Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز جمعه قیمت‌های نفت هرچند با اندکی کاهش مواجه شد اما تنها کمی پایین‌تر از بشکه‌ای ۶۰ دلار معامله شد. قبلا سخنان ولیعهد عربستان سعودی در حمایت از کاهش تولیدات اوپک قیمت‌ها را تقویت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، روز جمعه قیمت‌های نفت هرچند با اندکی کاهش مواجه شد اما تنها کمی پایین‌تر از ۶۰ دلار به ازای هر بشکه معامله شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قبلا سخنان ولیعهد عربستان سعودی در حمایت از کاهش تولیدات اوپک باعث تقویت قیمت‌ها شده بود.

قیمت نفت برنت پس از این که در معاملات روز پنج‌شنبه تا ۵۹.۵۵ دلار برای هر بشکه بالا رفت و به بیشترین رکورد خود از جولای ۲۰۱۵ دست یافت، امروز با اندکی کاهش در قیمت ۵۹.۱۷ دلار تثبیت شد. این قیمت بیش از ۳۰ درصد از پایین‌ترین قیمت سال ۲۰۱۷ که در ماه جون به آن رسیده بود، بیشتر است.

نفت خام سبک آمریکا با ۸ سنت افت در قیمت ۵۲.۵۶ دلار به ازای هر بشکه معامله شد اما همچنان ۲۵ درصد بالاتر از مقادیر پایین ماه جون خود باقی ماند. قیمت‌های نفت خام آمریکا با افزایش تولید نفت خام این کشور محدود شده‌اند.

جفری هالی، تحلیل‌گر ارشد اوآندا می‌گوید: نفت در معاملات شبانه رشد قابل توجهی داشت و قیمت نفت برنت تنها اندکی پایین‌تر از علامت ۶۰ دلار برای هر بشکه به کار خود پایان داد. این افزایش قیمت‌ها با اظهارات مقامات سعودی در مورد حمایت از توافق کاهش تولید اوپک تا پایان ۲۰۱۸ تقویت شده بود.

روز پنج‌شنبه ولیعهد عربستان، محمد بن سلمان در مصاحبه با رویترز گفت که کشورش از تمدید توافق کاهش تولیدات به منظور متوازن کردن عرضه و تقاضای نفت حمایت خواهد کرد.

قرار است اوپک در دیدار ۳۰ نوامبر خود در وین در مورد تمدید توافق کاهش تولیدات خود مذاکره کند.

عامل دیگر افزایش قیمت‌ها این بود که انتظار می‌رود صادرات نفت خام و میعانات نفتی ایران این ماه به علت مشکلات تولید به کمترین سطح ۱۹ ماهه خود برسد.

درحالی که افزایش تقاضای جهانی و کاهش تولیدات نفت طبق توافق به رهبری اوپک باعث شده است شراط اشباع بازارها روز به روز کمتر شود، افزایش تولید آمریکا همچنان به عنوان معضلی برای اوپک باقی مانده است.

در هفته منتهی به ۲۰ اکتبر تولید نفت خام آمریکا با افزایش روزانه ۱.۱ میلیون بشکه‌ای خود به ۹.۵ میلیون بشکه در روز رسید.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۳۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا افزایش یافت

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت طلا در روز دوشنبه به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و افزایش خوشبینی نسبت به آسان شدن سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته است.

به گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۲۳۱۲ دلار و ۱۹ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۵۱ درصدی به ۲۳۲۰ دلار و ۳۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه ۰.۴ درصد کاهش یافت. سرمایه‌گذاران در حال بررسی اطلاعات اشتغال آمریکا هستند که حاکی از آرام شدن رشد اقتصاد این کشور است.

آستان گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت سیاست‌های پولی بانک مرکزی در سال جاری میلادی آسان‌تر خواهد شد. نرخ بالای بهره به ضرر فلزات گرانبها از جمله طلاست، چون هزینه نگهداری آن به عنوان یک سرمایه غیرسودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

از طرف دیگر، آرام شدن تنش‌ها در خاورمیانه و امید به جلوگیری از یک جنگ تمام عیار تمایل به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن پایین آورده است.

قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی علی رغم تورم بالا و بی‌ثباتی نسبت به زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، ۱۲ درصد افزایش یافته است. قیمت طلا در ماه آوریل به یک رکورد جدید رسید که از دلایل اصلی آن می‌توان خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازار‌های آسیا و درگیری‌های ژئوپلیتیکی در اوکراین و خاورمیانه دانست.

در میان سایر فلزات گرانبه، قیمت نقره با ۱.۷۶ درصد افزایش به ۲۷ دلار و ۱۶ سنت رسید. پلاتین هم با یک کاهش ۰.۷ درصدی ۹۵۵ دلار و ۸۰ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • صادرات نفت عراق کاهش یافت
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • ریل گذاری ایران و امارات برای افزایش صادرات
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ |برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • احتمال تداوم کاهش تولید نفت خام اوپک‌پلاس
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت واقعی است؟
  • گشتی در اقتصاد جهان | صادرات گاز ترکمنستان به چین از روسیه بیشتر شد