Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کارشناس علوم قرآني گفت: از ويژگي‌هاي قابل توجه درباره امام دوم (ع)، بذل و بخشش بسياري است که ايشان در راه خدا انجام مي‌دادند.
علي محسني راد کارشناس مذهبي در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگيخبرگزاري ميزان گفت: پيامبر اکرم (ص) پس از تولد امام حسن مجتبي (ع)، ايشان را در پارچه‌اي سفيد قرار دادند و نام‌گذاري ايشان را نيز بر اساس پيامي که در قالب وحي از سوي خداوند توسط جبرئيل دريافت کرده بودند، انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وي اظهار کرد: حضرت محمد (ص) در راستاي محبت و علاقه شديدي که به امام حسن مجتبي (ع) داشتند، فرموده‌اند: من حسن را دوست مي‌دارم، خدايا تو نيز او را و هرکسي که او را دوست مي‌دارد، دوست بدار.
اين کارشناس مذهبي تصريح کرد: از ويژگي‌هاي قابل توجه درباره امام دوم (ع)، بذل و بخشش بسياري است که ايشان در راه خدا انجام مي‌دادند به‌گونه‌اي که اين حضرت دو مرتبه کل زندگي‌شان را فروختند و در راه خدا ميان نيازمندان تقسيم کردند. برادر گرامي امام حسين (ع) همچين به فقيران تواضع و فروتني بسياري داشتند و گاهي با همراهي فقيران در زمينه خوردن غذا، سعي در افزايش برکت سفره و نان آن‌ها داشتند.
وي توضيح داد: زماني که حضرت علي (ع) به شهادت رسيدند، پيش از آغاز امامت امام حسن مجتبي (ع)، ايشان در خطبه‌اي که براي مردم خواندند، حق خود يعني حقوق رهبري را بيان کردند. پس از اين خطبه ياران مولاي متقيان (ع) با ايشان بيعت کردند. پس از بيعت افراد با امام حسن (ع) در کوفه، ايشان استانداران و کارگزاران را تعيين کردند.

محسني راد يادآور شد: امام حسن (ع) توسط همسرشان که "جعده" نام داشت به شهادت رسيدند. "جعده" به دستور معاويه و با اميد اينکه به همسري يزيد درآيد، اين کار را انجام داد، اما پس از شهادت امام بزرگوار ما، معاويه به جعده پول داد، اما او را به همسري يزيد درنياورد.
وي خاطرنشان کرد: امام حسن مجتبي (ع) در مورد بسياري از موضوعات سخنان ارزشمندي دارند که يکي از اين محورها، فاصله ميان حق و باطل است. امام دوم ما در اين راستا فرموده‌اند: «بين حق و باطل چهارانگشت فاصله است، آنچه با چشمت ببيني حق است و چه بسا با گوش خود سخن باطل بسياري را بشنوي.»
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۴۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گندم‌کاران نسبت‌به آفات غافل نباشند/هرکیلو گندم دوروم ۱۸هزارتومان

به گزارش خبرنگار مهر، علیقلی ایمانی، مدیر عامل بنیاد ملی گندم‌کاران کشور و دبیر خانه کشاورز استان گلستان با توجه به بارش‌ها در استان‌های مختلف کشور به کشاورزان توصیه کرد و به مهر گفت: با توجه به بارندگی در برخی مناطق و دمای بالا، فضایی برای آفات گندم از جمله زنگ زرد، لکه سفید، سن زدگی و.... به وجود آمده که ضروری می‌کند کشاورزان رصد دائمی از مزارع داشته باشند.

وی افزود: در برخی مناطق با وجود اطلاع رسانی کشاورزان غفلت کردند و خسارت‌هایی به مزارع گندم وارد شد. اما بیشتر گندم کاران اگر چه سموم به اندازه کافی وجود نداشت به هر ترتیبی سمپاشی را انجام داده و از خسارت‌های سنگین‌تر جلوگیری کردند.

وی ادامه داد: با توجه به پیش آگاهی و هشدارهایی که داده شد تقریباً در بسیاری از استان‌ها زنگ زرد و سایر آفات مهار شده است.

وی تاکید کرد: رصد مزارع با دقت بیشتر انجام شود زیرا در حال حاضر در بیشتر استان‌های کشور شاهد بارش هستیم و پس از آن با رطوبت و گرما هوا رو به رو خواهیم بود که فضای مناسبی برای رشد آفات است.

پیش‌بینی میزان تولید

ایمانی در ادامه سخنان خود به خرید تضمینی گندم در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: سال گذشته کل تولید حدود ۱۳ میلیون تن بود که بیش از ۱۰ میلیون تن خرید تضمینی انجام شد. پیش بینی می‌شود امسال با افزایش تولید خرید تضمینی این محصول استراتژیک به حدود ۱۱ میلیون تن برسد.

وی گفت: اگر عوامل غیرمترقبه طبیعی مهار شود امکان تولید ۱۳ میلیون تن گندم در کشور وجود دارد.

مدیر عامل بنیاد ملی گندم‌کاران کشور یادآور شد: گندمزارهای استان‌های شمالی با توجه به خشکسالی و رطوبت هوا و افزایش دما شرایط مساعدتری برای بروز آفات دارند. همچنین بارش در ۱۵ استان کشور بالا بوده و این باعث می‌شود تا گندم کاران دقت بیشتری به مزارع خود داشته باشند.

دل‌نگرانی گندم‌کاران

ایمانی با اشاره به نگرانی گندم کاران درباره خرید تضمینی محصولاتشان عنوان کرد: یکی از دغدغه کشاورزان مربوط به مطالبات بوده و امیدوارند امسال پرداخت مطالبات کشاورزان همچون سال قبل با دیرکرد چند ماهه انجام نشود.

وی درباره قیمت خرید تضمینی گندم هم گفت: امسال خرید تضمینی گندم هر کیلو گرم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان بوده و خرید تضمینی گندم دوروم هم که در صنایع غذایی مانند ماکارونی مورد استفاده قرار می‌گیرد ۱۸ هزار تومان است.

کد خبر 6096924 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • دادستان کرمان خواستار ارتقا خدمات دفاتر قضایی شد
  • جبلی: مسعود اسکویی مصداق بارز نشاط و سرزندگی بود
  • آغاز ساخت واحد‌های مسکونی درمنطقه عشایری دهدلی
  • گندم‌کاران نسبت‌به آفات غافل نباشند/هرکیلو گندم دوروم ۱۸هزارتومان
  • سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • آموزش؛ حلقه مفقوده در دیابت/ سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • بزرگترین خدمت و جهاد خدمت به مردم است
  • لزوم احساس مسئولیت مسلمانان نسبت به همدیگر
  • امام جمعه ساری: ماماها از مسئله زشت سقط جنین فاصله بگیرند
  • بانوان ایرانی بر فرضیه‌های غربی خط بطلان کشیدند