Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-28@13:34:18 GMT

رونمایی رسمی از نظام آماری شهرداری تهران

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۸۱۶۶۹

رونمایی رسمی از نظام آماری شهرداری تهران

حجت الله میرزایی تاکید کرد: آنچه امروز رونمایی شده محصول مشترک شهرداری تهران و مرکز آمار ایران است که به زودی در همه کلانشهرهای کشور مبنای تولید و انتشار آمار خواهد بود.

به گفته میرزایی در نظام آماری شهرداری تهران همه داده های مربوط به جمعیت، فعالیت و کسب و کار با هر مقیاس و نوع فعالیتی در کنار داده های سکونتگاه ها و واحد ها با کاربری مسکونی، تجاری و اداری انعکاس پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران خاطر نشان ساخت: این نظام عمدتا آمار ثبتی که با همکاری مرکز آمار ایران گردآوری شده است را در بر می گیرد؛ علاوه بر این دوره های زمانی تولید و انتشار نیز در این نظام پیش بینی می شود.

وی در ادامه از راه اندازی تالار مانیتورینگ آمارهای شهرهای ایران خبر داد و گفت: «تالار تماشا» برای رصد کردن دائمی شاخص های توسعه شهری ذیل همین نظام آماری طراحی شده و در کمیته بخشی آمار کلانشهرها که پایان آبان ماه به ریاست شهرداری تهران برگزار می شود، مصوب خواهد شد.

میرزایی همچنین به افزایش سطح همکاری ها میان مدیریت شهری و مرکز آمار ایران اشاره و تصریح کرد: در جریان نشست امروز شهرداران کلانشهرها مقرر شد تا مرکز آمار ایران، تمامی آمار کلانشهرها تا سطح بلوک را بدون پرداخت هیچ هزینه ای در اختیار شهرداری ها قرار دهد؛ از این رو قابلیت دسترسی به آمار مورد نیاز به صورت مستمر برای شهرداری ها وجود خواهد داشت.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران یادآور شد: همچنین مقرر شد شاخص های محاسباتی و آمارهایی همچون نرخ بیکاری، اشتغال، فعالیت و سایر شاخص های اصلی اقتصادی و اجتماعی که تا پیش از این در سطح استان تولید می شد، از سوی مرکز آمار ایران در سطح شهرستان ها و کلانشهرها نیز تولید و منتشر شود.

وی در ادامه از فراهم سازی امکان دسترسی کلانشهرهای کشور به سامانه پژوهشیار شهرداری تهران خبر داد و گفت: مرکز مطالعات شهرداری تهران از سامانه قدرتمندی برای ثبت اطلاعات پژوهشی به نام سامانه «پژوهشیار» برخوردار است؛ از این پس مقرر شد تا این سامانه به صورت فراگیر با امکان دسترسی ویژه کلانشهرها مورد استفاده قرار گیرد و یک نظام پژوهشی یکپارچه و هماهنگ در کلانشهرها ایجاد شود.

میرزایی در پایان خاطر نشان کرد: با این اقدام تمامی فرایندها، فرم ها، روش ها، شیوهای ارزیابی، شکل قراردادها،  موضوعات و گزارش های خلاصه و تفصیلی طرح های پژوهشی و مطالعاتی که در کلانشهرها انجام می شود، به صورت یکپارچه در این سامانه بارگذاری خواهد شد. همچنین امکان اطلاع رسانی و پرهیز از انجام موازی پژوهش ها در کنار بهره گیری مشترک از دستاوردهای پژوهشی برای همه کلانشهرها فراهم می شود.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۱۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقایسه آماری ایران و تایلند قبل از فینال فوتسال آسیا

تیم‌های ملی فوتسال ایران و تایلند که خود را برای دیدار نهایی جام ملت‌های آسیا آماده می‌کنند عملکردی نزدیک به هم داشته‌اند. هر چند در تاریخ رویارویی دو تیم؛ برد بیشتر با کشورمان بوده است.

به گزارش مشرق، تیم‌های ملی فوتسال ایران و تایلند در دیدار فینال رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا یکشنبه ساعت ۱۴:۳۰ به مصاف تایلند خواهد رفت.

تایلند پیش از این در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۸ میزبانی این بازی‌ها را برعهده داشت که در سال ۲۰۰۰ در دیدار رده بندی موفق شد با نتیجه ۸ بر ۶ ژاپن را شکست دهد و به عنوان سوم دست پیدا کند.

در سال ۲۰۰۸ تایلند توانست به دیدار نهایی راه پیدا کند اما با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب ایران شد و به مقام دوم رسید. تایلندی‌ها علاوه بر سال ۲۰۰۸، یک بار هم در سال ۲۰۱۲ توانستند به فینال آسیا برسند که برابر ژاپن با نتیجه ۶ بر یک مغلوب شدند و باز هم عنوان دومی را کسب کردند.

۹ تقابل ایران و تایلند در ادوار مختلف

تیم ملی تایلند تاکنون ۹ بار در جام ملت‌های فوتسال آسیا به مصاف ایران رفته است که ۷ برد برای ایران، یک برد برای تایلند و یک تساوی به ثبت رسیده است. نتایج دیدارهای این دو تیم در مسابقات قهرمانی آسیا به شرح زیر است:

جام ملت‌های ۲۰۲۲ مرحله نیمه نهایی: ۵ بر صفر به سود ایران
جام ملت‌های ۲۰۱۸ مرحله یک چهارم نهایی: ۹ بر یک به سود ایران
جام ملت‌های ۲۰۱۲: مرحله نیمه نهایی: ۵ بر ۴ به سود تایلند
جام ملت‌های ۲۰۰۸ دیدار نهایی: ۴ بر صفر به سود ایران
جام ملت‌های ۲۰۰۶ مرحله گروهی: ۶ بر ۴ به سود ایران
جام ملت‌های ۲۰۰۵ مرحله گروهی تساوی ۳ به ۳
جام ملت‌های ۲۰۰۴ مرحله نیمه نهایی :۶ بر یک به سود ایران
جام ملت‌های ۲۰۰۰ مرحله نیمه نهایی: ۸ بر ۲ به سود ایران
جام ملت‌های ۱۹۹۹ مرحله گروهی: ۱۰ بر یک به سود ایران

ایران و تایلند نزدیک‌تر از همیشه

در دوره جاری جام ملت‌های آسیا تیم‌های ایران و تایلند آمار بسیار نزدیکی داشته‌اند که عملکردشان تاحدی برابر است. با این تفاوت که تیم ملی ایران نشان داده است که در نیمه‌های دوم تیمی به مراتب خطرناک‌تر از نیمه‌های اول است و این آمار هم با توجه به نتایج کسب شده و هم در مقایسه با گل‌هایی که رد و بدل شده قابل مشاهده است.

تایلند:
۴ برد و یک تساوی برابر تاجیکستان در مرحله نیمه نهایی
۳ برد در نیمه اول (برابر چین، میانمار و ویتنام) یک تساوی (برابر عراق) و یک شکست (برابر تاجیکستان)
۳ برد در نیمه دوم (برابر تاجیکستان، عراق و میانمار) یک تساوی (برابر ویتنام) و یک شکست (برابر چین)
تیم ملی تایلند ۱۶ گل زده ۷ گل خورده ثبت کرده است.
۷ گل زده نیمه اول و ۹ گل زده نیمه دوم
۳ گل خورده در نیمه اول و ۴ گل خورده در نیمه دوم

ایران:
۴ برد و یک تساوی برابر ازبکستان در مرحله نیمه نهایی
۳ برد در نیمه اول (برابر افغانستان، کویت و قرقیزستان) و ۲ شکست (برابر بحرین و ازبکستان)
۵ برد در نیمه دوم
تیم ملی ایران ۲۱ گل زده و ۸ گل خورده ثبت کرده است.
۸ گل زده در نیمه اول و ۱۳ گل زده نیمه دوم
۵ گل خورده نیمه اول و ۳ گل خورده نیمه دوم

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • مقایسه آماری ایران و تایلند قبل از فینال فوتسال آسیا
  • مقایسه آماری ایران و تایلند قبل از فینال
  • مقایسه آماری ایران و تایلند قبل از فینال/ مورد عجیب تیم ملی ایران
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی
  • رونمایی از پرواز رسمی تاکسی پرنده در اسلواکی + فیلم
  • آماری ویژه برای پیکان؛ جای پیرمردان در فوتبال نیست!
  • رونمایی از نشان نود سالگی دانشگاه تهران