Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر امور خارجه کشورمان و هیات سیاسی و اقتصادی همراه وی، پس از دیدار و گفتگو با مقامات سه کشور آفریقای جنوبی، اوگاندا و نیجر دقایقی پیش نیامی پایتخت نیجر را به مقصد تهران ترک کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، به نقل از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و هیات سیاسی و اقتصادی همراه وی، پس از دیدار و گفتگو با مقامات سه کشور آفریقای جنوبی، اوگاندا و نیجر دقایقی پیش نیامی پایتخت نیجر را به مقصد تهران ترک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ظریف بعدازظهر پنجشنبه (4 آبان) وارد نیامی پایتخت نیجر شد و پس از دیدار و گفتگو با مقامات این کشور، در مجمع تجاری ایران و نیجر شرکت کرد. وزیر امور خارجه کشورمان در مدت حضورش در نیجر و در دیدار با رئیس جمهور، نخست وزیر و وزیر خارجه این کشور ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه را بررسی کرد.

شرکت و افتتاح مجمع تجاری ایران و نیجر به همراه همتای نیجری از دیگر برنامه های ظریف در این سفر بود. وی در این نشست اعلام کرد که برای ایران هیچ سقفی در روابط با نیجر وجود ندارد.

وزیر خارجه ایران پیش از نیجر هم به آفریقای جنوبی و اوگاندا سفر کرده بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی را در این سفرها یک هیات اقتصادی ٥٠ نفره همراهی می‌کرد. وی در این سفرها در دیدار با مقامات عالیرتبه از جمله روسای جمهور آفریقای جنوبی و اوگاندا بر تعمیق مناسبات ایران با این کشورها تاکید کرد.

برگزاری نشست مجمع تجاری ایران و آفریقای جنوبی و همچنین ایران و اوگاندا از دیگر برنامه های ظریف در این سفرها بود. وزیر خارجه ایران همچنین در بخش پایانی سفرش به کامپالا به همراه رئیس جمهور اوگاندا مرکز درمانی ایران و اوگاندا را افتتاح کرد.

وزیر خارجه کشورمان در ساعات پایانی شنبه ٢٩ مهر ماه به منظور سفر به آفریقای جنوبی، اوگاندا و نیجر تهران را به مقصد پرتوریا پایتخت آفریقای جنوبی ترک کرده بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۶۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در یک تماس تلفنی درخصوص آخرین تحولات منطقه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان و شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل‌ ثانی در این تماس، آخرین وضعیت تحولات فلسطین و تلاش‌ها و تحرکات دیپلماتیک جاری برای توقف فوری تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه و نسل‌کشی مردم بی‌دفاع فلسطین و راه‌های تسریع در ارسال کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به غزه را مورد بررسی قرار دادند.

دیگر خبرها

  • رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در مورد آخرین تحولات فلسطین
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر
  • ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست
  • فیدان: ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست
  • ظریف: خیلی‌ها فکر می‌کنند آمریکا ابر قدرت است اما امروز چیزی به نام قدرت هژمون نداریم / اسرائیل هیچ وقت پای کسی نخواهد ایستاد + فیلم
  • بلینکن: اکنون زمان آن است که حماس وارد عمل شود
  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر بورکینافاسو
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران
  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد