Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@02:19:02 GMT

سند توسعه استان بوشهر با برش شهرستانی تدوین شود

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۴۵۴۷۵

سند توسعه استان بوشهر با برش شهرستانی تدوین شود

استاندار بوشهر با تاکید بر تدوین برنامه ۵ ساله دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر بر اساس سیاست‌های برنامه ششم گفت: سند توسعه استان با برش شهرستانی تدوین شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، عبدالکریم گراوند پیش از ظهر امروز در نشست شورای اداری استان بوشهر با تاکید ادامه روند برنامه‌های توسعه‌ای استان بوشهر اظهار داشت: اجرای طرح‌های مختلف عمرانی و زیرساختی از جمله اقتصادی، ورزشی، برقرسانی، بهداشت و درمان، گازرسانی و سایر بخش‌‌ها باید تسریع یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر توجه به پرداخت مطالبات هزینه مصرفی برق دستگاه‌های اجرایی افزود: ادارات نسبت به پرداخت هزینه برق مصرفی و مطالبات شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر اقدام کنند تا زمینه ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم بیش از پیش فراهم شود.

استاندار بوشهر با گرامیداشت 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار افزود: با اهانتی که رئیس جمهور آمریکا نسبت به ملت کرد قطعا امسال حضور جوانان، دانشجویان، دانش‌آموزان و سایر قشرهای مردم در مراسم 13 آبان پرشورتر است.

گراوند با تاکید بر پاسخ کوبنده ملت ایران به ترامپ در مراسم 13 آبان گفت: همانگونه که پیروزی انقلاب اسلامی با اتحاد و انسجام محقق شد بدون شک همه عرصه‌های انقلاب نیاز به وحدت و همدلی دارد که با حضور با شکوه ملت ایران در مراسم 13 آبان به یاوه‌گویی‌های رئیس جمهور آمریکا پاسخ قاطعی داده می‌شود.

وی با بیان اینکه ملت ایران نسبت به امنیت ملی بی تفاوت نمی‌ماند گفت: برای دفاع از منافع ملی، مردم با هر نوع سلیقه و گرایش سیاسی با انسجام برای تداوم انقلاب و ناامیدی دشمنان در صحنه حضور می‌یابند که در 13 آبان شاهد حضور پرشور مردم هستیم.

استاندار بوشهر با تاکید بر همکاری با پارک علم و فناوری برای برگزاری جشنواره ملی دانایی خلیج فارس به راهپیمایی اربعین حسینی پرداخت و تاکید کرد: راهپیمایی اربعین حسینی در کربلای معلی نشان از عظمت مسلمانان است که برای برپایی باشکوه این مراسم همکاری همه دستگاه‌های اجرایی امری مهم و ضروری است.

گراوند با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی در اعزام زائران حسینی و ارائه خدمات مربوطه به آنان افزود: استفاده از ظرفیت‌های مردمی در مراسم اربعین حسینی امری مهم است که در این راستا از خدمات ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر و مشارکت مردم ولایت‌مدار قدردانی می‌شود.

وی، بر ضرورت نظم و انضباط در همه امور توسط مدیران تاکید کرد و اظهار داشت: اساس توسعه و پیشرفت هر سازمان نظم و انضباط است و آفت بزرگ هر سازمان بی نظمی است و نظم و انضباط در ادارات باید نهادینه شود.

گراوند با بیان اینکه اولویت نخست کشور توسعه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی است، بیان کرد: ضمن پایبندی به قانون و قانون گرایی، اقتصاد مقاومتی برای ما هم یک واجب است.

استاندار بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های کشور در بخش‌های مختلف، تصریح کرد: بنیان مسائل امنیتی کشور قوی است و این موضوع را هم دشمنان می‌دانند لذا پاشنه آشیل کشور مسائل اقتصادی است.

گراوند با تاکید بر عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی در استان بوشهر کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی، اشتغال مردم در راس همه برنامه‌ها باید باشد و با توجه به ضرورت این امر فرمانده اقتصاد مقاومتی در کشور تعیین شده است.

وی بیان کرد: توجه به مسائل اقتصادی و کسب و کار و معیشت و پروژه‌های اقتصادی و اقتصاد مقاومتی، اولویت اول و اساس کار مسئولان در استان بوشهر است.

استاندار بوشهر بر ضرورت تسهیل امر مربوط به سرمایه گذاران با هدف جذب و ایجاد انگیزه به سرمایه گذاران تاکید کرد و گفت: به سبب سنگ اندازی‌های فراوان از سوی ادارات، سرمایه گذاران رغبتی به سرمایه گذاری پیدا نمی‌کنند لذا بدون همکاری نظام اداری و بانکی، اقتصاد مقاومتی معنایی ندارد.

گراوند تاکید کرد: هر مدیر یا مجموعه‌ای که نتواند در مسیر گره گشایی اقتصاد مقاومتی اقدام کند، بدون تعارف امکان همراهی با وی وجود ندارد.

وی خواستار تعریف نرم افزار جدید برای رصد آنلاین پروژه‌های عمرانی در استان شد و افزود: نگاه ما باید استفاده از ظرفیت‌ها و حل مشکلات مردم باشد لذا در حوزه اقتصاد مقاومتی دستگاه باید با برنامه حرکت کنند.

استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: مدیران و دستگاه‌های اجرایی که نگاهشان به توسعه استان نباشد همراهی نمی‌شود و ادامه همکاری با مدیران منوط به این است که مسیر توسعه استان را همواره کنند.

گراوند با بیان اینکه در یک ساختار بی برنامه، توسعه اتفاق نمی‌افتد، تصریح کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی با همکاری دستگاه‌های اجرایی، سند اشتغال استان را با توجه به ظرفیت و امکانات استان تعریف کند.

وی، با تاکید بر تدوین برنامه 5 ساله دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر بر اساس سیاست‌های برنامه ششم بیان کرد: سند توسعه استان با برش شهرستانی تدوین شود.

استاندار بوشهر بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید برنامه 5 ساله خود را در موعد مقرر ارائه دهند و هر دستگاهی که برنامه خود را ارائه نکند از اعتبارات سال آینده بی‌بهره می‌شود.

وی افزود: تعامل و ارتباط موثر با سازمان‌های مرکز توسط مدیران استانی ضروری است و میزان دریافت اعتبار از منابع ملی یکی از شاخص‌های ارزیابی مدیران استانی است.

گراوند با تاکید بر تکریم ارباب و رجوع خاطرنشان کرد: فلسفه نظام جمهوری اسلامی، خدمت به مردم است و در این مسیر تکریم ارباب و رجوع در دستگاه‌های اجرایی باید سرلوحه امور قرار گیرد.

وی،با اشاره به ارزیابی مدیران استانی و شهرستانی گفت: بر اساس ابلاغیه برای ارزیابی مدیران 30 امتیاز توسط استاندار و فرماندار و 70 نمره هم توسط مدیران کل و مدیران کشوری لحاظ می‌شود.

استاندار بوشهر بر سلامت مالی و اخلاقی در انتصابات تاکید کرد و بیان کرد: طی یک بخشنامه شیوه‌های بهره مندی از ظرفیت بانوان و جوانان در عرصه‌های مدیریتی استان به مدیران ابلاغ می‌شود.

گراوند بر صرفه جویی در هزینه‌های جاری دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و افزود: صرفه جویی در هزینه‌های جاری دستگاه‌های اجرایی ضروری است و می‌توان از هزینه‌های صرفه جویی شده در جای دیگر استفاده کرد.

انتهای پیام/

R41363/P1336/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۵۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، معاون آمار و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد در نشست تبیین مبانی و احکام برنامه هفتم توسعه کشور با تاکید بر اینکه اجرای کامل این برنامه و به ویژه استقرار نظام درآمد-هزینه استانی می‌تواند جهش تولید با مشارکت مردم را تسریع کند، اظهار داشت: متاسفانه تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود و بر همین اساس باید در اجرای برنامه هفتم توسعه اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

جعفر رحمانی در نشست تبیین مبانی و احکام برنامه هفتم توسعه کشور که با حضور معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور و جمعی از معاونان برنامه و بودجه(طرح و برنامه) دستگاه‌های اجرایی در محل سالن اندیشه این سازمان برگزار شد؛ از نتایج اجرایی نشدن کامل برنامه ششم توسعه  مانند عدم تحقق رشد اقتصادی در دهه 90 شمسی سخن گفت.

وی در این نشست با بیان اینکه برنامه ششم توسعه کشور از برنامه‌های توسعه‌ای ناموفق کشور بود و تنها فقط 30 درصد از آن محقق شده است، افزود: اگر برنامه‌ای را به نحو احسن تدوین اما درست اجرا نکنیم، نتیجه آن کاهش سرمایه‌های اجتماعی و عدم اعتماد مردم نسبت به برنامه‌ریزی میان مدت و بلند مدت در کشور خواهد شد.

رحمانی ناترازی‌های انرژی و مالی در کشور را جدی خواند و گفت: برنامه هفتم توسعه با تغییر نگرش و به صورت مساله محور و با تاکید بر رشد فراگیر تدوین شده  و دو اصل اولویت‌بندی درست و سازوکار انگیزشی کارا و اثربخش در آن دیده شده است.

وی با تاکید بر اینکه همه مدیران استانی و مقامات کشوری در مقابل نسل آینده کشور مسئولیت دارند تا در پنج سال آینده ایرانی آبادتر بسازند، گفت: برنامه هفتم توسعه کشور متفاوت‌تر از سایر برنامه‌های توسعه‌ای قبلی در کشور است چرا که ضمن ایجاد انگیزه در افراد می‌تواند تحول در نظام اداری ایجاد کند و به تبع آن بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌های مردم در پایان اجرای این برنامه مرتفع خواهد شد.

معاون آمار و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به شعار سال و تحقق آن، جهش تولید با مشارکت مردم را تنها از مسیر پایبندی به اصول برنامه هفتم توسعه کشور امکان پذیر دانست و بیان داشت: نیاز داریم برای نقش دادن به مردم در رسیدن به رشد اقتصاد و جهش تولید، بار دیگر اعتماد را به آنان بگردانیم که این امر مستلزم تلاش جدی همگان است و استقرار جدی نظام درآمد- هزینه استانی می‌تواند نقش موثرتری به استان‌ها در 5 سال آینده بدهد.

رحمانی با بیان اینکه رشد اقتصادی در کشور کیک اقتصاد را بزرگتر کرده و موجب آن می‌شود که مردم بیشتری از آن منفعت ببرند، اظهار داشت: خوشبختانه دولت سیزدهم در ابتدا با نگاه ویژه به برنامه محوری در صدد اداره کشور به صورت عقلانی است و پیشران‌ها، مسائل بحران‌ساز و بسترها در برنامه هفتم توسعه به درستی دیده شده است.

وی با یادآوری اینکه استان یزد در برنامه محوری در کشور پیشرو بوده و تاکنون برنامه‌های تحولی زیادی همچون یزدِنوین، یزدِ بهره‌ور و یزدِ نوآور را تدوین و به مرحله اجرا گذاشته است، تاکید کرد: راهی جزء اینکه طبق برنامه اصولی و عقلانی در کشور و به تبع آن در استان شروع کنیم به اصلاح ساختارها و رفع ناترازی‌های موجود بپردازیم وجود ندارد.

 

دیگر خبرها

  • راه اندازی نخستین مرکز موتور آمبولانس شهرستانی در مهاباد
  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • دریا باید محور توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر قرار گیرد
  • لزوم ارایه برنامه‌های عملیاتی برای افزایش تولید و ثروت در کردستان
  • تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه
  • همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است
  • حمایت از طرح‌های پرورش آبزیان از سیاست‌های اصلی استان است
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • طرح‌های توسعه و تجهیز مدارس امسال با جدیت دنبال می‌شود
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفرهای شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند