Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-30@21:40:23 GMT

80 درصد هوای آبان در آلودگی هوا گذشت

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۸۹۱۷۵

80 درصد هوای آبان در آلودگی هوا گذشت

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد که شهروندان تهرانی 80 درصد روزهای گذشته از آبان 96 را در هوای آلوده سپری کرده‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، لیلا نظری در این باره گفت: میانگین شاخص کیفیت هوای تهران در روزهای اول، سوم، چهارم و پنجم آبان در هوای ناسالم برای گروه‌های حساس بود و روز جمعه این عدد به 121 رسید تا آلوده ترین روز پاییز به ثبت برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق پیش بینی‌ها البته کیفیت هوای تهران در روز شنبه به سمت شاخص سالم سوق می‌یابد.

به گفته سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، از ابتدای سال جاری تاکنون هوا 10روز پاک، 186 روز سالم و 25 روز ناسالم برای گروه‌های حساس بوده که 4 روز هوای ناسالم سال در آبان ثبت شده است. این در حالی است که هوای تهران در مهرماه 20 روز سالم و یک روز پاک بود.

همچنین حسین شهبازی، مدیر واحد پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران درباره وضعیت هوای هفته پیش روی تهران گفت: در روز شنبه برای بیشتر ساعات وزش باد مؤثر (بزرگی بین 3 تا 5 متربرثانیه) پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: با تداوم این شرایط در روز یکشنبه، وزش باد مؤثر در برخی ساعات دور از انتظار نیست. همچنین دما طی دو روز آینده به طور نسبی کاهش خواهد یافت. براساس نتایج پیش بینی کیفیت هوا، در روز شنبه شرایط کیفی هوای سالم در بیشتر مناطق شهر تهران برقرار می‌شود.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۹۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای پایتخت در روز جاری/ تعداد روز‌های پاک از ابتدای سال

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۸۲ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۷۵ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۳۶ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۳۴ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • کیفیت هوای امروز تهران
  • کیفیت هوای پایتخت در روز جاری/ تعداد روز‌های پاک از ابتدای سال
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • کیفیت هوای تهران در چه وضعیتی است؟
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق