Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اصفهان گفت: برای مجموعه تخت فولاد۲۰ سر فصل در نظر گرفته شده تا این مکان مقدس در چشم اندازی ۴ ساله به سایت موزه گردشگری در مقیاس ملی و حتی بین المللی تبدیل شود.

سید علی معرک نژاد در گفتگو با خبرنگار ایمنا افزود: مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد از قدیم الایام جزو فضاهای فراغتی مردم به شمار می رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تخت فولاد در دوراه پهلوی به عنوان قبرستان عمومی شهر اصفهان کارکرد داشته و به عنوان تفرجگاهی برا ی مردم شهر تلقی می شده است، به طوری که وقتی مردم بر سر مزار اموات خود می آمدند، دو روزی را در این مکان سپری می کردند.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اصفهان با اشاره به اینکه از سال ۶۳  به بعد دفن در تخت فولاد انجام نشد و به همین دلیل رونق آمد و شد ها در این مکان مقدس کمرنگ شد، تصریح کرد: البته به واسطه شخصیت ها و مفاخر ارزشمندی که در تخت فولاد مدفون هستند، مورد توجه خاصی به آن دارند.

وی تاکید کرد: آرامش فضای تخت فولاد، افراد زیادی را علاقه مند به دیدن از این مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی کرده است.

معرک نژاد گفت: برای مجموعه تخت فولاد۲۰ سر فصل در نظر گرفته شده تا این مکان مقدس در چشم اندازی ۴ ساله به سایت موزه گردشگری در مقیاس ملی و حتی بین المللی تبدیل شود.

وی ادامه داد: در این سایت موزه با انجام نهایت ملاحظات، تخت فولاد را به فضای گردشگری و زیارتی برای مردم در نظر خواهیم گرفت که در جای جای آن نمادها و المان های ویژه، جاذه های آن را افزایش می دهد.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اصفهان اظهارکرد: اجرای پروژه های روشنایی  و نورپردازی، ایجاد گردهمایی های گروهی، تشکیل پاتوق های فرهنگی و هنری جزو ویژه برنامه هایی است که رونق را بار دیگر به تخت فولاد باز می گرداند.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۷۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی برای معلمان و استادان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، با موافقت سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اماکن فرهنگی‌تاریخی در روز ۱۲ اردیبهشت برای معلمان و استادان دانشگاه، رایگان است.

بر اساس این خبر، روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه، معلمان، آموزگاران و استادان دانشگاه با ارائه کارت شناسایی مرتبط می‌توانند از موزه‌ها، پایگاه‌های میراثی و اماکن فرهنگی‌تاریخی در سراسر کشور، به صورت رایگان بازدید کنند.

ساعت کاری اماکن فرهنگی‌تاریخی در شش‌ماهه نخست سال جاری در طول ایام هفته از ۹ تا ۱۸ است و در روزهای پنجشنبه و جمعه، تا ساعت ۲۰ افزایش می‌یابد.

علاقه‌مندان به بازدید از هر موزه، پایگاه میراثی یا محوطه تاریخی، با مراجعه به تارنما یا صفحه آن در فضای مجازی، از ساعات دقیق فعالیت آن اطلاع حاصل کنند.

کد خبر 6090588 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی برای معلمان و استادان
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • اصفهانی‌ها ایده‌های خود را برای معرفی بهتر تخت‌فولاد ارائه دهند
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • تخفیف موزه‌ها و اماکن تاریخی یزد به مناسبت روز معلم