Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@17:12:14 GMT

رجال المهدی(عج) چه کسانی هستند؟

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۷۴۹۷۲

رجال المهدی(عج) چه کسانی هستند؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،بر اساس برخی روایات، گروهی از فرشتگان الهی، دو تن از پیامبران الهی و جمعی از مؤمنان خالص، همواره در کنار حضرت مهدی(ع) هستند و لحظه‌ای آن حضرت را تنها نمی‌گذارند و گاهی اوقات از آنها تعبیر به «ابدال»، «اوتاد»، «رجال الغیب» و یا «رجال المهدی(ع)» می‌شود.

مؤمنان خالصی که توفیق رفیقشان شده و در خدمت حضرت مهدی(ع) سر از پا نمی‌شناسند همانند خود حضرت(ع) به صورت مخفی در بین مردم زندگی می‌کنند، زن و فرزند داشته و رفتاری عادی و معمولی دارند ضمن آنکه هیچ گونه ادعایی نیز در این خصوص ندارند مگر آن‌که حضرت(ع) به آنها اجازه دهد یا خودشان را معرفی کرده و یا از طرف ایشان پیام خاصی را ابلاغ نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(١)

در دعای مخصوص نیمه ماه رجب منقول از امام صادق(ع) بعد از صلوات بر محمد و آل محمّد صلّی اللّه علیه و اله، بر اوصیاء، سعداء، شهدا و ائمه هدی علیهم السّلام صلوات فرستاده آن‌گاه چنین می‌گوییم: "اللّهم صلّ علی الأبدال و الأوتاد و السّیّاح و العبّاد و المخلصین و الزّهاد و اهل الجّد و الاجتهاد..." «خدایا!بر ابدال و اوتاد و سیاحین و بندگان شایسته و مخلصین و زاهدان و اهل کوشش و اجتهاد درود فرست.»

مرحوم کفعمی در کتاب مصباح خویش وقتی به این قسمت دعا می رسد در خصوص ابدال و اوتاد چنین می‌گوید: «همانا زمین هرگز از «قطب» خالی نمی‌شود و چهار نفر از «اوتاد»، چهل نفر از «ابدال»، هفتاد نفر از «نجباء» و سیصد و شصت نفر از «صلحاء» همواره بر روی زمین هستند.

امّا قطب عالم امکان، حضرت مهدی(ع) است و اوتاد نیز کمتر از چهار نفر نمی‌شوند، زیرا دنیا همانند خیمه است که حضرت مهدی(ع) مانند ستون خیمه است و چهار نفر اوتاد همانند ریسمان‌های این خیمه هستند و البته گاهی اوقات اوتاد بیشتر از چهار نفر می‌شوند، همان‌طور که ابدال بیشتر از چهل نفر و نجباء بیشتر از هفتاد نفر و صالحین بیشتر از سیصد و شصت نفر خواهند شد و ظاهر آن است که حضرت خضر و الیاس علیهما السّلام جزء اوتاد هستند که هردو بزرگوار در خدمت قطب یعنی امام زمان(ع) هستند.(٢)

امام صادق(ع) فرمودند: برای قائم(ع) دو غیبت است؛ یکی صغری و دیگری کبری. در غیبت صغری جز شیعیان مخصوص او از جای آن حضرت خبر ندارند و در غیبت کبری به غیر از دوستان مخصوص آن حضرت از مکان ایشان خبر ندارند.(٣)

از ابو بصیر است از قول حضرت باقر(ع) که فرمود: صاحب این امر را چاره ای از کناره گیری نیست و در این کناره گیری و پنهانی دارای نیرویی است و سی نفر را دلتنگی نخواهد بود و طیبه جایگاه خوبی است.(٤)

منابع:
١-امام حاضر،مدیرناظر صص۷۶-۷۵
٢-مصباح کفعمی ص۵۳۴ حاشیه بر دعای ام داوود
٣-کافی،ج ۳،ص ۱۴۱
٤-تاریخ غیبت کبری ،محمدصدر ص١٩٥ به نقل ازغیب طوسی ص١٠٢

منبع:مهر

انتهای پیام/

با  ویژگیهای «رجال المهدی» آشنا شوید

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۴۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی در قم برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، پیکر مرحومه معصومه حائری همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی فرزند امام راحل(ره) امروز از مسجد نو واقع در خیابان آستانه به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) تشییع و پس از اقامه نماز میّت توسط آیت الله سبحانی در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به خاک سپرده شد.

این مراسم با حضور بیت حضرت امام (ره)، استاندار قم، مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران برگزار شد.

مراسم ختم همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی امروز شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه شهدا (خیابان صفاییه) برگزار خواهد شد.

به گزارش تسنیم، مرحومه معصومه حائری عروس امام خمینی(ره) و همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی صبح روز پنجشنبه 6 اردیبهشت‌ماه 1403 پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

معصومه حائری فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و از خاندان آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری بنیان گذار حوزه علمیه قم بود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • توضیحات شرکت گاز ‌تهران درباره قطع گاز مسجد المهدی پردیس
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • علم‌الهدی: می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند از خود برنجانید؟
  • امام جمعه قم: از نیروی انتظامی و کسانی که زخم زبان‌ها را به جان خریدند تشکر می‌کنیم
  • دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)
  • دلیل عظمت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) چه بود؟
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)