Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا:محققان دریافتند که برخی از گونه‌های دریایی در برابر تغییرات آب وهوایی نسبت به سایر گونه‌ها آسیب‌پذیرترند.

به گزارش ساینس، نتایج مطالعات جدید نشان داد که بعضی از گونه‌های دریایی نسبت به سایر گونه‌ها در برابر تغییرات آب‌وهوایی در معرض آسیب بیشتری قرار دارند و محافظت بیشتری از آنها لازم است.دانشمندان بعد از تجزیه و تحلیل ۱۰۷۴ گونه ماهی و صدف، ۲۹۴ گونه را شناسایی کردند که تا سال ۲۰۵۰ به علت تغییرات آب‌وهوایی در معرض خطر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویلیام چوان، یکی از محققان این مطالعات اظهار کرد: ما امیدواریم که از نتایج این مطالعه برای حفظ بیشتر گونه‌های دریایی در معرض خطر نسبت به تغییرات آب‌وهوایی استفاده کنیم.این بررسی بر روی تغییرات محیطی و همچنین قرارگرفتن در معرض تغییرات اقیانوس از جمله دمای آب، میزان اکسیژن و اسیدیته انجام شده است.

در کانادا بعضی از گونه‌ها مانند sockeye salmon ، alewife ، Pacific bonito ، porbeagle و thresher در معرض خطر نسبت به تغییرات آب‌وهوایی هستند و بعضی از گونه‌ها مانند Pacific sanddab ، blue crab و Pacific sandlance در معرض خطر کمتری قرار دارند.نتایج این مطالعات در Global Change Biology منتشر شده است.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۵۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام مطالعات ساخت نیروگاه برق‌آبی در رودخانه‌های مازندران

مدیر طرح‌های توسعه منابع آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران از اتمام مطالعات ساخت ۱۳ نیروگاه برق‌آبی در سه رودخانه پرآبی این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، محمدطاهر بابازاده عصر امروز_سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در مازندران یک‌صد نقطه دارای پتانسیل ساخت نیروگاه برق‌آبی با ظرفیت مجموع ۴۰۰.۲۸ مگاوات شناسایی شده است، اظهار کرد: این نیروگاه‌ها به مرور با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی یا خرید تضمینی دولت اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته پس از انجام مطالعات و فراهم کردن مقدمات، فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای ساخت نیروگاه در هفت نقطه از استان منتشر شد که به جذب سرمایه‌گذار انجامید، افزود: مطالعات ساخت ۱۳ نیروگاه برق‌آبی دیگر نیز در استان به پایان رسید و فراخوان این طرح‌ها نیز منتشر شده است.

مدیر طرح‌های توسعه منابع آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران با بیان اینکه از ۱۳ نقطه‌ای که برای ساخت نیروگاه برق‌آبی در نظر گرفته شده پنج نقطه در رودخانه هراز، پنج نقطه در رودخانه سه‌هزار و سه نقطه در رودخانه دوهزار قرار دارد، عنوان کرد: این تعداد نیروگاه نیز در مجموع توان تولید ۳۷۲ گیگاوات ساعت برق در سال را دارند.

بابازاده برای اجرایی شدن این ۱۳ نیروگاه مهم‌ترین چالش را با سازمان حفاظت محیط زیست است مطرح و بیان کرد: با توجه به این‌که رودخانه‌های هراز، چالوس و دوهزار رودخانه‌های حفاظت شده هستند به دریافت مجوز از اداره کل حفاظت محیط زیست نیاز است که با پیگیری‌های مستمری که انجام شد گزارشی درباره این نقاط مد نظر تهیه شده و قرار است که به اتفاق همکاران در اداره کل حفاظت محیط زیست برای اخذ مجوز از طریق سازمان متبوع اقدام شود.

کد خبر 749479

دیگر خبرها

  • اتمام مطالعات ساخت نیروگاه برق‌آبی در رودخانه‌های مازندران
  • سربازان زن صهیونیست به دلیل امتناع از حضور در جنگ در معرض بدرفتاری قرار دارند
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • کشف خطر جدید میکروپلاستیک‌ها بر سلامت
  • (تصاویر) شگفت‌انگیزترین اکتشافات در دل دریاها؛ از خوک باربی تا مارماهی کور ژلاتینی
  • علّت تغییر رویکرد احتمالی اسرائیل در برابر حماس/ امن‌ترین نقطه دریایی در سطح جهان
  • تغییرات دفترچه‌ راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری اعلام شد
  • بازار اصفهان نباید در معرض تهدید باشد/ موزه فرهنگ و تاریخ نصف جهان برای دنیا جذاب است
  • این دو عامل احتمال پارکینسون را افزایش می دهد
  • تاثیر آفت‌کش‌ها بر افزایش احتمال پارکینسون