Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@07:00:39 GMT

خانم‌هاي باردار از اين تکنيک غافل نشوند

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۸۶۲۲۱

خانم‌هاي باردار از اين تکنيک غافل نشوند

خبرگزاري آريا -

تن‌آرامي يکي از تکنيک‌هايي است که روانشناسان براي رفع استرس و خستگي پيشنهاد مي‌کنند
تن‌آرامي يکي از تکنيک‌هايي است که روانشناسان براي رفع استرس و خستگي آن را به همه پيشنهاد مي‌کنند و طرفداران زيادي پيدا کرده است.
اما شايد براي‌تان جالب باشد که بدانيد از اين تکنيک در دوران بارداري براي آرامش مادر و در هنگام زايمان براي زايمان بهتر و راحت‌تر استفاده مي‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همين دليل ما از خانم بهبودي، کارشناس مامايي و مربي کلاس‌هاي آموزشي دوران بارداري، درباره روش و مراحل انجام اين تکنيک پرسيديم.
بهبودي درباره مکاني که تن‌آرامي بايد در آن انجام شود مي‌گويد: خانم‌ها مکاني را بايد براي تن‌آرامي انتخاب کنند که آرام و ساکت باشد و در آنجا کاملا راحت و آسوده باشند.
البته مي‌توانند از موسيقي بسيار ملايم بي‌کلام هم براي مراحل اين تمرين استفاده کنند. اين موسيقي مي‌تواند موسيقي طبيعت باشد مانند صداي جريان آب يا خواندن پرنده‌ها.
مرحله اول: راحت باشيد
ساده‌ترين شکل تن‌آرامي به اين شکل است که در ابتدا خانم‌ها بايد در وضعيت راحت بنشينند يا حتي مي‌توانند دراز بکشند. سپس چشمان خود را ببندند.
مرحله دوم: عضلات را شل کنيد
در اين مرحله خانم‌ها بايد همه عضلات خود را شل کنند. عضلات پا تا عضلات صورت يکي يکي بايد شل شوند. شل کردن عضلات به اين صورت انجام مي‌شود که خانم‌ها در درون خود به عضلات‌شان دستور مي‌دهند: «آگاه شو به عضلات روي پا و کف پا»، «آگاه شو به عضلات زانو و رهايش کن» و براي ديگر عضلات اين‌ها را تکرار مي‌کنند. در اين وضعيت خانم‌ها بايد با بيني نفس بکشند و تنفس شکمي داشته باشند.
مرحله سوم: به تنفس‌تان دقت کنيد
بعد از شل کردن عضلات، خانم‌ها بايد کاملا حواس‌شان را جمع کنند و تنفس آگاه داشته باشند. آگاهي به تنفس بايد به قدري باشد که پس از دم گرفتن، همراه با بازدم تعداد آن را هم بشمارند. آنها در حدود 3 تا 4 دقيقه بايد تنفس عميق داشته باشند و عضلات‌شان را شل کنند.

تن آرامي، بدن را در وضعيتي آرام قرار مي دهد و کمک مي کند تا مغز در حالت "آلفا" قرار گيرد
مرحله چهارم: تصوير دلخواه‌تان را به ياد بياوريد
در اين مرحله خانم‌ها بايد در ذهن‌شان تصوير‌سازي کنند که يکي از مراحل مهم تن‌آرامي است. تصوير سازي به اين صورت است که خانم‌ها بايد سعي کنند تصوير خاصي را در ذهن‌شان مجسم کنند مانند تصوير مکاني خاص يا طبيعت که در آن احساس آرامش کنند. پس از اين مرحله بايد تن‌آرامي به پايان برسد که نام اين مرحله «اثبات و تحکيم» است.
مرحله پنجم: بيدار کردن نيروي فراموش شده!
همه مادران در وجود‌شان نيروي کمک‌کننده فوق‌العاده‌اي دارند که اغلب آن را فراموش کرده‌اند. به همين دليل در مرحله پاياني تن‌آرامي بايد اين نيروي فوق‌العاده را به آنها يادآوري کنيم چون اين نيرو براي زايمان طبيعي و حتي براي زايمان سزارين و درد‌هاي بعد از آن بسيار مفيد و موثر است. بنابر‌اين مادران در مرحله آخر تن‌آرامي بايد اين جمله‌ها را به خود بگويند: « تو نيروي دروني فوق‌العاده‌اي داري که ترس و نگراني را از تو دور مي‌کند و انتظارات منفي را نسبت به زايمان تغيير مي‌دهد».
البته بهتر است آنها از قبل چنين جمله‌هايي را حفظ کنند و همان‌طور که چشمان‌شان بسته است، در تصوير‌ذهني خود آرام گرفته‌اند و عضلات‌شان شل است، 5 تا 10 بار اين جمله‌ها را تکرار کنند. خانم‌ها بايد بدانند که اثرات اين جمله‌ها در هنگام زايمان به درد مادران مي‌خورد. تاثيرات اين جمله‌ها به اين صورت است که مغز در هنگام تن‌آرامي به امواج آلفا وارد مي‌شود، ذهن درحالت نيمه‌آگاه قرار مي‌گيرد و در اين حالت کلام بسيار تاثيرگذار مي‌شود.
مرحله ششم: هوشياري با يک دنيا انرژي
خانم‌ها بعد از پايان يافتن جمله‌ها، بايد از حالت تن‌آرامي بيرون بيايند، به اين صورت که به نفس‌کشيدن‌شان آگاه شوند و همان‌طور که چشم‌هاي‌شان را بسته‌اند آرام آرام با يک نفس عميق انگشتان دست را به حالت بازي حرکت دهند. سپس کمي پا‌هاي خود را حرکت دهند، کششي کوچک در عضلاتشان ايجاد کنند و با يک نفس عميق چشمان‌شان را باز کنند.
ما درآخر هر کلاس اين تکنيک را با مادران تمرين مي‌کنيم و بعضي از آنها در اين شرايط خواب‌شان مي‌برد! البته در صورت خوابيدن اين تمرين تاثيرگذار خواهد بود اما اگر بتوانند اين مراحل را بدون اينکه بخوابند انجام دهند، انرژي‌بخشي آن چند برابر است.
معجزه کلام و ذهن نيمه هوشيار
بهبودي با اشاره به اينکه ذهنِ ناخودآگاه، معجزه کلام است، مي‌گويد: به دليل تاثيرات زياد اين تمرين، ما به مادران توصيه مي‌کنيم تکنيک تن‌آرامي را در دوران بارداري تمرين کنند تا در هنگام زايمان به‌طور ناخود‌آگاه از آن استفاده کنند. هنگامي که کلامي در حالت نيمه هوشيار و در حالتي که امواج آلفاي مغز فعال هستند، گفته شود بسيار تاثيرگذار است.
خانم‌ها بايد دائما در اين تمرين به خود بگويند: «من زني بسيار قوي هستم»، « من از عهده اين درد‌ها بر‌مي‌آيم»، «من قوي و نيرومند هستم»، «بدن من به راحتي اين نوزاد را متولد مي‌کند»، «خدا با من است، هرگز تنهايم نمي گذارد و کمکم مي‌کند»، «فرزندم قوي، خوشحال و سرحال خواهد بود»، «پايان همه اين درد‌ها در آغوش کشيدن فرزندم خواهم بود» و جملاتي نظير اين‌ها.
اگر خانم‌ها مي‌خواهند در هنگام زايمان تن‌آرامي انجام دهند، بايد حتما قبل از آن تمرين داشته باشد. مسلما بدون تمرين قبلي، بدون شناخت عضلات و بدون کسب مهارت کنترل بر ناخود‌آگاه، استفاده از اين تکنيک در هنگام زايمان بسيار دشوار يا غير ممکن است. بنابر‌اين لازم است خانم‌ها بايد تن‌آرامي را در اوايل بارداري يا از هفته 20 بارداري حداقل هفته‌اي يک‌بار انجام دهند.
منبع:ninisite.com

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۶۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نمی‌توانم نفس بکشم»٢ در خیابان‌های آمریکا + فیلم | وقتی تکنیک مرگبار گذاشتن زانو پشت گردن جان تایسون را گرفت

دریافت 14 MB

به گزارش همشهری‌آنلاین، «نمی‌توانم نفس بکشم» این آخرین جملات فرانک تایسون آمریکایی بود که با خشونت ماموران پلیس اوهایو و استفاده یکی از آنها از روش زانو روی گردن جان داد.
انتشار فیلم دوربین‌های چسبیده به بدن ماموران اداره پلیس کانتون در ایالت اوهایو درباره دستگیر کردن یک سیاه پوست، بار دیگر خاطره خشونت نژادپرستانه پلیس آمریکا علیه جورج فلوید را زنده کرد.

این فیلم که مربوط به درگیری مرگبار هجدهم آوریل (۳۰ فروردین) است، لحظات درگیری پلیس با فرانک تایسون ۵۳ ساله را نشان می‌دهد. انتشار این فیلم و سخنان آخر تایسون قبل از مرگش زیر دست پلیس آمریکا، خاطرات قتل جورج فلوید در تاریخ ۲۵ ماه می ۲۰۲۰ را زنده کرد.

در این فیلم ۳۶ دقیقه‌ای دیده می‌شود که ماموران پلیس شهر کانتون، از صحنه تصادف یک خودرو با تیر برق دیدن می‌کنند. یکی از رهگذران، به پلیس می‌گوید که راننده داخل یک مغازه مشروب فروشی است.

به محض ورود ماموران پلیس و برخورد آنها با تایسون، زد و خورد بین آنها شروع می‌شود. حین این درگیری، این شهروند سیاه پوست به دیگر حضار فریاد می‌زند که «آنها می‌خواهند مرا بکشند» و همچنین می‌گوید «به کلانتر خبر بدهید».

ماموران پلیس به زور این سیاه پوست آمریکایی را به زمین می‌اندازند و همزمان یکی از ماموران، تکنیک مرگبار گذاشتن زانو پشت گردن را اجرا می‌کند.

تایسون در آخرین جملاتی که قبل از بیهوش شدن به زبان می‌آورد، چند بار می‌گوید که «من نمی‌توانم نفش بکشم» اما مامور پلیس جواب می‌دهد که «حال تو خوب است».
پس از این درگیری، دیگر صدایی از تایسون شنیده نمی‌شود و ماموران پلیس بی توجه به او در حال صحبت با افراد حاضر در فروشگاه می‌شوند.

تایسون ۶ دقیقه بدون حرکت روی زمین افتاده است تا در نهایت ماموران پلیس به سراغش می‌روند و یکی از آنها خطاب به همکارش می‌گوید: «حالش خوبه؟ نبضش می‌زند؟»
گفته می‌شود که تایسون پس از انتقال به بیمارستان، جان می‌دهد اما «رویترز» در گزارش خود می‌گوید که «نمی‌تواند این موضوع را تایید کند».

مقام‌های آمریکا هنوز توضیح رسمی درباره علت مرگ این شهروند سیاه پوست ارائه نداده‌اند.

اداره پلیس کانتون نام دو مامور پلیس درگیر در این ماجرای مرگبار را منتشر کرد. به گفته این اداره، «بو اشونگ» و «کامدن بورچ» در این ماجرا دست داشتند و هر دو به مرخصی فرستاده شدند تا تحقیقات در این باره انجام گیرد.

کد خبر 847412 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه ایالات متحده آمریکا نژادپرستی

دیگر خبرها

  • شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت
  • یک فعال هلال احمری در هوراند، رکورد تکنیک‌های رزمی کیسه بوکس را شکست
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • «نمی‌توانم نفس بکشم»٢ در خیابان‌های آمریکا + فیلم | وقتی تکنیک مرگبار گذاشتن زانو پشت گردن جان تایسون را گرفت
  • یک بازیکن کامل از دید فرشاد پیوس؛ تکنیک مارادونای ایران و سرزنی علی دایی!
  • مراجعه گربه‌ باردار به یک مرکز بهداشت برای زایمان (فیلم)
  • علل پرش و اسپاسم عضلانی
  • چشم عقاب: فخرفروشی لیگ روشن به لالیگا!
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • (ویدئو) ثبت رقص و حرکات پروتئین-لیپید برای اولین بار