Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - گروه حقيقت‌ياب حقوق بشر سازمان ملل مي‌گويد که آوارگان روهينگيا قرباني کشتار، شکنجه، تجاوز و آتش‌افروزي عمدي روشمند و مداوم بوده‌اند.
به گزارش سرويس بين‌الملل جام نيـوز، بازرسان اين گروه که اجازه سفر به ميانمار را نداشتند با آوارگان روهينگيا که خود را به بنگلادش رسانده‌اند گفتگو کرده بودند و نتايج بررسي خود را در ژنو ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست اين گروه حقيقت ياب دادستان کل سابق اندونزي مرزوقي داروسمن است و قرار است گزارش اوليه اين گروه اوايل سال آينده ميلادي به سازمان ملل ارائه شود.
داروسمن گفت که شمار کساني که در حمله و سرکوب ارتش ميانمار به مسلمانان روهينگيا کشته‌ شده‌اند معلوم نيست، اما انتظار مي‌رود که رقم "بالايي" باشد. او گفت: "آوارگان به الگوي روشمند و مداومي اشاره مي کنند که حاکي از نقض واضح حقوق انساني صدها هزار نفر است."
اين گروه از سه کارشناس مستقل تشکيل شده بود که شش روز با برخي از ششصد هزار آواره‌اي که به بنگلادش گريخته اند مصاحبه کرده‌اند.
اين بازرسان مي‌گويند که در گفتگو با آوارگان روستاهاي مختلف در استان راخين، روايت‌هايي از کشتار و شکنجه و تجاوز را شنيده‌اند که با همديگر همخواني داشته‌اند.
به گفته داروسمن اين کارشناسان در پايان سفر خود به بنگلادش "بشدت به هم ريخته‌اند." يکي از اين سه کارشناس مستقل، خانم راديکا کوماراسوامي گفت از آنچه شنيده بشدت "تکان خورده و عصباني" است و با وجود سالها کار در زمينه حقوق بشر، چنين روايت‌هاي "دهشت‌باري" از خشونت جنسي را نشنيده بوده است.
بجز اين سه بازرس، گروهي ديگر از کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل هفته‌ها است که مشغول مصاحبه‌هاي مفصل با آوارگان روهينگيا هستند.
اين گروه حقيقت‌ياب بار ديگر بر خواسته خود براي يافتن اجازه سفر به استان راخين و گفتگو با مقامات دولتي و نظامي ميانمار براي روشن شدن حقايق تاکيد کرد.
به گزارش بي بي سي، از ماه اوت، بيش از ششصد هزار نفر از مسلمانان روهينگيا به بنگلادش گريخته‌اند.
به گفته آژانس پناهندگان سازمان ملل، بسياري از اين پناهجويان گفته‌اند که مستقيما از کشتار و سوزاندن روستاها در شمال استان راخين گريخته‌اند و بعضي از آنها بشدت مجروح بوده‌اند.
106

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۰۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرمای طاقت فرسا در نوار غزه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ گرمای بی سابقه ، زندگی را برای آوارگان فلسطینی که براثر جنایات رژیم صهیونیستی خانه و کاشانه شان را از دست دادند ، بسیار سخت کرده . گرمای شدید همچنین باعث شیوع بیماری های مختلف در میان آوارگان فلسطینی شده .  

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار
  • ببینید | قدردانی آوارگان فلسطینی از دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • طوفانی که پرده‌ها را کنار زد
  • ال نینو و موج گرما آسیا را سوزانده است
  • موج گرما صد‌ها میلیون نفر را می‌سوزاند!
  • گرمای طاقت فرسا در نوار غزه
  • اقدامات آمریکا در دهه‌های اخیر نمایشگاهی از جنایات جنگی است
  • از توقیف خودرو ۱۷ میلیارد ریالی قاچاق تا دستگیری عامل آتش سوزی عمدی منزل در فارس
  • انصارالله یمن سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد