Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@16:55:47 GMT

اسلام کسب علم و دانش را برای زنان جایز دانسته است

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۸۰۰۰۱

اسلام کسب علم و دانش را برای زنان جایز دانسته است

زاهدان - ایرنا - امام جمعه اهل سنت ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: اسلام به زن قدر و منزلت داده و کسب علم و دانش را برای آنان جایز دانسته است.

به گزارش ایرنا مولوی عبدالصمد کریم زایی در خطبه های نماز جمعه این هفته اهل سنت ایرانشهر به جایگاه زن از دیدگاه اسلام پرداخت و اظهار داشت: اسلام آموختن علم و دانش و نیل به مدارج عالیه اجتماعی، علمی، فرهنگی و سیاسی را بر زنان مجاز دانسته است و پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) با یک جمله زیبا و رسا خط بطلانی بر تمامی طرز تفکرهای جاهلی کشیده و فرموده است: ” طلب العلم فریضه علی کل مسلم و مسلمه ” یعنی کسب علم و دانش بر همه مسلمانان چه مرد و چه زن واجب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اسلام به زن قدر و منزلت داده است در صورتی که تا قبل از زمان پیامبر(ص) این طور نبوده است.
وی گفت: اسلام برای زن احترام قائل است و او را چون انسان کاملی می‏داند که مکتب ساز و تربیت کننده است.
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر بیان کرد: در ادیان دیگر زن از ارث محروم است و به عنوان کالا مورد معامله قرار می گیرد اما اسلام برای زن حرمت قائل و جایگاه ویژه ای به او داده است.
مولوی کریم زایی تصریح کرد: در جمهوری اسلامی ایران احکام اسلامی جاری است بطوری که یک زن غیر مسلمان اگر وارد کشور شود باید حجاب و پوشش اسلامی داشته باشد.
وی گفت: اگر زنان و دختران می خواهند در دنیا و آخرت رستگار شوند حضرت زهرا( س) را الگوی خود قرار دهند و حجاب اسلامی داشته باشند زیرا زینت زن حفظ حجاب است.
7314**8006**6081 خبرنگار: محمد هادی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۰۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر فرعی مهرستان - ایرانشهر براثر بارندگی بسته شد

روح الله سرگزی  اظهار کرد: تمامی دستگاه‌های عضو مدیریت بحران در برابر هر گونه سیل احتمالی در نواحی مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان آمادگی دارند.

وی از شهروندان خواست که جوانب احتیاط را رعایت کرده و از ترددهای غیرضروری در مسیرهای ارتباطی، اسکان در مسیل‌ها، حاشیه رودخانه‌ها و پایین دست سدها خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: میزان بارش در کوشه از توابع شهرستان تفتان به ۴۰ میلی متر رسید که بیشترین میزان بارندگی استان طی روز جاری بوده است.

محسن حیدری اظهار کرد: از ۵۶ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی سیستان و بلوچستان گزارش باران مخابره شد که تاکنون در زاهدان ۳.۳، چاه رحمان از توابع زاهدان ۳۰، زهک ۴.۶، میرجاوه و سنگان۱۲ میلی متر باران باریده است.

وی بیان کرد: بارش های بهاری تا جمعه در سیستان و بلوچستان تداوم دارد، در زاهدان، نواحی شمالی و ارتفاعات مرکزی و جنوبی استان، پنجشنبه در بعدازظهر و شب رگبار و رعد و برق، در برخی نقاط تگرگ و وزش بادشدید موقتی پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: در این مدت احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی وجود دارد. برای شمال استان از جمعه وزش باد در برخی ساعات و گرد و خاک انتظار می رود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • حجاب، مسیر مصلحت جامعه
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟
  • کارگران نقش مهمی در استقلال اقتصادی کشور دارند
  • زنان نباید از تحصیل محروم شوند
  • مسئولان نظام به بیمه و امنیت شغلی کارگران توجه کنند
  • ارزش دادن به کارگران حمایت از آنهاست
  • حجاب در ایران قانون است؛ همه باید از آن پیروی کنند، حتی کسانی که مسلمان هم نیستند
  • مسیر فرعی مهرستان - ایرانشهر براثر بارندگی بسته شد
  • حجاب، مهم‌ترین پایه استواری تدین خانواده و جامعه است
  • نزدیکی نگاه به حجاب در اسلام و مسیحیت