Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-04-27@18:06:58 GMT

دور جدید نشست آستانه و بازی جدید آمریکاییها

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۸۹۹۲۶

دور جدید نشست آستانه و بازی جدید آمریکاییها

گروه اقتصادی: داعش به عنوان بزرگترین گروه تروریستی و تکفیری در آستانه از بین رفتن تمام و کمال قرار گرفته است و به نظر می رسد بزودی از صحنه نظامی سوریه و عراق حذف خواهد شد هرچند باید سالها تلاش کرد تا تفکرات این گروه تکفیری از منطقه رخت بربندد.

به گزارش بولتن نیوز، در این میان جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی ایفا کرد تا امروز داعش به این وضعیت برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داعشی که در کمتر از سه سال از بین رفت و البته آمریکاییها در این میان پیش بینی می کردند حداقل 10 سال لازم است تا داعش در عراق کاملا از بین برود. بدون شک اگر موضوع دست آمریکاییها بود حالا حالا باید داعش در عراق و منطقه باقی می ماند. در این میان نباید از نقش خود غرب و آمریکا در خصوص داعش نیز به راحتی گذشت چون به اعتراف خود رهبران آمریکا این کشور نقش ریشه ای در سازماندهی و هدایت این گروه تروریستی و تکفیری داشت.

در شرایطی که داعش در سوریه رو به پایان است آمریکاییها بازی جدیدی را در این کشور برای کاهش نفوذ ایران آغاز کرده اند. آنها در تلاش هستند که موقعیت ایران را که در سایه حمایت از مردم سوریه و مبارزه با تروریسم بدست آمده است تضعیف کنند.

«نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در مصاحبه‌ای بامداد شنبه، با تکرار ادعاهای تأییدنشده گفت که واشنگتن اجازه تصرف سوریه را به ایران نخواهد داد. وی در مصاحبه اختصاصی با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گفت که آمریکا بعد از شکست داعش به ایفای نقش در سوریه ادامه خواهد داد. وی گفت: «کار ما تمام نشده است.»

وی اضافه کرد: «این به معنی آن نیست که ما [بشار] اسد (رئیس‌جمهور سوریه) را از قدرت کنار بزنیم، ولی اجازه وقوع حملا شیمیایی را نخواهیم داد. نمی‌گذاریم ایران سوریه را تصرف کند. اجازه وقوع هیچ یک از اینها را نخواهیم داد.» نماینده آمریکا در سازمان ملل، در بخش دیگری از این مصاحبه گفت که جامعه جهانی به کره شمالی اجازه آزمایش کردن موشک‌های دور برد با قابلیت حمل سلاح‌های هسته‌ای را نخواهد داد و لازم است ایران نیز به قواعدی مشابه ملزم شود. هیلی گفت: چه دلیلی دارد دست ایران را باز بگذاریم؟

همزمان با تکرار این ادعاها آمریکاییها بخش دیگری از پازل خود را در خصوص سوریه با تکرار استفاده سوریه از سلاحهای شیمیایی در خان شیخون مطرح کرده اند. این طرح را آمریکاییها در سازمان ملل کلید زده و در حالی که سوریه وارد مرحله ثبات بعد از داعش می شود آنها قصد دارند بر بار حملات سیاسی خود علیه دولت سوریه بیافزایند.

وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای، نسبت به نوع برخورد آمریکا با پرونده حمله شیمیایی در خان شیخون سوریه هشدار داد.

در این بیانیه آمده که «آمریکا با استفاده از این پرونده در حال دامن زدن به تنش‌هاست.» کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل دیروز با انتشار گزارش تحقیقات خود از حمله شیمیایی فروردین ماه در خان شیخون، دولت مرکری و ارتش سوریه را به انجام این حمله متهم کرده بود.

وزارت خارجه سوریه در واکنش، انتشار چنین گزارشی را در راستای اجرای دستورات دولت آمریکا و کشورهای غربی و گامی در جهت اعمال فشارهای سیاسی علیه حاکمیت سوریه توصیف کرد. دمشق اعلام کرد که بارها از سازمان ملل خواسته تا در این قضیه صادق و بی‌طرف باشد و مأمویت خود را به نحو احسن و بدون جانب‌داری از طرف خاصی انجام دهد.

منابع وابسته به معارضان سوری فروردین ماه از حمله شیمیایی به شهر خان شیخون واقع در جنوب استان ادلب خبر دادند. در این حمله بیش از 80 نفر که بیشترشان زن و کودک بود، کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند. معارضان و کشورهای حامی آن‌ها دولت سوریه را عامل این حمله معرفی کردند. بعد از این حادثه بود که ناوگان دریایی آمریکا به فرمان دونالد ترامپ، با بهانه قرار دادن حمله شیمایی دولت سوریه به خان شیخون، بیش از 50 موشک به پایگاه هوایی الشعیرات شلیک کردند.

این در حالی است که بزودی نشست آستانه برای بررسی آخرین روند صلح در سوریه تشکیل خواهد شد. همزمان روسها در داخل سوریه تلاش می کنند که گروههای مخالف دولت سوریه را در کنگره حمیم جمع کرده و قبل از نشست آستانه به نوعی توافق دست یابند.

به نظر می رسد آمریکایی ها با حمله پیش دستانه به ایران و سوریه و البته روسیه قصد دارند روند پیشرفت در مذاکرات آستانه را متوقف کنند و دستکم این نشست را تحت تاثیر قرار داده و از نقش مثبت ایران و روسیه در راستای تثبیت امنیت در سوریه بکاهند ولی آنها نباید فراموش کنند که در هفت سال گذشته با برهم زدن بازی نتوانسته اند کاری از پیش ببرند. هر روز که ثبات در سوریه بیشتر رنگ و بوی واقعی به خود می گیرد دست و پای آمریکاییها هم بیشتر قطع می شود چرا که آمریکاییها هیچ وقت بخشی از تثبیت ثبات و روند سیاسی در سوریه و منطقه نبوده اند.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۹۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزینه رویایی ایران در آستانه فتح بهترین لیگ دنیا

به گزارش "ورزش سه"، در سومین دیدار از سری فینال‌های لیگ برتر والیبال ایتالیا موسوم به سوپرلیگا تیم پروجا توانست با نتیجه سه بر یک مقابل مونزا به برتری برسد تا حالا تنها یک برد دیگر تا قهرمانی در لیگ ایتالیا فاصله داشته باشد.

در این مسابقه شاگردان آنجلو لورنزتی که چندی پیش گزینه اصلی هدایت تیم ملی ایران نیز محسوب می‌شد ست های اول، دوم و چهارم  بازی را به ترتیب با نتایج 25 بر 15، 25 بر 18 و 25 بر 19 پیروز شدند و مونزا نیز ست سوم را با نتیجه 26 بر 24 پیروز شد، تا پروجا سری فینال را دو بر یک به سود خود کنند.

در این دیدار ستاره پروجا واسیم بن تارا تونسی بود که بیست امتیاز به دست آورد و اوله پلوتینتسکی اوکراینی نیز چهارده امتیاز کسب کرد. در تیم مونزا نیز اریک لوپکی و ران تاکاهشی به ترتیب هفده و چهارده امتیاز به دست آوردند.

پروجا اگر در بازی چهارم برابر مونزا به برتری برسد پس از چندین فصل عنوان قهرمانی سوپرلیگا را از آن خود خواهد کرد، در غیر این صورت کار به بازی سرنوشت ساز پنجم کشیده خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • دیدار وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای در آستانه
  • گزینه رویایی ایران در آستانه فتح بهترین لیگ دنیا
  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • رئیسی: اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود/ رئیس جمهور سریلانکا: ما حمله به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کردیم