Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@13:26:53 GMT

تابوت تاریخی کشف شده در همدان به موزه منتقل شد

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۷۵۴۸۴

مدیر کل میراث فرهنگی همدان گفت: کاوش گسترده در محدوه کشف تابوت اشکانی نخواهیم داشت. آفتاب‌‌نیوز : علی مالمیر گفت: همدان بیش از سه هزار سال سابقه تاریخی و یکی از مهمترین دوره های سکونت آن مربوط به دوره اشکانی است.
وی افزود: باید بدانیم بخش عظیمی از شهر فعلی همدان روی پشته های تاریخی مختلف بنا شده است و این نخستین بار نیست که یک اثر باستانی در وسط شهر پیدا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل میراث فرهنگی استان همدان درباره جزییات کاوش تابوت تازه کشف شده گفت: در بازار حسین خانی در جریان حفاری یک تابوت کشف شده بود که با حضور باستان شناسان این تابوت که حاوی دو تدفین زن و مرد بود به موزه منتقل شد.
وی گفت: در کنار این محوطه گمانه هایی زده شد اما آنجا قبرستانی نبوده که نیاز به کاوش گسترده داشته باشد و تنها این تابوت به تنهایی کشف شده است. پیش از این نیز موارد مشابهی داشتیم.
مالمیر گفت: روی تابوت و اسکلت ها نیز بزودی فعالیت های پژوهشی و مرمتی آغاز می شود.
مدیر کل میراث فرهنگی همدان با اشاره به پیشینه تاریخی همدان گفت: همکاری ما با دستگاه های اجرایی خوب است تا در زمان فعالیت های عمرانی در صورت برخورد با اثار تاریخی ما را در جریان قرار دهند. در جریان کشف این تابوت سنگی دوره اشکانی نیز به ما خبر داده شد و سعی شده براساس قانون در فعالیت های عمرانی شهر همدان به ویژه در بافت تاریخی ناظرهای میراث فرهنگی حضور داشته باشند.منبع: میزان

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۵۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: سریال «نون خ» در ترویج صنایع دستی، مناطق گردشگری و آداب و روسوم مردم موفق بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عزت‌الله ضرغامی صبح امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار کرد: جا دارد از سازمان صداوسیما به‌خاطر انعکاس خوب در حوزه صنایع دستی و سنت‌های بومی مردم در سریال نون خ تشکر کنم، در نمایش دادن سبک زندگی مردم و برنامه‌های محلی و سنتی و ترویج این زندگی پاک خیلی موفق بودند و تصور من این است که اگر این‌ها به صورت فیلم‌های کوتاه دربیاید، در حوزه تولید شادی و روحیه برای مردم، می‌تواند خیلی مؤثر باشد.

وی درباره مقایسه موزه ملی با موزه لوور افزود: از من در مورد قیمت بلیت‌ها سوال شده بود و من گفتم رقم ۳۰,۰۰۰ تومان که سال‌ها تغییر نکرده بود، رقمی بسیار پایین و از همه دنیا ارزان‌تر است حتی من گفتم که نمی‌خواهیم خودمان را با موزه لوور مقایسه کنیم که ۲۲ یورو و معادل ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: خدمات خاصی در موزه لوور داده نمی‌شود و تقریباً همه موزه‌ها شبیه هم هستند و ما کارشناسان خیلی خوبی داریم.

این خبر در حال تکمیل است...

منبع: ایرنا

کد خبر 747457

دیگر خبرها

  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • بازدید رایگان از موزه های سنندج در روز سنه
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • موزه چینی خانه شیخ صفی مهمترین مکان برای معرفی هویت ملی
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد