Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد:وزیر خارجه آمریکا امروز (شنبه) گفت که آمریکا تصور نمی‌کند هرگز بتوانند کره‌شمالی اتمی را بپذیرد. وی همچنین به پیونگ یانگ درباره عواقب استفاده از سلاح‌های هسته‌ای هشدار داد.
به گزارش خرداد ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا هشدار داد که تداوم برنامه‌های موشکی و اتمی کره شمالی، باعث تضعیف امنیت منطقه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر دفاع آمریکا همچنین به پیونگ یانگ هشدار داد که اقدامات نظامی کره‌شمالی هیچگونه تاثیری بر ائتلاف میان کره جنوبی و آمریکا نمی‌گذارد چون چنین دیپلماسی زمانی که از سوی یک نیروی نظامی معتبر حمایت شود، بسیار موثر است.
وی هشدار داد: کره شمالی نباید دست به اشتباه بزند. هرگونه حمله به آمریکا یا متحدانش شکست می‌خورد. هرگونه استفاده از تسلیحات اتمی از سوی کره شمالی با واکنش قاطع نظامی گسترده پاسخ داده می‌شود.
ماتیس همچنین در این سفر از منطقه مرزی میان دو کره دیدار کرد و گفت که هدف آمریکا جنگ با کره شمالی نیست بلکه هدفش قانع کردن رهبر کره شمالی برای دست کشیدن از زرادخانه‌های هسته‌ای‌اش است.
سونگ یونگ مو، وزیر دفاع کره جنوبی نیز ایده استقرار تسلیحات تاکتیکی اتمی در شبه جزیره کره را به عنوان واکنشی به پیشرفت‌های اتمی کره شمالی رد کرد اما گفت: ائتلاف آمریکا و کره جنوبی این توانایی را در پاسخ دادن به کره شمالی دارد حتی اگر مورد حمله اتمی از جانب این کشور قرار گیرد.
جیمز ماتیس همچنین گفت که رفتار کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی هیچ راهی را برای پذیرش موضع اتمی این کشور باز نگذاشته و ما نمی‌توانیم کره شمالی اتمی را بپذیریم.
وزیر دفاع آمریکا همچنین به این مساله اشاره کرد که برنامه‌های تسلیحاتی کره شمالی تقویت کننده موضع دفاع این کشور نیست. اگر این کشور در موضع کنونی خود ثابت قدم بماند، دست به اقدامی غیرسازنده می‌زند. این کشور موضع امنیتی و ثبات در شبه جزیره کره را تضعیف می‌کند.
تنش میان کره شمالی و آمریکا پس از یکسری آزمایش‌های اتمی و موشکی از سوی پیونگ یانگ شدت گرفته است.
آژانس اطلاعات آمریکا موسوم به "سیا" نیز گفته که کره شمالی تنها چند ماه به توانایی حمله به آمریکا با تسلیحات اتمی فاصله دارد.
مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی نیز پس از دیدار و گفت و گوی روز جمعه خود با جیمز ماتیس گفت که استقرار نیروها و تسلیحات استراتژیک آمریکا در منطقه شامل پرواز بمب افکن‌های آمریکایی بر فراز شبه جزیره کره بازدارندگی موثری در مقابل تهدیدهای کره شمالی محسوب می‌شود. برچسب ها: آمریکا ، کره‌شمالی ، تسلیحات هسته‌ای

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۹۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه پیش‌نویس قطعنامه تحت حمایت آمریکا و ژاپن که خواستار عدم توسعه تسلیحات هسته‌ای جهت استقرار در فضا می‌شد را وتو کرد.

به گزارش ایسنا، سیزده عضو شورای امنیت به این پیش‌نویس رای مثبت داده و چین تنها کشوری بود که به آن رای ممتنع داده بود.

پیش از به رای گذاشته شدن این پیش‌نویس، چین و روسیه خواستار اعمال اصلاحاتی در آن شده بودند که خواستار ممنوعیت قرارگیری هرگونه سلاحی در فضا می‌شد.

این اصلاحیه با هفت رای موافق، هفت رای مخالف و یک رای ممتنع نتوانست به تصویب برسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم
  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم
  • هشدار روسیه در مورد استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان
  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم
  • روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد