Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: انتخاب و معرفی هیات مدیره کاملا غیربومی شرکت پتروشیمی مارون اهواز و ماهشهر باعث تلخ کامی مردم و جوانان این مناطق شده است و وزیر نفت باید به این مساله ورود کند.

جواد کاظم‌نسب الباجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در انتصاب اعضاء هیات مدیره پتروشیمی مارون به ماده 241 قانون اساسی توجه نشده است که باید در این موضوع وزیر نفت ورود و مساله را حل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هفته گذشته در احکامی چهار فرد غیربومی از استان اصفهان به عنوان اعضای هیات مدیره شرکت پتروشیمی مارون منصوب شدند که در انتخاب آن‌ها توان و ظرفیت‌های تخصصی استان نادیده گرفته شد و این مساله‌ای است که مورد اعتراض نمایندگان خوزستان است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتخاب و معرفی هیات مدیره کاملا غیربومی شرکت پتروشیمی مارون اهواز و ماهشهر باعث تلخ‌کامی مردم و جوانان این مناطق شده است و وزیر نفت باید به این مساله ورود کند.

کاظم‌نسب الباجی عنوان کرد: بدون تردید استمرار این روند متضاد با مصالح عالیه نظام اسلامی، رهنمودهای مقام معظم رهبری و رویکردهای دولت تدبیر و امید در حوزه‌های نفت و پتروشیمی است و در آینده می‌تواند منجر به پیامدهای اجتماعی و امنیتی غیرقابل پیش‌بینی شود و مسولان کشور باید به این امر مهم توجه کنند.

وی خطاب به وزیر نفت گفت: امروز مردم محروم منطقه غیزانیه که شامل 80 روستا بوده چیزی جز آلایندگی، رهاسازی گازهای سمی و مواد نفتی سهم دیگری از صنایع نفتی پیرامون خود به ویژه نفت مارون ندارند، به طوری که سالانه ده‌ها نفر از ساکنان این منطقه به دلیل بیماری‌های تنفسی، پوستی و سرطان راهی بیمارستان‌ها و بعضا گورستان‌ها می‌شوند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه میلیاردها دلار عوارض و عواید صنعت نفت سالانه به جای وصول در استان به حساب‌های متمرکز در اصفهان و تهران سرازیر می‌شود و عواید آن در تقویت زیرساخت‌ها و گسترش مراکز تفریحی و رفاهی شهرهای مذکور ظهور و بروز می‌یابد.

کاظم‌نسب الباجی اظهار کرد: وضعیت نامناسب بسیاری از مناطق نفتی خوزستان و اهواز ناشی از بکارگیری اعضای هیات مدیره غیربومی و فاقد تعهد نسبت به منطقه و استان است که برخلاف ماده 241 قانون تجارت هر کدام بطور همزمان در چند واحد اقتصادی و صنعتی عضو هیات مدیره هستند.

وی ادامه داد: بسیار مایه تعجب است در استانی که صنعت نفت، پتروشیمی و محل پرورش کارشناسان و متخصصان کارآمد در این حوزه‌هاست، احکام مدیریتی بنام نیروهای پروازی و نورچشمی‌ها صادر می‌شود تا این چنین شرایط سخت و نامناسبی برای خوزستان و دیگر مناطق محروم رقم بخورد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود وزیر نفت ضمن دستور بررسی موضوع و تجدیدنظر در تصمیم متولیان این بخش، بر بکارگیری نیروهای بومی در مجموعه پتروشیمی مارون و عمل به تعهدات، مسئولیت‌های اجتماعی و تعریف فرصت‌های شغلی خاص برای جوانان منطقه تاکید کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۲۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی دکتر کورش پرویزیان با بانک پارسیان/ دکتر جواد شکرخواه مدیرعامل بانک پارسیان شد

با تصویب هیات مدیره بانک پارسیان دکتر جواد شکرخواه به‌عنوان مدیرعامل این بانک معرفی شد.

در جلسه‌ای که صبح روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه برگزار شد، با توجه به خداحافظی دکتر کورش پرویزیان، هیات مدیره بانک با تکریم خدمات شایسته و ماندگار، حضور ایشان در بانک پارسیان را منشأ اقدامات مفید و سازنده برای بانک دانست و از زحمات و تلاش‌های خالصانه ایشان در یک دهه گذشته قدردانی و برای ایشان آرزوی توفیق روزافزون کرد.

گفتنی است؛ جواد شکرخواه دکترای حسابداری و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی است که ضمن تدریس دروس مختلف حسابداری و مالی از اعضای فعلی هیات مدیره بانک می‌باشد و سابقه سال هاعضویت در هیات مدیره بانک‌های کارآفرین و پارسیان را دارد.

دیگر خبرها

  • رسمی: خطیر در استقلال ماندنی شد
  • تیم دوم استقلال زنده می‌شود
  • اولین جلسه هیات مدیره استقلال با مالکان جدید
  • خداحافظی دکتر کورش پرویزیان با بانک پارسیان/ دکتر جواد شکرخواه مدیرعامل بانک پارسیان شد
  • ابقای اعضای فعلی هیات‌مدیره به‌پرداخت ملت
  • خط راه‌آهن تهران ـ اهواز منتقل می‌شود
  • روی این استقلال نمی شود حساب کرد | دو اتفاق باعث اتحاد تراکتوری ها شده است
  • روشن: بازی با تراکتور برای استقلال حکم مرگ و زندگی دارد
  • لیگ کشتی از شهریور آغاز می شود/ میزبانی اهواز از جام تختی خوب بود
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند