد سرسام آور است؛ پس با توجه به گستردگي اين افراد و ريسکي که ايجاد مي‌کند، براي بيمه‌گذار هم بالا است؛ به خصوص اينکه اين بيمه براي زائران اربعين، حوادث تروريستي را هم، پوشش مي‌دهد؛ در حاليکه در بسياري از بيمه هاي انفرادي، حواث تروريستي مستثني مي‌شود؛ پس خطرات ناشي از اقدامات تروريستي و درگيري‌هاي داخلي در کشور عراق نيز مشمول پوشش اين بيمه است.
وي خاطرنشان کرد: البته رئيس کل بيمه مرکزي تاکيد داشته که به دليل اينکه اين بيمه براي سفر ارزشمند اربعين است، شرکت بيمه نبايد از قبل اين قرارداد، سود بکند، بلکه حق بيمه دريافتي از مردم، صرفا هزينه‌هاي شرکت بيمه را بايد پوشش دهد؛ چراکه يک بحث معنوي است و کل کشور بسيج شده و امکانات خود را در اختيار زائران اربعين قرار داده‌اند؛ از سوي ديگر، ارايه دادن اين خدمات، راهي براي شناساندن پوشش‌هاي بيمه‌اي به مردم هم به شمار مي‌رود؛ پس فرهنگ‌سازي بيمه هم به شمار مي‌رود؛ بنابراين صنعت بيمه دنبال کسب سود از اين قرارداد نيست.
حق ورديلو با بيان اينکه بيمه با آمار و احتمالات سر و کار دارد، به حوادث تروريستي و درگيري‌هاي داخلي عراق اشاره و تصريح کرد: اين پوشش بيمه، حوادث تروريستي و درگيري‌هاي داخلي در عراق را هم شامل مي‌شود و براي هر زائر، حق بيمه 16 هزار توماني در نظر گرفته شده است که البته سال قبل 18800 تومان بوده و امسال 2800 تومان براي هر نفر کم شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۴۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه ۵ دهک روستاییان به صورت سیستمی تمدید می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، جمشید شایانفر افزود: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و دهک‌های یک تا ۵ درآمدی به صورت سیستمی و متمرکز به صورت رایگان به مدت یکسال تمدید می‌شود.

وی گفت: بیمه شدگان مذکور نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان جهت تمدید پوشش بیمه‌ای ندارند و در مراجعه به مراکز ارائه دهنده خدمت سلامت صرفاً با ارائه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

کد خبر 6088350 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • بیمه ۵ دهک روستاییان به صورت سیستمی تمدید می شود