Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: رییس دستگاه دیپلماسی ایران صبح جمعه به وقت محلی به سفر دوره ای خود به قاره آفریقا پایان داد و از نیامی پایتخت نیجر راهی تهران شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه عصر پنجشنبه به همراه هیات عالیرتبه سیاسی و اقتصادی در آخرین مرحله از سفر خود وارد نیجر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیدار با ایسوفو محمدو رییس جمهوری، بریجی رافینی نخست وزیر، ابراهیم یاکوب وزیر خارجه و همچنین شرکت و سخنرانی در مجمع تجاری ایران و نیجر از برنامه های ظریف در این سفر یک روزه بود. شرکت در مجمع تجاری ایران و اوگاندا، ملاقات و گفت وگو با یوری موسوینی رییس جمهوری، سام کوتسا وزیر خارجه و افتتاح مرکز درمانی ایران و اوگاندا و حضور در جمع ایرانیان مقیم در این کشور از برنامه های رییس دستگاه دیپلماسی ایران در سفر دو روزه خود به اوگاندا بود.

 

بنابراین گزارش، وزیر خارجه کشورمان در آفریقای جنوبی نیز به همراه هیات عالیرتبه اقتصادی و تجاری ابتدا در مجمع تجاری ایران و آفریقای جنوبی شرکت کرد و پس از آن در پرتوریا پایتخت اداری و اجرایی این کشور سیزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی گشایش یافت. دیدار با جاکوب زوما رییس جمهوری، ماشابانه وزیر خارجه و مصاحبه با شبکه تلویزیونی SABC آفریقای جنوبی از برنامه های سفر رییس دستگاه دیپلماسی به آفریقای جنوبی بود.

 

همچنین با حضور وزیران امور خارجه دو کشور بیانیه پایانی نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی امضا شد. این بیانیه درخصوص توافق همکاری های کشاورزی، شیلات، زنبورداری، حمل و نقل، کشتیرانی ، همکاری های بانکی، توسعه سرمایه گذاری نانو و بیرتکنولوژی بود.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۸۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در فضای مجازی نوشت: در سفر رئیس جمهور کشورمان به سریلانکا (در چارچوب سیاست نگاه به آسیا)، پروژه چند منظوره سد و نیروگاه «اومااویا» که توسط مهندسان ایرانی ساخته شده است، با حضور روسای جمهور و مقامات دو کشور افتتاح شد.

‏وی افزود: پیش از آن رییس جمهور محترم در شهرهای تاریخی لاهور و کراچی (مراکز فرهنگی و اقتصادی پاکستان) با اقشار دانشگاهیان، فرهیختگان، تجار و فعالین اقتصادی دیدار و گفت‌وگو داشتند.

‏وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: اشتیاق گسترده مردمی، علی‌الخصوص در میان جوانان، در ابراز محبت و احساسات به مقام معظم رهبری و اشتیاق دیدار رییس جمهور کشورمان، در خیابان‌ها و میادین شهرهای پاکستان و بطور خاص در فضای مجازی به شکل کم سابقه‌ای مشهود بود.

کد خبر 6088623 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • امیرعبداللهیان روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • تبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی
  • رئیس جمهور روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • پیام تبریک رئیس جمهور برای روز ملی آفریقای جنوبی
  • رئیسی روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری