Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم کاراته ایران در سومین روز رقابت‌های کاراته قهرمانی جهان در اسپانیا به یک طلا، یک نقره و ۲ برنز دست یافت. به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از فدراسیون کاراته؛ در سومین روز از دهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی رده‌های سنی جهان که در تنریف اسپانیا جریان دارد، تیم ایران موفق شد به یک مدال طلا توسط باربد صداقت، یک نقره توسط مجید نیکوهمت، و ۲ برنز توسط کاتای تیمی دختران و قاسم خوبرو دست یابد تا مجموع مدال‌های کشورمان به عدد ۶ برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در وزن ۷۶- کیلوگرم جوانان، باربد صداقت در دیدار فینال مقابل “نبیل اچ چابی” از مراکش ۲ بر صفر به برتری رسید و نخستین مدال طلای تیم ایران در رقابت‌های جهانی را ضرب کرد. صداقت تا پیش از رسیدن به فینال ابتدا “آنری بیت” از گرجستان را پس از تساوی صفر به صفر در وقت قانونی مبارزه در امتیاز هانتی برد. در دومین مبارزه با نتیجه سه بر صفر مقابل “دونارت ویتیجا” از کوزوو به برتری رسید. سومین دیدار نماینده وزن ۶۷- کیلوگرم تیم ملی کشورمان مقابل “آندرس پنا” از بولیوی بود که موفق شد این کاراته کا را چهار بر صفر شکست دهد. سپس “اشرف محمد عمر” از مصر را پس از تساوی یک به یک با استفاده از قانون سنشو شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت. او در این مرحله یک بر صفر “کرل کوزنتکوف” از روسیه را مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد.
در وزن ۷۶+ کیلوگرم جوانان، مجید نیکوهمت پس از اینکه موفق شد یک بر صفر “الیور ریوست” از کانادا را شکست دهد، در دومین مبارزه ۲ بر صفر “جورجیوس لیاتوس” از یونان را برد. سپس با قانون سنشو برنده مبارزه مقابل “روبرت آواکیموف” از روسیه شد. او در وقت قانونی مبارزه به تساوی چهار به چهار رسیده بود. نیکوهمت چهارمین دیدار را هم ۶ بر سه به سود خود خاتمه داد. او در این دیدار مقابل “تارک محمود” از مصر، قرار گرفت. کاراته کای ایران در نیمه نهایی “خوزه رافائل ایبانز” حریف اسپانیایی را سه بر صفر برد و به دیدار پایانی رسید. نیکوهمت در فینال مقابل “شیمادا ریکیتو” از ژاپن قرار گرفت و با نتیجه ۲ بر صفر شکست خورد و به مدال نقره این وزن دست یافت.
قاسم خوبرو در وزن ۶۱- کیلوگرم در دیدار رده بندی با نتیجه ۹ بر صفر و پیش از اتمام وقت قانونی مبارزه مقابل “کاجیت کاناگا” فرانسوی به برتری رسید.
کاراته کا وزن ۶۱- کیلوگرم در مبارزات روز گذشته ابتدا سه بر صفر “جاکا تالر” از اسلوونی را برد، در مبارزه دوم موفق شد سه بر یک “صلاح الدین ایت همو” از مراکش را شکست دهد، در سومین بازی مقابل “محمد الاسیری” حریف عربستانی با نتیجه ۲ بر صفر پیروز شد. “ماکسیمیلیانو فلورز” از شیلی چهارمین حریفی بود که خوبرو او را با نتیجه هشت بر یک مغلوب کرد و در نیمه نهایی با نتیجه یک بر صفر مغلوب “همت بخشعلی اف” از جمهوری آذربایجان شد.
همچنین تیم ایران در کاتای تیمی دختران با ترکیب یگانه شهپری، گلناز شاهزیدی و عرفانه مساح در حالی کار خود را با پیروزی چهار بر یک مقابل ایتالیا آغاز کرد که در گام‌های بعدی با همین نتایج از سد کرواسی و یونان عبور کرد و خود را به نیمه نهایی رساند.
تیم ایران در نیمه نهایی مقابل مصر به میدان رفت و پنج بر صفر نتیجه را واگذار کرد. دختران کاتارو برای کسب مدال برنز جهان در دیدار رده بندی صربستان را پیش رو داشت که با برتری پنج بر صفر به نشان برنز جهان دست پیدا کرد. این برای نخستین بار است که تیم دختران ایران در رقابت‌های کاراته قهرمانی جهان موفق به کسب مدال در بخش کاتای تیمی می‌شود.
آخرین بار ۱۴ سال قبل در رقابت‌های جهانی ۲۰۰۳ بندر مارسی کاراته ایران در کاتای تیمی پسران موفق به کسب مدال جهانی شده بود.
در بخش پسران هم تیم کاتای ایران با ترکیب محمدمهدی شجاعی، مهدی رضایی و پویا حبیبی که در مبارزه نخست پنج بر صفر مغلوب تیم مالزی شده بود، با شکست تیم مالزی مقابل مصر، از دور رقابت‌ها کنار رفت.
در روز نخست هم حدیثه جمال در کاتای انفرادی جوانان و احمدرضا محمودی در کاتای انفرادی نوجوانان به مدال برنز دست یافته بودند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۴۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلسم عجیب اللهیار شکست

به گزارش "ورزش سه"، در چارچوب دیدارهای هفته سی و ششم ژوپیر لیگ و ششمین بازی از دور انتخابی برای سهمیه لیگ کنفرانس اروپا در بلژیک، تیم فوتبال وسترلو در حالی که اللهیار صیادمنش را پس از سه مسابقه دوباره در ترکیب و خط حمله داشت، از ساعت 22:15 شنبه شب (به وقت ایران) در استادیوم پلانت گروپ آرنا به مصاف خنت، تیم صدرنشین در این مرحله رفت.

اللهیار صیادمنش که در 6 بازی دور رفت فصل 24-2023 برای هال سیتی در چمپیونشیپ و در 12 مسابقه دور برگشت برای وسترلو در ژوپیر لیگ بلژیک به میدان رفته ولی موفق به گلزنی یا ثبت پاس گل نشده بود، در بازی با خنت به این روند پایان داد.

مهاجم ایرانی وسترلو در دقیقه 2 دیدار شنبه شب مقابل خنت روی توپ برگشتی در محوطه جریمه حریف، شوت‌زنی کرد که ضربه پای چپ او در میانه راه را لوکاس استاسین تبدیل به گل کرد تا تیمش با نتیجه یک بر صفر پیش بیفتد.

پاس گل اللهیار صیادمنش در پایان بازی دستاوردی برای وسترلو نداشت و این تیم در نهایت با نتیجه سه بر دو در دیدار خارج از خانه مقابل خنت شکست خورد تا 17 امتیازی و در قعر جدول مرحله گروهی پلی‌آف انتخابی لیگ کنفرانس در ژوپیر لیگ بلژیک بماند.

اللهیار صیادمنش در دیدار مقابل خنت سیزدهمین بازی فصل خود در ژوپیر لیگ را انجام داد و اولین پاس گل‌اش را پس از یکسال به ثبت رساند.

دیگر خبرها

  • گنج‌زاده مدرس کمپ تمرینی چین شد
  • نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند
  • این زن اصلا مدال نداشته که به علی دایی تقدیم کند!
  • شکست یک جنبش بزرگ با توطئه‌های رنگارنگ داخلی و خارجی
  • جنجال مدال اهدایی و عکس یادگاری یک دختر با علی دایی +تصویر
  • جنجال مدال اهدایی یک دختر به علی دایی
  • جنجال عجیب پیرامون مدال اهدایی به علی دایی!
  • طلسم عجیب اللهیار شکست
  • ورزشکار نوجوان ایران آسمانی شد | سومین مرگ بعد از حادثه تلخ
  • سفر به سومین دیار حرم اهل بیت (ع) در ایران -  بخش نخست