Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@10:40:19 GMT

سیاست دولت بالا بردن سطح سلامت جامعه است

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۸۴۵۱۷

سیاست دولت بالا بردن سطح سلامت جامعه است

معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان غربی تاکید کرد: سیاست اصلی دولت تدبیر و امید بالا بردن سطح سلامت جامعه در تمامی شاخص‌های موجود است.

به گزارش ایلنا، علیرضا رادفر، معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان غربی در همایش بزرگ پیاده‌روی ارومیه گفت: سیاست اصلی دولت تدبیر و امید بالا بردن سطح سلامت جامعه در تمامی شاخص‌های موجود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تاکید کرد: باید سلامت جسمانی از طریق ورزش رایگان و ارزان برای مردم مهیا کنیم، ترک ورزش می‌تواند هزینه‌های زیادی متحمل خانواده‌های ایرانی کند.

معاون استاندار با بیان اینکه پیاده‌روی هم سبب سلامت جسمانی و روحانی انسان و هم سبب نیروی افزوده برای کار می‌شود که این از فواید پیاده‌روی و ورزش است، اظهار داشت: با برگزاری چنین همایش‌هایی می‌توان علائق مردم برای انجام ورزش‌های همگانی بالا برد و دولت برای این امر و بالا بردن سلامت جسمانی افراد از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد. 

 رادفر ترویج ورزش همگانی را در بین خانواده‌ها را از اهداف این همایش برشمرد و تصریح کرد: توسعه این ورزش می‌تواند در کیفیت جامعه سالم کمک کند و ضروری است برای گسترش ورزش همگانی همه دستگاه‌های متولی به ورزش و جوانان شهرستان کمک کنند تا شاهد حضور بیشتر شهروندان در فضاهای عمومی شهری باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در پایان این برنامه ورزشی، به منظور قدردانی از حاضران ۱۰ دستگاه دوچرخه، کمک هزینه سفر مشهد مقدس، ده‌ها کارت هدیه، جوایز نقدی و غیرنقدی نفیس دیگر به قید قرعه به شرکت‌کنندگان ارایه شد.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۴۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب

بیماری کبد چرب غیرالکلی به یک نگرانی رو به رشد سلامت در سراسر جهان تبدیل شده است و سبک زندگی بی‌تحرک باعث افزایش چنین وضعیت خطرناکی در سلامتی می‌شود.   به گزارش ایسنا، کبد یکی از مهمترین اندام‌های بدن است که سبب دفع سموم  ناشی از بیماری‌هایی مثل چاقی، دیابت و فشار خون بالا می‌شود و کبد چرب به بیماری گفته می‌شود که در آن  چربی در کبد تجمع کرده باشد و وقتی درمان نشود ممکن است منجر به سایر عوارض کبدی شود.   علائم کبد چرب شامل خستگی، حالت تهوع، درد شکم، کاهش اشتها، زردی پوست و چشم‌ها و ادرار تیره و مدفوع خاکستری است.   پیشگیری از کبد چرب   برای اینکه کبد سالمی داشته باشید باید غذای سالم بخورید و از مصرف الکل خودداری کنید، همچنین باید ورزش کنید و وزن خود را پایین بیاورید، خوب بخوابید، بیماری‌های زمینه‌ای خود را کنترل کنید و سبک زندگی خود را تغییر دهید.   ورزش‌های قلبی عروقی   دویدن، شنا کردن، حرکات موزون و ایروبیک، می‌توانند سبب سوزاندن چربی و بهبود عملکرد قلب شوند.   تمرینات مقاومتی   ایجاد توده عضلانی بدون چربی از طریق تمرینات قدرتی می‌تواند متابولیسم شما را افزایش دهد و یکی از بهترین راه‌ها برای پایین آوردن سریع چربی خون، تمرینات مقاومتی است۰   یوگا و پیلاتس    این ورزش روی کشش، قدرت مرکزی و تعادل کار می‌کند و به صورت غیر مستقیم می‌تواند استرس را کاهش داده و از سلامت کبد و مدیریت وزن حمایت کند.   تمرینات تناوبی با شدت بالا و ریکاوری کوتاه   تمرینات تناوبی با شدت بالا و ریکاوری کوتاه می‌توانند عملکرد کبد را بهبود بخشند و چرخش نیم‌تنه بالایی که باعث اکسیژن‌رسانی هر چه بهتر به کبد می‌شود و در عین حال شنا کردن، اسکات زدن، تمرینات شکم، وزنه‌ زدن و دوچرخه‌سواری از جمله این ورزش‌ها به شمار می‌روند.   پیاده‌روی بر اساس این مطلب که از سوی زهرا داوودی، فیزیولوژیست ورزشی تهیه شده و توسط فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته، ‌آمده است: پیاده‌روی سریع و منظم فوائد بسیار زیادی برای سلامتی دارد و در مطالعه‌ای معتبر ثابت شده که افراد اگر در پنج روز هفته به مدت یک ساعت پیاده‌روی کنند، می‌تواند به میزان قابل توجهی کلسترول LDL خون را کاهش دهند.   شاید جالب باشد بدانید حتی ورزشکاران حرفه‌ای هم ممکن است با مشکلات چربی و کلسترول بالا دست و پنجه نرم کنند؛ به عبارت دیگر ورزش در کنار سایر بخش‌های دیگر مثل تغذیه خوب، حذف چربی‌های ترانس، مصرف غذاهای غنی از امگا ۳، افزایش مصرف فیبر محلول و مصرف پروتئین وی، خواب صحیح، سبک زندگی متعادل و آرامش روحی، می‌تواند تاثیر دو چندانی داشته باشد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • دولت با ایده‌هایی عملگرایانه سیاست‌های جمعیتی را تقویت کند
  • شهرداری همدان در جذب شهروندان به ورزش خلاقانه عمل کند
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • سیاست‌های مشوق جمعیتی دولت در فرهنگ جوانی جمعیت اثرگذار است
  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی
  • روش های موثر برای از بین بردن آسیب‌های ناشی از بدخوابی
  • بالا بردن جام قهرمانی آسیا توسط ستاره فوتسال (فیلم)