Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مسول قرارگاه سواد فضای مجازی شهید آوینی استان گفت : حاضران در این دوره آموزشی 2 روزه که در تاریخ 4 و 5 آبان ماه در مجتمع فرهنگی رفاهی لاله شهرکرد برگزار شد، با موضوعات امنیت کاربری، تکنیک های اقناعی، اصول و مبانی سواد رسانه ای، شبکه های اجتماعی و اصول و فنون سخنوری و سواد بازی دیجیتال آشنا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آقای رفیعی افزود: در این دوره 160 نفر شرکت کردند و قرار است به زودی دوره های تخصصی تربیت راهنمایان سواد فضای مجازی برگزار شود .
در آیین پایانی این دوره آموزشی هم با حضور نماینده ولی فقیه در استان از برنامه اندرویدی مداحی که با کمک تعدادی از اعضای قرار گاه اماده شده است رونمایی شد.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد هم در جمع دانشجوان به تبین نقش رسانه ها در عصر کنونی پرداخت و گفت: رسانه ها پل ارتباطی و وسیله تسلط بر افکار، اراده و احساسات بشریت دوران معاصر به شمار می آیند و جنگ رسانه ای، از برجسته ترین مؤلفه های جنگ نرم و جنگ های مدرن در جهان کنونی است.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام افزود: در دریای گسترده سایبر، هر اطلاعات و داده‌ای را می توان یافت اما آنچه برخی را برجسته و برخی را بی اهمیت جلوه می دهد، نحوه انتشار و هدف تولیدکنندگان آن است به همین دلیل آموزشِ نحوه تعامل، پذیرش و استفاده از پیام ها و محتواهای ارائه شده امری ضروری در فضای رسانه ای و مجازی محسوب می شود.
وی فراگیری و تقویت آموخته ها و سواد دینی را راهکار مقابله با اندیشه های پلید استکبار جهانی در جنگ رسانه ای دانست و گفت: ترویج عقاید و اندیشه های اسلامی، آموزه های قرآنی و احکام دینی و توجه به هشدارهای قرانی راهکار مبارزه روانی با دشمنان است.
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، نخستین دوره تربیت راهنمایان سواد فضای مجازی با موضوع اصول و مبانی سواد رسانه‌ای، سواد فضای مجازی، رژیم مصرف و تفکر انتقادی، اصول و فنون سخنوری، تکنیک‌های اقناعی، امنیت کاربری، سواد بازی‌های دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی به‌مدت دو روز در مجتمع فرهنگی لاله شهرکرد آغاز به‌کار کرد.
اهداف برگزاری این دوره ارتقای سطح دانش رسانه‌ای و سوادفضای مجازی و راهنمایان و متربیان، تعمق‌بخشی به دانش راهنمایان و فعالان عرصه فضای مجازی، جریان‌سازی گفتمان فضای مجازی مبتنی بر آموزه‌های اسلامی، ایرانی و منویات مقام معظم رهبری، شناسایی بهره‌گیری از توان علمی و تخصصی فعالان عرصع سوادمجازی در سطح کشور و استان، راه‌اندازی و سازمان‌دهی نظام راهنمایان و فعالان عرصه سواد مجازی، نظام‌بخشی به‌ محتوای قابل ارائه در دوره‌های تخصصی تربیت راهنمایان است و یکی از مهم‌ترین شرایط شرکت در این دوره داشتن آشنایی با مفاهیم سواد رسانه‌ای است.


منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۵۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ جهت عضویت در کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان در پیام رسان بله کافیست عدد ۱۷۱ را به شماره ۱۰۰۰۵۸۸۲ پیامک کنید.

نشانی کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان در سایر پیام رسان‌های داخلی به شرح زیر است:

splus.ir/Tv_Golestan
eitaa.com/Tv_Golestan
https://rubika.ir/Tv_Golestan
https://ble.ir/Tv_Golestan
http://Golestan.irib.ir
@Tv_Golestan

دیگر خبرها

  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • برگزاری دوره‌ی آموزش مهارت‌های رسانه‌ای موبایل آوین نو
  • مشارکت بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز یزدی در طرح «نوآوین»
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم