Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@07:09:27 GMT

داستان تمرينات پشت پرده قايقرانان ايراني

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۸۳۳۲۲

داستان تمرينات پشت پرده قايقرانان ايراني

خبرگزاري آريا - بعد از سفر جيوگانيک به کشورش و اعلام وي مبني بر تصميم گيري بر ماندن يا نماندن، اميد کمي براي برگش توي به ايران باقي است.
به گزارش "ورزش سه"، طي روزهاي گذشته بعد از اختلاف فدراسسيون قايقراني با مربي رومانيايي اش، خبر سفر اين مربي رومانيايي به کشورش بار ديگر به شايعات دامن زد تا جدايي مربي تيم هاي ملي روئينگ ايران، جيوگانيک بيش از پيش قوت يابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين مربي که توانسته بود در طول ده ماه حضورش نتايج درخشاني را به همراه ملي پوشان بزرگسال و جوان ايران در مسباقات آسيايي بدست آورد، حالا براي ادامه همکاريش با فدراسيون قايقراني ايران با شرطي روبه رو است که به نظر مي رسد به هيچ عنوان قصد قبول آن را ندارد. بعد ازصحبت هايي که مبني بر مشکلات اخلاقي اين مربي بزرگ از سوي فدراسيون اعلام شد، جيوگانيک مجبور است که فقط با تيم روئينگ مردان ايران کار کند اما وي اين شرط را تا به امروز نپذيرفته وخواستار کار کردن در هر دو بخش بانوان و آقايان است. براي روشن شدن ماجرا و خدمات اين مربي بزرگ به ورزشکاران روئينگ ايران به گفت و گو با دارنده مدال نقره و طلاي مسابقات قهرماني آسيا، سيد مسعود محمدي پرداختيم. در ادامه مشروح صحبت هاي او را با خبرنگار ورزش سه مي خوانيد:
*کسب نتايج ضعيف در نبود جيوگانيک
اولين مربي من آقاي جيوگانيک بود که در سال 87 ، 88 توانستم به همراه ايشان يک مدال طلا در تورنمنت سنگاپور و دو مدال نقره در مسابقات قهرماني آسيا کره جنوبي کسب کنم. بعد از رفتن ايشان ما به همراه مربيان ايراني چندين مسابقه جهاني وآسيايي مانند اينچئون و جاکارتا شرکت کرديم که متاسفانه نتوانستيم مقام هايي بهتر از چهارمي يا پنجمي کسب کنيم.
*با اميد زيادي به تيم ملي بازگشتيم
بعد از مدال برنزي که در سال 2011 به همراه مربي ازبکستاني کسب کردم، از تيم ملي فاصله گرفتم. البته در اين مدت برخي از دوستان نيز از تيم ملي دور شده بودند. زماني که خبر بازگشت آقاي جيوگانک به ايران اعلام شد من و برخي ديگر از بچه ها با اميد زيادي به تيم ملي بازگشتيم. چون مطمعن بوديم که اگر با تمرينات ايشان پيش رويم مي توانيم نتايج درخشاني کسب کنيم که در مسابقات قهرماني آسيايي اينطور نيز شد و بيشتربچه ها توانستند صاحب مدال شوند.
*با آقاي جيوگانيک هشت مدال جاکارتاي ما قطعي است
فقط چهار ماه براي قهرماني آسيا با آقاي جيوگانيک تمرين داشتيم که توانستيم علاوه بر قهرماني، زمان هاي مناسبي نيز ثبت کنيم. اگر بتوانيم در يازده ماه باقي مانده تا بازي هاي جاکارتا با ايشان تمرين داشته باشيم، در15 ارنج روئينگ مي توانيم حداقل 8 مدال طلا کسب کنيم.
*بچه هاي روئينگ پشت پرده تمرين مي کنند
بچه هاي روئينگ پيشت پرده تمرين مي کنند؛ چون ورزشکاران اين رشته هميشه بدترين و سخت ترين شرايط اردو را داشته اند اما با اين حال دل ما ملي پوشان فقط به اين خوش بود که يک مربي با تجربه و کارکشته داريم که مي توانيم با تکيه بردانش او، تلخي تمام سختي هاي تمرين را تبديل به شيريني گرفتن مدال کنيم.
* برخي ها شايعه سازي کرده اند
نمي دانم دقيقا چه شايعاتي در رابطه با آقاي جيوگانيک به وزارت ورزش انتقال داده شده است ولي اين را مطمعن هستم که اين شايعات همه اشتباه هستند. برخي ها شايعه کرده اند که در طول بازي هاي قهرماني آسيا، زماني که بانوان از سکوها پايين آمدند، دور آقاي جيوگانيک جمع شدند تا از ايشان تشکر کنند؛ متاسفانه برخي ها اين صحنه را طور ديگري به فدراسيون و وزارتخانه اطلاع دادند. ايشان مربي باتجربه اي هستند که از 20 سالگي در اين رشته فعاليت دارند و از قوانين حاضر در کشور ما نيزاطلاع داشتند. پس کاملا غير منطقي است که از ايشان خطايي سر بزند.

* خودمان جريمه شويم اما جيوگانيک نرود
ما هميشه قدردان زحمات و تلاش هاي فدارسيون بوده و هستيم؛ فدراسيون بايد بداند که با رفتن آقاي جيوگانيک کاروان ايران در بازي هاي آسيايي جاکارتا متحمل ضررهاي بسياري مي شود. بايد بدانيم که در ده سال گذشته نتوانسته ايم با مربي ايراني نتيجه مناسبي بگيريم و درحال حاضر همه ملي پوشان مي گويند که اگر آقاي جيوگانيک به تيم ملي برنگردند، احتمال برگشتمان به تمي ملي بسيار کم خواهد بود. مانند آقاي محسن شادي که گفته اند: (در صورت نبود اين مربي رومانيايي من به تيم ملي حضور پيدا نمي کنم.) که اگر اين گونه پيش رود، کاروان ايران قطعا طلاي آقاي شادي را از دست خواهد داد. پس بهتر است در چنين شرايطي اگر خطايي هم سر زده، خودمان جريمه شويم نه اين که قبل از مسابقات جاکارتا چنين مربيايکه همه بچه ها با انس گرفته اند را از دست دهيم.
* تنها اميد ما بازي هاي آسيايي جاکارتا است
من يازده سال است که در قايقراني فعاليت مي کنم و در طي اين يازده سال تنها اميدم بازي هاي آسيايي بوده؛ چون علاوه بر اين که ليگ نداريم، حقوق مناسبي نيز دريافت نمي کنيم و تنها اميدمان همين بازي هاي آسيايي است تا با کسب مدال چيزي نصيبمان شود هستيم.
* آقاي جيوگانيک تجارب و اطلاعات بالايي دارد
آقاي جيوگانيک ضمن مديريت خوبش هر لحظه بچه ها را چک مي کرد که با دادن تمرينات ويژه و متفاوت با کل دنيا، توانستيم در مسابقات قهرماني آسيا نتايج درخشاني کسب کنيم. زماني که ما در بدترين شرايط تمريني حضور داشتيم، آقاي جيوگانيک تلاش مي کرد تا با دادن انگيزه به ما تحمل اين شرايط را آسان کند. او با توجه به شناختي که از ما داشت، کاري مي کرد که بعد از يک هفته تمرين سخت و فشرده مي توانستيم زمان هاي پايين تري را ثبت کنيم که اين نتيجه تجربه چندين ساله و اطلاعات علمي بالاي ايشان است. همچنين ايشان تنظيم کننده بسيار خوبي هستند. در مسابقات آسيايي، ما دربخش دو نفره و چهارنفره قايقي نداشتيم. مسئول کميته شاهد بود که اقاي جيوگانيک يک قايق سبک وزن را چنان برايمان تنظيم کرد که توانستيم به مسابقات فينال برسيم.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۳۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر جدیدی نقش تنیسور مشهور ایرانی را بازی می‌کند

به گزارش قدس آنلاین کمپانی فرانس تی‌وی حق پخش جهانی فیلم بیوگرافی «منصور» به کارگردانی «رومالد بولانژه» را در اختیار گرفته که روایتی از زندگی منصور بهرامی تنیسور مشهور از ایرانی و مهاجرت او به فرانسه، دست و پنجه نرم کردن با فقر و سپس به شهرت رسیدن در فضای بین المللی است.

امیر جدیدی بازیگر ایرانی که بیشتر برای بازی در فیلم «قهرمان» برنده جایزه بزرگ کن ۲۰۲۱ به کارگردانی اصغر فرهادی در سطح بین المللی شناخته می شود، نقش منصور بهرامی را بازی خواهد کرد.

این فیلم محصول مشترک فرانسه و بریتانیاست و «داون مک دانیل» با همکاری «فیلیپ دی لیون» نگارش فیلمنامه این فیلم را بر عهده داشته‌اند.

منصور بهرامی تنیسور ۶۸ ساله متولد ایران، به دلیل سبک بازی سرگرم کننده و داستان زندگی خارق العاده اش، چهره ای محبوب در مسابقات بین المللی تنیس است.

او که در دهه ۱۹۵۰ در ایران به دنیا آمد، با استفاده از ماهیتابه به عنوان راکت شروع به یاد گرفتن تنیس کرد و از استخر به عنوان زمین بازی استفاده می‌کرد. او پس از انقلاب به فرانسه رفت و با فقر و بی‌خانمانی رو به رو شد و شبانه در خیابان های پاریس پرسه می زد و روزها در رختکن استادیوم رولان گاروس می خوابید، اما هرگز امید خود را از دست نداد.

این فیلم نشان می‌دهد که چگونه بهرامی از طریق اراده قوی و تیز هوشی، پیچیدگی‌های زندگی را به‌عنوان یک مهاجر غیرقانونی طی می‌کند، در حالی که پیوندهای پایداری با نمادهای تنیس که استعداد او را می‌شناختند، ایجاد می‌کند تا رویای دوران کودکی‌اش را برای بازی در رولان گاروس محقق کند.

بهرامی همچنین به نشریه ددلاین گفت: در طول سال‌ها خیلی‌ها به من گفته‌اند که داستان من برای اکران در سینما ساخته شده است، و بسیار مفتخرم که فیلمی بلند از زندگی من ساخته می‌شود و بسیار خوشحالم که رومالد بولانژه کارگردانی فیلم را بر عهده خواهد داشت. او نه تنها یک کارگردان هیجان انگیز است، بلکه مرد دوست داشتنی است. امیر جدیدی هم یک بازیگر استثنایی است و این واقعیت که او یک تنیس باز نیمه حرفه‌ای است یکی از آن شانس های بزرگ است. ممنون از داون مک دانیل برای نوشتن فیلمنامه زیبایی که همه ما به آن اعتقاد داریم. اگر داستان من بتواند الهام بخش مردم باشد و با آن لبخند بزند، مرد بسیار خوشبختی خواهم بود».

رومالد بولانژه نیز منصور بهرامی را یک قهرمان واقعی توصیف کرد که مقاومت و اشتیاق او الهام بخش افراد بی‌شماری بوده است و عنوان کرد که بسیار مفتخر است که سفر خارق‌العاده او را به پرده سینما می‌آورم.

فیلم «منصور» امسال در بازار جشنواره کن به خریداران بین‌المللی معرفی می‌شود.

دیگر خبرها

  • اتفاق عجیب در فوتبال ابران؛ ورثه سرمربی، شاکی جدید تیم شد!
  • شکایت عجیب از باشگاه ایرانی: ورثه یک سرمربی!
  • شکایت ورثه یک مربی اهل کرواسی از تیم ایرانی!
  • امیر جدیدی نقش تنیسور مشهور ایرانی را بازی می‌کند
  • معرفی دو گزینه اروپایی سرمربیگری تیم ملی بسکتبال
  • راه یافتگان جشنواره پرده‌خوانی و نقالی رضوی معرفی شدند
  • اتفاق باورنکردنی که باعث شد مورایس مسلمان شود | او گفت می‌خواهم مسلمان شوم، باید از کجا شروع کنم؟ | ماجرای مشاور مذهبی با آشنایی کامل به زبان انگلیسی
  • اتفاقی که باعث شد مورایس مسلمان شود
  • ماجرای مسلمان شدن مورایس؛ ازدواج با دختر ایرانی
  • پشت پرده اسلام آوردن سرمربی پرتغالی سپاهان | پای ازدواج با بازیگر ایرانی در میان است | رازی که پیراهن خانم بازیگر فاش کرد (عکس)