Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا - تيم کاراته ايران روز جمعه در سومين روز رقابتهاي کاراته قهرماني جهان در اسپانيا به يک طلا، يک نقره و 2 برنز دست يافت.

به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني فدراسيون کاراته، در سومين روز از دهمين دوره رقابتهاي کاراته قهرماني جهان که در `تنريف` اسپانيا جريان دارد، تيم ايران موفق شد به يک مدال طلا توسط باربد صداقت، يک نقره با کوشش مجيد نيکوهمت، و 2 برنز با تلاش کاتاي تيمي دختران و قاسم خوبرو بدست آورد تا مجموع مدالهاي کشورمان در اين رقابت هابه عدد 6 برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در وزن منهاي 76 کيلوگرم جوانان، باربد صداقت در ديدار فينال مقابل نبيل اچ چابي از مراکش 2 بر صفر به برتري رسيد و نخستين مدال طلاي تيم ايران در رقابتهاي جهاني را ضرب کرد. صداقت تا پيش از رسيدن به فينال ابتدا آنري بيت از گرجستان را پس از تساوي صفر بر صفر در وقت قانوني مبارزه در هانتي با چهار پرچم در مقابل يک پرچم برد. در دومين مبارزه با نتيجه 3 بر صفر مقابل دونارت ويتيجا از کوزوو به برتري رسيد. سومين ديدار نماينده وزن منهاي 67 کيلوگرم تيم ملي کشورمان مقابل آندرس پنا از بوليوي بود که موفق شد اين کاراته کا را 4 بر صفر شکست دهد. سپس اشرف محمد عمر از مصر را پس از تساوي يک بر يک با استفاده از قانون سنشو شکست داد و به نيمه نهايي راه يافت. او در اين مرحله يک بر صفر کرل کوزنتکوف از روسيه را مغلوب کرد و راهي ديدار فينال شد.
در وزن 76+ کيلوگرم جوانان، مجيد نيکوهمت پس از اينکه موفق شد يک بر صفر اليور ريوست از کانادا را که نشان برنز نوجوانان جهان را در ويترين افتخاراتش داشت، شکست دهد، در دومين مبارزه 2 بر صفر جورجيوس لياتوس از يونان را برد. سپس با قانون سنشو برنده مبارزه مقابل روبرت آواکيموف از روسيه شد. او در وقت قانوني مبارزه به تساوي چهار بر 4 رسيده بود. کاراته کا روس عنوان قهرماني اروپا 2017 را در کارنامه دارد. نيکوهمت چهارمين ديدار را هم 6 بر 3 به سود خود خاتمه داد. او در اين ديدار مقابل تارک محمود ازمصر که در کارنامه اش طلا نوجوان جهان سال 2015 به چشم مي خورد، قرار گرفت. کاراته کا وزن به اضافه 76 کيلوگرم در نيمه نهايي خوزه رافائل ايبانز حريف اسپانيايي را 3 بر صفر برد و به ديدار پاياني رسيد. نيکوهمت در فينال مقابل شيمادا ريکيتو از ژاپن قرار گرفت و با نتيجه 2 بر صفر شکست خورد و به مدال نقره اين وزن دست يافت.
قاسم خوبرو در وزن منهاي 61 کيلوگرم در ديدار رده بندي با نتيجه 9 بر صفر و پيش از اتمام وقت قانوني مبارزه مقابل کاجيت کاناگا فرانسوي به برتري رسيد.حريف فرانسوي عنوان قهرماني اروپا در سال 2017 را در پرونده اش دارد.
کاراته کا وزن منهاي 61 کيلوگرم در مبارزات روز گذشته ابتدا 3 بر صفر جاکا تالر از اسلووني را برد، در مبارزه دوم موفق شد 3 بر يک صلاح الدين ايت همو از مراکش را شکست دهد در سومين بازي مقابل محمد الاسيري حريف عربستاني و دارنده عنوان سومي آسيا با نتيجه 2 بر صفر پيروز شد. ماکسيميليانو فلورز از شيلي چهارمين حريفي بود که خوبرو او را با نتيجه 8 بر يک مغلوب کرد و در نيمه نهايي با نتيجه يک بر صفر مغلوب همت بخشعلي اف از آذربايجان شد.
کاتاي تيمي دختران با ترکيب يگانه شهپري، گلناز شاهزيدي و عرفانه مساح در حالي کار خود را با پيروزي ٤ بر يک مقابل ايتاليا آغاز کرد که در گام هاي بعدي با همين نتايج از سد کرواسي و يونان عبور کرده و خود را به نيمه نهايي رساندند.
تيم ايران در نيمه نهايي برابر مصر به ميدان رفت و 5 بر صفر نتيجه را واگذار کرد. دختران کاتارو براي کسب مدال برنز جهان در ديدار رده بندي صربستان را پيش رو داشت که با برتري 5 بر صفر به نشان برنز جهان دست پيدا کرد. اين براي اولين بار است که تيم دختران ايران در رقابتهاي کاراته قهرماني جهان موفق به کسب مدال در بخش کاتاي تيمي مي شود.
گفتني است آخرين بار 14 سال قبل در رقابتهاي جهاني 2003 بندر مارسي کاراته ايران در کاتاي تيمي پسران موفق به کسب مدال جهاني شده بود.
در بخش پسران هم تيم کاتاي ايران با ترکيب محمدمهدي شجاعي، مهدي رضايي و پويا حبيبي که در مبارزه نخست 5 بر صفر مغلوب تيم مالزي شده بود،با شکست تيم مالزي برابر مصر، از دور رقابتها کنار رفت.
در روز نخست هم حديثه جمال در کاتاي انفرادي جوانان و احمدرضا محمودي در کاتاي انفرادي نوجوانان به مدال برنز دست يافته بودند.
ورزشي **امير ميزائيان*شبس*1488 *انتشار دهنده: بهمن بامداد**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۶۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدال نقره پاراتیراندازی در جام جهانی کره جنوبی

در ادامه رقابت های جام جهانی پاراتیراندازی در کره جنوبی، نمایندگان ایران در تپانچه بادی میکس موفق به کسب مدال نقره شدند.

به گزازش ایسنا، در ادامه رقابت های جام جهانی پاراتیراندازی که در کره جنوبی در حال برگزاری است، امروز جمعه ۷ اردیبهشت، نمایندگان ایران در ماده تپانچه بادی میکس متشکل از محمدرضا میرشفیعی و نسرین شاهی موفق به کسب مدال نقره این رقابت ها شدند.

محمدرضا میرشفیعی و نسرین شاهی در مرحله مقدماتی با ثبت رکورد ۵۷۰ در جایگاه نخست قرار گرفتند و راهی مرحله فینال شدند و به مدال نقره این ماده دست یافتند.

پیش از این نیز رقیه شجاعی در ماده تفنگ بادی ایستاده در جایگاه هشتم قرار گرفت.

در این مسابقات ۱۲۵ ورزشکار  (۷۱ مرد و ۵۴ زن) از ۲۷ کشور جهان حضور دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مازندران قهرمان دو رده سنی کاراته کشور
  • جام جهانی پاراتیراندازی| ۳ طلا، نقره و برنز برای ایران
  • کسب مدال نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران
  • ۲ مدال با ارزش نقره و برنز، رهاورد اسکواش‌بازان کشورمان از مسابقات قطر جونیور
  • 2 مدال نقره و برنز، حاصل تلاش اسکواش‌بازان کشورمان
  • مدال نقره پاراتیراندازی در جام جهانی کره جنوبی
  • ۲ مدال نقره و برنز، حاصل تلاش اسکواش‌بازان کشورمان
  • ۲ مدال باارزش نقره و برنز از مسابقات قطرجونیور
  • تیم تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
  • جام جهانی پاراتیراندازی| تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد