Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-27@15:28:51 GMT

سوءاستفاده‌ جنسی از کودکانِ زباله‌گرد

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۸۰۸۳۱

سوءاستفاده‌ جنسی از کودکانِ زباله‌گرد

اجتماع > اجتماعی - همشهری آنلاین:
عضو شورای شهر تهران گفت: اغلب این کودکان بیماری دارند، اما مسئله بیماری نسبت به سایر مشکلات این کودکان در اولویت نیست، چرا که از اغلب این کودکان سوءاستفاده‌های جنسی می‌شود.

الهام فخاری، عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش در گفت‌وگو با ایلنا، در رابطه با بررسی وضعیت کودکان کار در شهر بیان داشت: در جلسه‌ای به نام "تهران امید دارد" با حضور نمایندگان NGOها، سازمان‌های مردم‌نهاد و مجموعه مدیریت شهری مقرر شد، یکسری راهکارها و پیشنهادها از طرف این افراد ارائه شود تا همه جوانب در رابطه با کودکان کار مورد نظرسنجی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در برگه‌های نظرسنجی از افراد خواسته شد که راهکارهایی در خصوص این کودکان ارائه دهند و اینکه برای این کودکان در شهر چه تهدیدهایی وجود دارد و چه فرصت‌هایی را می‌توان برای آنان ایجاد کرد. از آنجایی که تقریباً تمامی فعالان حوزه کودک در این نشست و نظرسنجی شرکت کردند، در نهایت نتیجه و راهکار مناسبی در این خصوص اتخاذ خواهد شد.

وی افزود: در رابطه با اقدامات اخیر درباره جمع‌آوری کودکان، فرمانداری اعلام کرده است که برنامه جمع‌آوری متکدیان حرفه‌ای را عملی می‌کند، اما از طرفی بهزیستی تاکید می‌کند که این کودکان متکدی نیستند و باید توسط بهزیستی جذب شوند. نحوه اجرای این طرح به این دلیل که با سرعت و بدون دقت جلو رفته است، موجب نتیجه نامناسب شده‌است؛ به عبارتی اقدامات نامناسب فرمانداری نتیجه درستی نداشته است.

فخاری در رابطه با بحث کودکان زباله‌گرد بیان داشت: با کمیته‌ای که در رابطه با کودکان زباله‌گرد تشکیل شده، در ارتباط هستیم و امیدواریم که به یک راهکار مشترک در این خصوص دست پیدا کنیم. شهر ملک مشاع همه مردم است و زباله‌گردی و خطرات این کار برای کودکان باید گوشزد شود. کودکان اهمیت دارند و این مشکل باید به صورت ریشه‌ای حل شود.

وی با اشاره به برخی کارگاه‌های تفکیک زباله که به کودکان خوابگاه داده‌اند، گفت: اغلب این کودکان بیماری دارند، اما مسئله بیماری نسبت به سایر مشکلات این کودکان در اولویت نیست، چرا که از اغلب این کودکان سوءاستفاده‌های جنسی می‌شود.

وی افزود: مشغول بررسی در رابطه با خوابگاه‌هایی هستیم که برای کودکان کار از طرف پیمانکاران در نظر گرفته شده‌است، باید مشخص شود که این خوابگاه‌ها توسط پیمانکاران در اختیار این کودکان قرار گرفته است یا خیر. گزارش‌های ضد و نقیضی در این خصوص وجود دارد به طور مثال برخی می‌گویند، این خوابگاه‌ها یا با همکاری شهرداری پیشین در اختیار این پیمانکاران قرار داده شده و یا اینکه به پیمانکار مکانی تحویل داده شده، اما آنها در حال حاضر آنجا را تبدیل به خوابگاه کرده‌اند.

فخاری تصریح کرد: باید در رابطه با کودکی که درگیر پروژه‌های باندی، مافیایی و گروه‌های تکدی‌گری می‌شود و از طرفی کودکی که زباله‌گردی می‌کند، تفکیک صورت گیرد و نسبت به رفع مشکلات آنها اقدام کرد. این کودکان بدترین نوع زندگی را تجربه می‌کنند، آن هم با کمترین حق بهره‌برداری حقوق اجتماعی و شهری؛ بنابراین باید در جلسات مختلف و با بررسی‌های دقیق مشکل آنها را حل کرد.

فخاری گفت: باید در رابطه با مکان‌هایی که به پیمانکاران تعلق می‌گیرد، سیستم‌های نظارتی وجود داشته باشد و رعایت حقوق اولیه انسان‌ها در آن لحاظ شده باشد. در این رابطه منتظر گزارش‌های تکمیلی هستیم تا از طریق داده‌های درست این مسئله را بررسی و حل کنیم.

در همین زمینه: طرح جمع‌آوری کودکان کار فعلا متوقف نمی‌شود برخورد با سوء استفاده ازکودکان‌کار

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۰۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار اصلاح رابطه با خدا چیست؟

امیرالمؤمنین علیه‌السلام در روایتی فرمود «مَنْ أَصْلَحَ مَا بَیْنَهُ وَ بَیْنَ اللَّهِ، أَصْلَحَ اللَّهُ مَا بَیْنَهُ وَ بَیْنَ النَّاسِ؛ وَ مَنْ أَصْلَحَ أَمْرَ آخِرَتِهِ، أَصْلَحَ اللَّهُ لَهُ أَمْرَ دُنْیَاهُ؛ وَ مَنْ کَانَ لَهُ مِنْ نَفْسِهِ وَاعِظٌ، کَانَ عَلَیْهِ مِنَ اللَّهِ حَافِظٌ.»؛ یعنی «هرکه آنچه را میان او و خداست اصلاح کند، خداوند آنچه را بین او و مردم است اصلاح کند و هر کس کار آخرتش را به اصلاح آورد، خداوند کار دنیایش را اصلاح کند و آن را که از خود بر خود واعظ است، از خدا بر او نگهبان است.»

ارتباط اصلاح ارتباط با خدا با اصلاح رابطه با مردم از آن جهت است که اصلاح رابطه با خدا مسلتزم صدق و امانت و راستى است. کسى که صدق و امانت و راستى پیشه کند، به یقین مردم به او علاقه‌مند مى‌شوند و امین مردم خواهد بود و به او اعتماد مى‌کنند و مشکلى با او نخواهند داشت. اصلاح امر آخرت وابسته به تقوا و پرهیزگارى است و به یقین انسان‌هاى با تقوا در زندگى مادى خود نیز موفق خواهند بود، زیرا راه خلاف در پیش نمى‌گیرند؛ به کسى ظلم و ستم نمى‌کنند، همه با او مهربان هستند و او نیز با همه مهربان.

این سخن را با حدیثى از امام باقر (علیه السلام) که مرحوم کلینى در اصول کافى آورده پایان مى دهیم. مطابق این حدیث امام باقرعلیه‌السلام فرمود: خداوند عزّوجلّ چنین فرموده است: «وَ عِزَّتِی وَ جَلاَلِی وَ عَظَمَتِی وَ عُلُوِّی وَارْتِفَاعِ مَکَانِی لاَ یُؤْثِرُ عَبْدٌ هَوَایَ عَلَى هَوَى نَفْسِهِ إِلاَّ کَفَفْتُ عَلَیْهِ ضَیْعَتَهُ وَ ضَمَّنْتُ السَّمَاوَاتِ وَ الاَْرْضَ رِزْقَهُ وَکُنْتُ لَهُ مِنْ وَرَاءِ تِجَارَةِ کُلِّ تَاجِر؛ به عزت و جلال و عظمت و نورانیت و علو مقامم سوگند یاد مى‌کنم که هیچ بنده مؤمنى خواسته مرا بر خواسته خود در چیزى از امور دنیا مقدم نمى‌شمرد مگر این که من بى‌نیازى او را در دل او و همّت او را در آخرتش و آسمان‌ها و زمین را ضامن روزى او قرار مى‌دهم و براى او از تجارت هر تاجرى بهتر خواهم بود» (کافى، ج ۲، ص ۱۳۷، ح ۱)

منبع: تسنیم

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • راه آهن: کنسرسیوم توسعه ریلی از حسن نیت ما سوءاستفاده کرد
  • راهکار اصلاح رابطه با خدا چیست؟
  • انتقاد از تبلیغ دروغ دانشگاه آزاد؛ مدارک دوره‌های کوتاه مدت فیزیوتراپی قانونی نیست
  • پشت پرده تربیت فیزیوتراپیست در دوره‌های کوتاه مدت
  • پشت پرده تربیت نیروی فیزیوتراپی در دوره‌های کوتاه مدت
  • سه راهکار طلایی برای انس کودکان قرن جدید با امام زمان (عج)
  • جمع آوری زباله های رها شده در طبعیت جاجرود
  • همدلی با کودکان، مهارتی که خانواده‌ها با آن غریبه‌اند
  • سوءاستفاده از احساسات زنان با پیج مادر
  • #هفته...