Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران -ايرنا - رئيس شبکه هپاتيت ايران گفت: به تازگي واکسيناسيون آرايشگرها، مسئولين جمع آوري پسماند در شهرداري، کودکان کار، زندانيان آغاز شده است و پيش بيني مي شود سالانه 200 تا 300 هزار زنداني در کشور عليه هپاتيت `بي` واکسينه شوند.

دکترسيد مؤيد علويان، مشاورمدير عامل سازمان انتقال خون در امر سلامت خون در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: جايگاه ايران از نظر شيوع هپاتيت هاي ويروسي `بي` و `سي` در منطقه خوب است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اعلام کرد: ايران الگوي سلامت خون در منطقه است که در طي سال هاي متمادي با اجراي برنامه هاي مناسب پيشگيرانه توانسته از بار بيماري هاي کبدي ناشي از هپاتيت هاي ويروسي `بي` و `سي` بکاهد و با غربالگري خون ها از نظر هپاتيت و انتخاب مناسب افراد و رعايت استانداردهاي لازم در هنگام اهداي خون به الگوي سلامت خون در منطقه تبديل شود.
رئيس شبکه هپاتيت ايران گفت: در حال حاضر حدود يک ميليون و 400 هزار نفر در ايران مبتلا به هپاتيت `بي` و 200 هزار نفر مبتلا به هپاتيت `سي` هستند .
وي اضافه کرد: خوشبختانه واکسيناسيون نوزادان از سال 1373 سبب شده تا هپاتيت`بي`در خصوص افراد زير ٢٣ سال مطرح نباشد و بيشترين مبتلايان به هپاتيت `بي` در کشور در محدوده سني ٢٧ تا ٥٠ سال قرار داشته باشند.
علويان ادامه داد: شيوع هپاتيت `بي` در چند سال گذشته 5 درصد بوده که در حال حاضر به جزء در استان هاي گلستان و سيستان و بلوچستان به کمتر از 2 درصد رسيده است.
** شيوع هپاتيت `سي` در ايران بيشتر از طريق استفاده از سوزن و سرنگ مشترک است
وي در خصوص شيوع هپاتيت `سي` خاطر نشان کرد: مطالعات متعدد نشان مي دهد شيوع اين بيماري در ايران غالبا از طريق استفاده از سوزن و سرنگ مشترک در ميان معتادان تزريقي است و زير نيم درصد و کمتر از کشورهاي همسايه اين شيوع است.
علويان افزود: اين امر مرهون تلاش شبکه بهداشت و درمان و سازمان انتقال خون ايران است.
وي صريح کرد: با ورود داروهاي جديد و ساخت داخل براي درمان قطعي هپاتيت `سي`، برنامه ريزي شده است تا سال 1410 شاهد ريشه کني اين بيماري در کشور باشيم.
رئيس مرکز تحقيقات گوارش و کبد دانشگاه بقيه الله همچنين در خصوص بيماران خاص مبتلا به هپاتيت `سي `تصريح کرد: به طور کلي در کشور آمار بيماران مبتلا به هپاتيت `سي ` در ميان بيماران هموفيلي، تالاسمي و دياليزي در مجموع زير يکهزار نفر است که اميدواريم تا سال 1400 شاهد ريشه کني هپاتيت `سي` در بيماران خاص نيز باشيم.
اجتمام**2181**1418
خبرنگار ناهيد حاجي خاني ** ناشر: مريم برزآبادي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۴۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، بهزيستي در اين طرح کار ارجاع و پرداخت کمک هزينه براي جراحي و خريد عينک را بر عهده دارد.
شهبازي مدير کل بهزيستي استان کرمانشاه گفته :طرح غربالگري بينايي در سنين طلايي 3 تا 6 سال موجب ميشود تا با تشخيص و درمان زود هنگام مشکلات بينايي / از معلوليت کم بينايي و نابينايي پيشگيري شود .
به گفته شهبازي قرار است بهزيستي استان کرمانشاه درصورت نياز کودکان به درمانهاي بعدي /مانند جراحي وعينک براي خانواده هاي تحت پوشش همه هزينه ها و براي ديگر خانواده ها هم بخشي از هزينه ها را پرداخت کند
آنطور که شهبازي مي گويد پارسال 66 هزار کودک کرمانشاهي در پوشش طرح غربالگري بينايي قرار گرفتند . از اين شمار 700 کودک که نيازمند درمان هاي بعدي بودند به مراکز تخصصي ارجاع شدند کمک هزينه هاي درمان از 2 تا سي ميليون تومان به آنان پرداخت شده است .
غربالگري بينايي و شنوايي نوزادان و کودکان و همچنين غربالگري ژنتيک از راهکاري هاي پيشگيرانه بهزيستي براي کاهش و درمان معلوليت هاي جسمي و حرکتي است .
پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي مانند اعتياد آموزش هاي پيش از ازدواج و مهارت هاي زندگي هم در بخش آموزش دنبال ميشود

دیگر خبرها

  • آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • تیتر خاص رسانه عربی درباره ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • درخواست تلخ کودکان سیل زده برای داشتن دمپایی (فیلم)