Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه- ایرنا- امروز /جمعه/ نماز عبادی سیاسی جمعه در شهرستان های مختلف آذربایجان غربی با شور بسیار زیاد برگزار شد و هزاران نفر از مردم استان با حضور در میعادگاه های نمازجمعه به برپایی این آیین عبادی سیاسی پرداختند که در آن ائمه جمعه بر مقابله روزافزون با سیاست های استکبار جهانی و حفظ بیش از پیش شور و شوق حماسه بی نظیر اربعین تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در مصلای امام خمینی (ره) این شهر، بخش زیادی از خطبه های امروز را به موضوع پیاده روی میلیونی اربعین و حضور مشتاقان در این پیاده روی عظیم اختصاص داد و گفت: اجتماع اربعین در کربلا عظمت، قدرت، عشق و علاقه مسلمانان و تقوای الهی را در جهان رواج می دهد که این امر مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و دشمنان اسلام است.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی همچنین اتفاقات هفته اخیر در منطقه اسلام آباد ارومیه را یادآوری کرد و افزود: در حال حاضر اتفاق و برادری بین مسلمانان در این شهر حاکم است و فتنه انگیزان نمی توانند این اتحاد را بر هم بزنند.
امام جمعه خوی نیز در خطبه های نمازجمعه این شهرستان از عزم آمریکا برای حضور مستمر و بدون پایان در منطقه پرده برداشت و اضافه کرد: روی کار آوردن حکومت حافظ منافع آمریکا، حکمرانی در منطقه دریای خزر جهت تامین نیازهای نفتی و سازماندهی جریان های تکفیری برای فشار به حکومت های منطقه از اهداف این حضور است.
حجت الاسلام سیدرضی شکوری با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) که به روایتی امروز/هفتم صفر/ است، مظلومیت های آن امام همام را یادآوری کرد.
ماموستا یحیی اسماعیلی امام جمعه موقت مهاباد هم در خطبه های این هفته بر لزوم مقابله با تفکر داعشی تاکید کرد و ادامه داد: این امر می تواند امنیت و عزت کشور را بیش از پیش حفظ کند.
امام جمعه موقت سلماس نیز بخش زیادی از خطبه های این هفته این شهرستان را به موضوع زیاده های خواهی های استکبار جهانی اختصاص داد و اظهار کرد: کشورهای غربی به دنبال نابودی عزت مسلمانان هستند.
حجت الاسلام عبدالله سلامی فرارسیدن سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) و آغاز حماسه پیاده روی اربعین حسینی را نیز یادآوری کرد و لزوم ترویج فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به ویژه فرهنگ عاشورایی را در بین نوجوانان و جوانان مورد تاکید قرار داد.
حجج اسلام برادری و هاشمی، ائمه جمعه تکاب و شوط نیز در خطبه های این هفته نمازجمعه این 2 شهرستان موضوع پیاده روی حماسی اربعین را در صدر سخنان خود قرار دادند و با تاکید بر اینکه این پیاده روی، همایشی میلیونی برای مقابله با خواسته های دشمنان است، تصریح کردند: رعایت آداب مربوط به زیارت حضرت سیدالشهدا (ع) و نشر آموزه های دینی و اسلامی همزمان با این حماسه بین المللی، تکمیل کننده این حضور میلیونی است.
امام جمعه چایپاره نیز با یادآوری خواسته آمریکایی ها برای رواج ایران هراسی در دنیا گفت: سفر وزیر امور خارجه این کشور به منطقه نیز در همین راستا بنا نهاده شده است.
حجت الاسلام جمشیدی همچنین پیاده روی اربعین را بزرگترین رزمایش در جهان امروز دانست و بر حضور پرشور در آن تاکید کرد.
حجت الاسلام خان بابایی امام جمعه نوشین شهر /از توابع ارومیه/ نیز در خطبه های این هفته نمازجمعه نیز ایستادگی در مقابل مکر دشمنان را ضامن امنیت کشور دانست و طرح جدید کنگره آمریکا برای مقابله با برنامه موشکی ایران را مورد انتقاد قرار داد.
نمازجمعه هر هفته در دهها شهر آذربایجان غربی و حتی در برخی روستاهای این استان برگزار می شود.
8137/2093 ** گزارش از: سیده فاطمه سجادی ** انتشار: صابر چهرقانی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۲۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امپراطوری رسانه ای دشمن در جنگ غزه شکست خورده است

به گزارش خبرنگا مهر، حجت الاسلام سید حسین حسینی در خطبه‌های نماز جمعه پردیس گفت: موضوع اصلی در عملیات «وعده صادق» تعداد موشک‌های شلیک شده و یا به هدف اصابت کرده نیست، مهم اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی است.

وی با اشاره به منویات رهبری، اظهار کرد: امروز در دنیا، چالش‌های رسانه‌ای بیش از آنچه موشک و پهپاد و هواپیما و ابزارهای جنگی تأثیر بگذارند در عقب راندن دشمن تأثیر گذار است.

امام جمعه پردیس افزود: امروز امپراطوری های دنیا در حال شکست خوردن است، حضور رسانه ای دشمن در حال متلاشی شدن است و آن طور که دشمن می‌خواهد روایت‌ها صورت نمی‌گیرد.

وی گفت: امروز حصر شکسته شده و شاهد هستیم که تظاهرات ۱۰۰ هزار نفری در مسئله فلسطین در غرب به ویژه آمریکا به راه می‌افتد.

امام جمعه پردیس در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه به شعار سال اشاره کرد و گفت: مشارکت مردم در جهش تولید بسیار اهمیت دارد، تولید، حیثیت و شخصیت یک ملّت است و مشارکت مردم در جهش تولید این حیثیت ایران را حفظ خواهد کرد.

کد خبر 6089074

دیگر خبرها

  • تاکید امامان جمعه استان بر رفع مشکلات جامعه کارگری
  • گزیده ای از خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی
  • گزیده از سخنان ائمه جمعه شهرهای استان قم
  • گزیده خطبه های نماز جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 
  • اسلام نگاهی مقدس به مسئله کار و کارگر دارد
  • نماز جمعه سنندج
  • امپراطوری رسانه ای دشمن در جنگ غزه شکست خورده است
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • 7 میز خدمت در حاشیه نماز جمعه ارومیه برپا می‌شود