Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون پژوهشي مرکز تحقيقات پوست و سلول‌هاي بنيادي دانشگاه علوم پزشکي تهران گفت: همکاري مثبتي در زمينه جوان‌سازي و ترميم زخم بين مراکز تحقيقاتي کشور درحال انجام است.
پروين منصوري معاون پژوهشي مرکز تحقيقات پوست و سلول‌هاي بنيادي دانشگاه علوم پزشکي تهران در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاري فارس، اظهار داشت: سلول‌درماني يکي از روش‌هاي نوين درمان در زمينه بافت و پوست است که در مرکز تحقيقات پوست و سلول‌هاي بنيادي کارهاي تحقيقاتي بسياري در اين زمينه در حال انجام است که ترميم زخم و جوانسازي پوست يکي از اين اقدامات به شمار مي‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: در مرکز رويان نيز تحقيقاتي در اين زمينه در حال انجام است که اميدواريم اين مراکز با اتصال به يکديگر به يک مرکز بزرگ تحقيقاتي سلول‌درماني تبديل شوند.
اين متخصص پوست و مو گفت: به غير از سلول محصولات بافتي مثل فاکتورهاي رشد و پروتئين‌هاي مختلف در آينده براي تنظيم بافت و جوانسازي پوست استفاده خواهند شد. در حال حاضر بر روي نمونه‌هاي حيواني تحقيقاتي در اين زمينه انجام شده که نتايج آن مثبت گزارش شده است.
منصوري در خصوص همکاري مرکز تحقيقات پوست و سلول‌هاي بنيادي با پژوهشگاه رويان توضيح داد: در حال حاضر همکاري مثبتي بين مؤسسه ما و پژوهشگاه رويان در حال انجام است و دانشجوهاي مشترکي داريم.
وي تصريح کرد: تحقيقاتي در خصوص استفاده از محيط يونيزه پلاسما بين اين مرکز و مؤسسه پژوهشي بيمارستان شريعتي در حال انجام است و خوشبختانه اين آزمايش‌هاي بر روي نمونه حيواني و موش‌ها با جواب مثبت همراه بوده و همچنين براي درمان زخم پاي ديابتي نيز استفاده شده است که بعد از يکبار تابش زخم‌هاي بسيار عميق اين بيماران بهبود کامل پيدا کرده‌اند.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۵۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، متخصص جراحی مغز و اعصاب در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور گفت: آقایی ۴۱ ساله با شکایت افت هوشیاری به اورژانس مرکز مراجعه کرد و پس از معاینه اولیه و با توجه به شرح حال اخذ شده و اقدامات تشخیصی صورت گرفته، تشخیص خونریزی مغزی به دنبال آنوریسم مغزی داده شد که بلافاصله بیمار تحت عمل جراحی قرار گرفت.    دکتر معراج فروغی اصل با اشاره به اینکه این نوع بیماران در گذشته برای معالجه به مشهد اعزام می‌شدند، افزود: انجام عمل جراحی درمان خونریزی جزء عمل‌های پرخطر بوده و آمار مرگ و میر آن بسیار بالاست، اما این عمل جراحی در بیمارستان حکیم به طور موفقیت آمیز انجام و بیمار با وضعیت عمومی مناسب و بهبودی نسبی از بیمارستان مرخص شد.   وی تصریح کرد: به همت مسئولین بیمارستان امکانات و تجهیزات لازم برای انجام عمل‌های مشابه و مراقبت‌های ویژه از این بیماران در این مرکز مهیا شده است و همشهریان و بیماران نیازمند دیگر نیازی به مراجعه به مشهد و سایر استان‌ها ندارند.

دیگر خبرها

  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • با مصرف این میوه جوان شوید
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • ابداع جوراب‌هایی الکترونیکی برای رهایی‌بخشی بیماران دیابتی از زخم پا
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • مهرو موم محل غیرمجاز مامایی در اردبیل