Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-02@20:10:50 GMT

آخرین وضعیت پرونده پزشک تبریزی

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۷۴۶۰۲

آخرین وضعیت پرونده پزشک تبریزی

خبرگزاری میزان- دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان شرقی با اشاره به آخرین وضعیت پرونده پزشک تبریزی گفت: استعلامی از پزشکی قانونی شده که هنوز پاسخ آن واصل نشده، پس از ارسال پاسخ استعلام به مراجع قضایی جلسه بعدی دادگاه برگزار خواهد شد.

موسی خلیل اللهی دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، با اشاره به آخرین وضعیت پرونده پزشک تبریزی اظهار کرد: استعلامی از پزشکی قانونی شده که هنوز پاسخ آن واصل نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ارتباط با تعیین وقت جلسه بعدی دادگاه رسیدگی به پرونده تصریح کرد: پس از ارسال پاسخ استعلام پزشکی قانونی به مراجع قضایی جلسه بعدی دادگاه برگزار خواهد شد.

 گفتنی است؛ کیفرخواست پرونده پزشک تبریزی در اواسط فرودین ماه سال جاری صادر شد و  چهارم مهرماه جلسه رسیدگی به این پرونده در شعبه 3 دادگاه کیفری یک تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری میزان، بیستم مهر ماه سال گذشته و همزمان با روز تاسوعای حسینی خبری مبنی بر فوت 2 عضو خانواده یکی از پزشکان تبریز در رسانه‌ها منتشر شد. بر اساس گفته رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی این پزشک مدعی شده بود که فردی چند غذای نذری در اختیار آن‌ها قرار داده و اعضای خانواده‎اش با مصرف این غذا مسمومیت پیدا کرده، راهی بیمارستان شده‌اند و در نهایت همسر و مادربزرگ این پزشک فوت می‌شوند.

تحقیقات برای شناسایی علت این حادثه با پیگیری‌های شبانه روزی دادستان مرکز استان و بازپرس پرونده ادامه داشت تا اینکه این پرونده ابعاد تازه‌ای به خود گرفت و 10 آبان ماه سال گذشته قاضی موسی خلیل الهی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان جرئیاتی جدید از پرونده فوت دو عضو خانواده این پزشک را تشریح کرد.

وی از صدور نظریه پزشکی قانونی در رابطه با این پرونده خبر داد و گفت: بر اساس نظریه پزشکی قانونی علت فوت دو نفر از اعضای خانواده این پزشک مسمومیت با سم فسفین بوده و در بررسی غذاها نیز این نوع سم کشف شده است.

دادستان تبریز در تبیین سوابق کاری و تحصیلی وی، تصریح کرد: این فرد یک پزشک عمومی است که در سال‌های اخیر فارغ التحصیل شده و شهرت خاصی ندارد.

قاضی خلیل الهی ادامه داد: عمده فعالیت وی نیز در خانه سلامت یکی از محلات تبریز بوده که توسط دانشگاه علوم پزشکی تبریز به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی در رابطه با ادعای مطرح شده مبنی بر خیر بودن این پزشک نیز افزود: اگر مبنای این موضوع انتشار یک نسخه پزشکی در فضای مجازی باشد، باید گفت که این موضوع در تحقیقات به اثبات نرسیده است.

قاضی خلیل الهی توضیح داد: در نسخه انتشار یافته از این پزشک در فضای مجازی، به داروخانه توصیه شده که وجه داروها را از بیمار دریافت نکند و این درحالی است که اصل بودن این نسخه و اینکه شخصی به واسطه توصیه این پزشک از پرداخت هزینه داروها معاف شده باشد در تحقیقات به اثبات نرسیده است.

دادستان تبریز تصریح کرد: اساسا این نسخه توسط یکی از آشنایان این پزشک در فضای مجازی منتشر شده که این فرد نیز از ماهیت موضوع در زمان انتشار آن خبر نداشته است.

قاضی خلیل الهی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا مسمومیت و فوت به دلیل مصرف غذای نذری در این پرونده به اثبات رسیده است یا خیر، گفت: اساسا موضوع مسمومیت با غذای نذری در این پرونده صد درصد منتفی است به هیچ وجه موضوع غذای نذری مطرح نبوده است.

وی با بیان اینکه غذاها از یکی از رستوران‌های تبریز خریداری شده است، تاکید کرد: هم تحقیقات کارآکاه‌ها و هم تحقیقات بازپرس پرونده حکایت از این داشت که اساسا موضوع غذای نذری نمی‌تواند مطرح شود.

قاضی خلیل الهی تصریح کرد: خوشبختانه در جریان تحقیقات، محل این غذاخوری شناسایی و با بررسی محتوای دوربین‌های حاضر در محل، نحوه خرید غذا مشخص شده است.

دادستان تبریز خاطرنشان کرد: این پزشک نیز تایید کرده که اصلا بحث غذای نذری در کار نبوده است.

ﺣﺠﺖ‌اﻻﺳﻼم واﻟﻤﺴﻠﻤﯿﻦ غلامحسین ﻣﺤﺴﻨﯽ‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه نیز در یکصد و چهارمین ﻧﺸﺴﺖ ﺧﺒﺮی خود گفت: پزشک تبریزی صراحتا اعتراف نموده که غذا، نذری نبوده است و خودم از رستوران تهیه کردم. فعلا به اتهام قتل بازداشت می‌باشد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۴۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر غفاری آثار صبح سه‌شنبه در دیدار با رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان همدان بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان به منظور اتمام پروژه بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی در حال ساخت شهرستان رزن اهتمام و پیگیری های لازم را انجام دهد که در دهه مبارک فجر بتوانیم از این پروژه برای خدمت رسانی به مردم بهره‌برداری کنیم.

وی ضمن تقدیر و تشکر از حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی استان در شهرستان و نگاه ویژه ایشان به بهره‌مندی مردم شهرستان رزن از خدمات شبکه بهداشت و درمان شهرستان به بیان نیازهای درمانی شهرستان رزن پرداخت و گفت: نیاز شهرستان به پزشک متخصص و جراح از ضروریات و مطالبات اساسی شهرستان است که لازم است به این مسأله توجه ویژه شود.

فرماندار رزن ادامه داد: در سطح شهرستان صرفاً یک پزشک به مدت ۸ روز از ماه داریم که نیازمند حضور پزشک ثابت در تمامی روزهای هفته هستیم.

غفاری آثار افزود: در بخش رادیولوژی و سونوگرافی فقط یک پزشک به مدت ۱۵ روز از ماه داریم و ضرورت دارد تا به این مهم نیز توجه شود.

غفاری‌آثار با بیان اینکه فقط یک پزشک بیهوشی در مدت ۱۵ روز از ماه داریم اضافه کرد؛ پزشک متخصص چشم، متخصص گوش، حلق و بینی نداریم و متخصص اورولوژی فقط یک روز در هفته در سطح شهرستان در حال خدمت رسانی است که پاسخگوی نیاز مردم نیست.

فرماندار رزن همچنین ضمن بیان اینکه فقط یک پزشک عمومی داریم خواستار افزایش پزشک عمومی به سه پزشک عمومی شد و گفت: بخش آزمایشگاه بیمارستان ولیعصر عج شهر رزن نیاز به تامین دستگاه اتوآنالایزر دارد.

وی در پایان از دکتر مجذوبی درخواست کرد تا به منظور اتمام و تکمیل مراکز جامع سلامت روستاهای چایان و سورتجین تا هفته دولت اقدامات و حمایت‌های لازم را انجام دهند.

دکتر محمد مهدی مجذوبی رییس دانشگاه علوم پزشکی در این دیدار نیز گفت: شهرستان رزن یکی از شبکه‌های پرتلاش و فعال در بیشتر شاخص‌های استان است.

وی افزود: مرکز بهداشت و درمان این شهرستان در بسیاری از شاخص‌ها رتبه اول و دوم را به خود اختصاص داده و در حوزه درمان نیز با بهره برداری از بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی و افزایش چشمگیر تخت‌های بستری و همچنین بخشهای پاراکلینیکی و تجهیزات تشخیصی و درمانی که منجر به افزایش خدمات درمانی بهتری در این شهرستان رقم خواهد خورد و امیدوارم با حمایت‌های شخص فرماندار و تعامل سایر دستگاه های مرتبط، همکاران حوزه سلامت با بهره برداری از بیمارستان در حال احداث شهرستان رزن بتوانیم در خدمت رسانی به مردم شهرستان موفق تر عمل کنیم.

کد خبر 6092561

دیگر خبرها

  • مرگ پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد
  • فوت پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد
  • تکذیب مرگ پزشک طرحی در جاسک /در تهران فوت کرده
  • مرگ پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد/ علوم پزشکی: در تهران فوت کرده
  • همراهی ۱۹ پزشک هلال احمر با زائران حج تمتع خراسان رضوی
  • فوت پزشک طرحی در جاسک کذب است
  • تکذیب خبر فوت پزشک طرحی در جاسک
  • جزئیاتی از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • پشت پرده مسمومیت الکلی پزشکان در شیراز
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی