Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: تصمیم مقام معظم رهبری در خصوص مذاکره پذیر نبودن توان دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی ایران، بهترین نقشه راه عزتمندی ملت و کشور است.

به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه اراک افزود: با مطالعه تاریخ ایران پیش از انقلاب اسلامی، نداشتن آمادگی نظامی، تجهیزات، فرماندهی لایق و خیانت مهمترین نقاط ضعف کشور بوده است و این مسئله امروز به همت و توان داخلی از بین رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: تجربه دوران جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی و توطئه های دشمنان در طول تاریخ موجب شد که ایران اسلامی برای افزایش قدرت و تجهیزات نظامی بکوشد و سرمایه بزرگ حاصل شده در این بخش قابل مذاکره نیست.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: تصمیم قاطع رهبر انقلاب و فرماندهی معظم کل قوا در خصوص مذاکره پذیر نبودن قدرت دفاعی نشان از اقتدار و اراده فولادین مردم و ایران اسلامی دارد.
امام جمعه اراک با یادآوری بازی های سیاسی رئیس جمهوری آمریکا در برابر برجام، افزود: کشوری که کنگره آن ریاست جمهوری را مدرسه پیرمردها و رئیس جمهوری آن کنگره را آدم هایی می داند که قادر به اداره سگ های ولگرد نیستند توان تصمیم گیری برای جهان و ما را ندارد.
آیت الله دری نجف آبادی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران بر روی توسعه تجهیزات نظامی با هیچ کشوری مذاکره نمی کند و توسعه آمادگی دفاعی را با هدف قدرت در برابر زیاده خواهان دنبال می کند.
وی ادامه داد: توسعه تجهیزات نظامی جمهوری اسلامی با هدف ایستادگی در برابر تجاوزاست و ایران اسلامی هرگز قصد حمله به هیچ کشوری را ندارد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: آل سعود و بحرین با توافق ها و توطئه های پشت پرده با اسرائیل و آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری اسلامی، آبروی اسلام را برده اندو هرگونه توافق با رژیم صهیونیستی محکوم است.
آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه اراک با یادآوری همایش پیاده روی اربعین امام حسین (ع) گفت: حضور 20 میلیونی شیعیان و مسلمانان جهان در آیین پیاده روی اربعین بزرگترین تجمع عشق و ارادت به اهل بیت را ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: شیعیان و مسلمانان جهان با برگزاری آیین پیاده روی اربعین امام حسین(ع) ضمن بیعت دوباره با آرمان های اسلام و ائمه اطهار به حضرت زینب (س) و امام سجاد(ع) اعلام می کنند که مصبت های وارده به خاندان ائمه اطهار را فراموش نکرده اند و تا آخرین نفس بر سر آرمان های خود با امام حسین(ع) ایستاده اند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطر نشان کرد: همه افرادی که در این آیین قصد خدمت دارند، باید با یکپارچگی ، نیت صادق و عشق عظمت شیعه و وفاداری به امام حسین (ع) را به جهانیان نشان دهند.
آیت الله دری نجف آبادی، هدف انقلاب اسلامی را ایستادگی در برابر ظالمان و برقراری عدالت در جامعه عنوان کرد و گفت: مسئولان باید تلاش کنند عدالت همانند خون در جامعه جاری و ساری باشد و با افراد متجاوز به حقوق مردم برخورد جدی صورت گیرد.
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در 33 نقطه استان مرکزی برگزار می شود.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۹۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاكره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی که برای شرکت در پنجمین مجمع بانک توسعه اسلامی به ریاض سفر کرده است در گفتگویی اظهار کرد: امسال پنجمین سالگرد تاسیس بانک توسعه اسلامی به عنوان بزرگترین نهاد مالی کشور‌های مسلمان است.

وی ادامه داد: ۵۷ کشور مسلمان عضو از تسهیلاتی که این بانک برای پروژه‌های زیرساختی انرژی آموزش بهداشت و سلامت تزریق می‌کند استفاده می‌کنند، ما هم در ایران به عنوان یکی از سه سهامدار بزرگ که از ابتدا نقش آفرین بودیم در پنجاهمین سالگرد مجمع عمومی بانک در ریاض شرکت فعالانه داشتیم.

خاندوزی گفت: در این اجلاس هم بخش خصوصی کشور مشارکت وسیعی داشت، هم نمایندگان بخش‌های دولتی، وزارت اقتصاد و سایر وزارتخانه‌های ذیربط در این دوره حضور فعال دارند.

وی تاکید کرد: تنها نهادی که علی رغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا همچنان در تامین مالی پروژه‌ها از اعتبارات بین‌المللی به طرح‌های عمرانی کشور کمک می‌کند، بانک توسعه اسلامی است.

وزیر اقتصاد یادآور شد: ما امروز ۱۱ طرح مهم در استان‌های مختلف داریم که تامین مالی آنها به صورت ارزی توسط بانک توسعه اسلامی انجام می‌شود.

وی گفت: در سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۰ مشکلاتی در نظام بازپرداخت ایران وجود داشت که موجب توقف عمرانی جمهوری اسلامی ایران شده بود؛ دولت سیزدهم با اهتمام جدی این موانع و مشکلات را برطرف کرد و مجدداً شاهد این هستیم که تزریق به پروژه‌های ایران از سوی بانک توسعه اسلامی آغاز شده است.

خاندوزی اظهار کرد: در مجمع سالانه بانک توسعه اسلامی غیر از اینکه صورت‌های مالی بانک به تصویب می‌رسد، خط مشی سال آینده بانک توسعه اسلامی نیز توسط وزرای قتصاد عضو تعیین می‌شود.

وی با اشاره به پیشنهاد ایران که در این نشست مطرح خواهد شد، گفت: یک پیشنهاد مهم پنجره تامین مالی ترجیحی است که با نرخ‌های ترجیحی و حمایتی بتواند از طرح‌ها در کشور‌هایی که نیاز به پروژه‌های حمایتی دارند استفاده کند. جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد خود را برای تاسیس این پنجره تامین مالی ترجیحی ارائه داده است و امیدواریم مصوب شود.

خاندوزی خبر داد: یکی از نکاتی که در دستور کار مذاکرات ما با بانک توسعه اسلامی است؛ اضافه کردن سه پروژه مهم حوزه بهداشتی درمانی و دانش بنیان کشور به ۱۱ پروژه‌ای است که قبلاً تامین مالی آنها توسط بانک توسعه اسلامی انجام شد.

وی تاکید کرد: در حاشیه اجلاس سالانه جلساتی با وزرای اقتصادی کشور‌های عضو به خصوص کشور‌های هدف که نقش پررنگ تری در تعاملات اقتصادی ما دارند به ویژه در خاورمیانه و شمال آفریقابه صورت دوجانبه تنظیم کرده‌ایم؛ البته دیدار مفصلی با همتای سعودی خود خواهم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • مذاكره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان درتوسعه ناوگان هوایی
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • هشدار جدی روزنامه جمهوری اسلامی درباره نقشه جدید نفوذی ها در ایران
  • اتاق فکر دشمنان چگونه در برابر جمهوری اسلامی شکست خورد؟
  • هشدار جدی جمهوری اسلامی درباره نقشه جدید نفوذی ها در ایران
  • تغییر عرصه بین‌الملل به واسطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران
  • تأکید امام‌جمعه سمنان بر آموزش معلمان جدید‌الورود