Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-27@14:59:02 GMT

پاسخگوی مردم هستیم جز درباره روحانی!

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۸۷۴۱۷

پاسخگوی مردم هستیم جز درباره روحانی!

به گزارش جهان نيوز ، علی صوفی، فعال اصلاح‌طلب و عضو شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا در کنایه به فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس موسوم به امید گفته است:اعضای شورای عالی سیاست‌گذاری نه تنها  باید طرح و برنامه‌هایی که مدنظر دارد به نمایندگان خود ارائه دهند بلکه باید آن‌ها مورد پیگیری و رصد قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با تاکید بر این موضوع که اگر اتاق فکر وجود داشت برخی از رفتارها در جریان رأی اعتماد صورت نمی‌گرفت، گفت: ممکن است بعضی از افراد ظاهرا با فراکسیون امید باشند ولی عملا مصوبات فراکسیون را اجرا نکنند، باید نظارتی بر رفتارها باشد تا نمایندگان نتوانند تصمیماتی بگیرند که بعد از آن به کسی هم پاسخگو نباشد.

صوفی در ادامه با بیان این که همه افراد برآمده از رأی اعتماد مردم باید پاسخگو باشند تاکید کرد: از آن جایی که این افرادِ مورد حمایت اصلاح‌طلبان؛ نمایندگان مردم در مجلس  هستند فقط می‌توان در تصمیم‌گیری‌هایشان نقش مشاور داشت و در کنارشان به مردم اطمینان داد که به فکر شما و مطالبتان هستیم .

وی در ادامه با بیان این که نباید ارتباط اصلاح‌طلبان با مردم را قطع کنیم گفت:
متاسفانه کسانی که از طریق جریان اصلاحات رأی آورده‌اند خودشان را پاسخگو نمی‌دانند و این وظیفه ماست که پاسخگوی مطالبات مردم باشیم و باید در مواقعی که لازم است نقادانه عمل کنیم که این امر در قالب مطالبه‌گری و اتاق فکر تا حدودی محقق می‌شود.[۱]

*علی صوفی کاملا درست می‌گوید و این وظیفه ستاد جریان اصلاحات است که نسبت به عملکرد آدم‌هایی که در معرض رأی مردم گذاشته و از آنها حمایت کرده پاسخگو باشد.

اما مشخص نیست اصلاح‌طلبان چرا این سخنان درست و این عقلانیت ابراز شده را در قبال رئیس‌جمهور روحانی به‌کار نمی‌برند و حتی صراحتاً عنوان می‌کنند که پاسخگوی عملکرد او نیستند؟!
کما اینکه شخص آقای صوفی، در مردادماه گذشته طی اظهاراتی گفته است:

«جریان سیاسی که موجب پیروزی رئیس‌جمهور شده است، هیچ‌گونه وابستگی به روحانی ندارد! جریان اصلاحات به لحاظ سیاسی جریان مستقلی از روحانی است و تنها در دو انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته از روحانی حمایت کرده است، در نتیجه تنها خوش‌عهدی و بدعهدی از روحانی باقی ‌خواهد ماند.»[۲]

و یا کثیری از چهره‌های اصلاح‌طلب دیگر که با اینکه زمانی می‌گفتند «ما فدائیان دولتیم»، «تمام کارهای روحانی قانونیست» و یا «باید دست روحانی را بوسید» اما امروز بیان می‌کنند که «پاسخگوی عملکرد دولت نیستیم»![۳]

جالب آنکه حتی «بهزاد نبوی» از تئوریسین‌های ستادی جریان خاص نیز اخیراً جلوه‌ای دیگر از این بیعت‌شکنی فاحش را عیان کرده و در دو مقطع صراحتاً ابراز کرده است که هیچ ائتلاف و توافقی میان ما و روحانی نبوده است...[۴]

1_https://khabarfarsi.com/u/46358699
2_mshrgh.ir/764960
3_mshrgh.ir/765617
4_mshrgh.ir/790499

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۷۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفتگو با خبرنگار قدس در رابطه با لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم بیان داشت: مشکل این است آن هایی که فعالیتشان آشکار است، معمولا مشمول پرداخت مالیات می شوند ولی آن هایی که فعالیتشان زیر زمینی و یا مخفی است معمولا به نوعی از پرداخت مالیات فرار می کنند.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در خصوص تاثیر مشوق های مالیاتی هوشمند و هدفمند در جهت افزایش مشارکت مردم در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، بیان داشت: تولیدکنندگان و سرمایه گذارانی که فعالیتشان شفاف و آشکار است، باید مورد شمول مشوق‌های مالیاتی جدید شوند و این تغییر مهم در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، کاری بسیار درست و دقیق در جهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم است. وقتی کار تولید مورد اقبال قرار گیرد، طبیعتا مشارکت مردم می تواند در آن بخش تولیدی افزایش پیدا کند.

حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی در رابطه با تشویق سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در مناطق محروم در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، گفت: هر چقدر مشوق های مالیاتی در مناطق محروم و کم برخوردار بیشتر باشد و به خصوص از لحاظ زمانی مدت این معافیت‌ها زیاد باشد، باعث جلب توجه و گرایش افراد به سرمایه گذاری در آن مناطق می شود.

وی همچنین در انتقادی نسبت به لایحه بودجه 1403 گفت که دولت برای بودجه سال 1403 در بخش تبصره و احکام بودجه، این مساله را به صراحت نیاورده بود و بعد در جداول آورده است که کار درستی نیست و موجب شده است که زمان بررسی بودجه به درازا کشیده شده است.

حاجی دلیگانی در خصوص زمان بررسی لایحه « اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم» یادآور شد که لایحه باید فرایند و مسیر خود را طی کند و زمان بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم با توجه به درگیر بودن صحن به بحث بودجه و برنامه هفتم مشخص نیست.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • مدیران حوزه کارگری در نماز جمعه سیستان و بلوچستان پاسخگوی مطالبات مردم شدند
  • راهکار اصلاح رابطه با خدا چیست؟
  • عملیات «وعده صادق» موجب شادی تمام حق طلبان شد
  • با زور نمی‌توان دین‌داری و حجاب ترویج کرد | توئیت فضائلی جریان به ظاهر ارزشی را آشفته کرد | رئیسی مدافع گشت ارشاد است
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • نهج‌البلاغه| راهکار اصلاح رابطه با خدا
  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!