Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول موکب قمر بنی هاشیم (ع) شهرستان علی آباد کتول گفت: 3 دستگاه کامیون نذورات مردمی از این شهرستان به کربلای معلی ارسال شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عبدالله بختیاری در گفتگو با خبرنگار زرین نامه با اشاره به ارسال 3 دستگاه کامیون کمک‌های مردمی از شهرستان علی آباد کتول به کربلای معلی بیان کرد: این کمک‌ها شامل گوشت، برنج، آرد، فرش، پتو، حبوبات، اقلام غذایی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. است.

وی اظهار کرد: ایستگاه جمع آوری نذورات مردمی در این شهرستان از روز اول محرم امسال دایر شد و مردم در مجموع نذورات نقدی و غیر نقدی خود را به ارزش 230 میلیون تومان تحویل این موکب دادند.

بختیاری با اشاره به اخذ مجوزهای قانونی این موکب از کشور ایران و عراق، نحوه فعالیت موکب را اینگونه تشریح کرد: این موکب متشکل از 9 نفر عضو هیئت امناء و 65 نفر خادم است که 7 روز پیش از اربعین امام حسین (ع) در شهر مصیب عراق در جوار حرم طفلان حضرت مسلم (ع)برپا می شود و تا 6 روز بعد از اربعین فعالیت آن ادامه دارد.

بختیاری با بیان اینکه روزانه 4 هزار پُرس غذا توسط خادمان موکب قمر بنی هاشم میان زائران توزیع می شود، افزود: در این موکب روزانه 1000 پُرس صبحانه، 1500 پُرس نهار، 1500 پُرس شام و 500 جای خواب برای زائران تدارک دیده ایم.

مسئول موکب قمر بنی هاشم شهرستان علی آباد کتول در بخش پایان این گفت و گو پیشینه راه اندازی موکب را اینگونه عنوان کرد: 3 سال پیش که پیاده به کربلای معلی مشرف شده بودم، در بین الحرمین به این فکر افتادم که چه می شود من هم موکبی برپا کنم و خادم زائران امام حسین (ع) باشم، همانجا این خواسته را از حضرت ابوالفضل (ع) طلبم کردم.

حدود 10 ساعت بعد در شهر مصیب عراق با یک شهروند عرب مواجه شدم که موکب داشت. قضیه را با او درمیان گذاشتم و به این ترتیب سال گذشته به طور مشارکتی موکبی دایر کردیم. بعد از کسب تجربه، مجوزهای موکب «قمر بنی هاشم (ع)» را دریافت کردیم که امسال با کمک ها و نذورات مردم شهرستان علی آباد کتول در جوار حرم طفلان حضرت مسلم (ع) به زائران خدمت می کند.

به گزارش زرین نامه؛ دفتر جمع آوری کمک ها و نذورات مردمی موکب قمر بنی هاشم (ع) شهرستان علی آباد کتول، چهارراه جنگلده، نبش خیابان طالقانی جنوبی واقع شده است.

 انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۹۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ موتورسوار در برخورد با کامیون در محور دهدشت-بهبهان

فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه از مرگ راکب موتورسیکلت بر اثر برخورد با یک دستگاه کامیون در محور دهدشت-بهبهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سیدمحمد موسوی از جان باختن راکب موتورسیکلت در محور دهدشت-بهبهان خبر داد و اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر حادثه واژگونی یک دستگاه موتورسیکلت در محور دهدشت-بهبهان، نیروهای امدادی، مأموران انتظامی و پلیس راه به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: مأموران با حضور در محل حادثه مشاهده کردند یک دستگاه موتورسیکلت با برخورد به سپر عقب کامیون جلویی واژگون شده است که بر اثر این حادثه به علت نامعلومی راکب موتورسیکلت به‌شدت مجروح شد و پس از انتقال به مرکز درمانی به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه با اشاره به اینکه علت حادثه توسط کارشناسان پلیس راه در حال بررسی است، گفت: رانندگان ضمن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از هرگونه شتاب بی‌مورد پرهیز کنند تا شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.

کد خبر 751397

دیگر خبرها

  • مرگ موتورسوار در برخورد با کامیون در محور دهدشت-بهبهان
  • ◄ مرگ در جاده ترانزیتی پل فیلهان ممسنی پل رستم جولان می دهد
  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • اعزام ۱۲۱۰ زائر لرستانی به حج تمتع
  • افزایش ظرفیت منابع تامین آب شرب در شهرستان علی آباد کتول
  • دستگیری عاملان تیراندازی در علی آباد کتول
  • ستاد مرکزی راهیان نور از ظرفیت‌های دستگاه‌ها بهره‌مند می‌شود
  • انتقال۱۵۰ کیلو شیشه با کامیون در کرمان ناکام ماند
  • پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد
  • برگزاری یادواره شهدای گمنام شهرستان چاراویماق