Web Analytics Made Easy - Statcounter

سناتور ارشد دموکرات در کمیته قضایی سنای آمریکا از کاخ سفید خواست تا اسناد و مدارک مربوط به اخراج رئیس سابق اف‌بی‌آی و مقامات ارشد کمپین انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا را ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه هیل، دایان فاینستاین، سناتور ارشد دموکرات از ایالت کالیفرنیا  و عضو برجسته کمیته قضایی سنا در نامه‌ای به دان مک‌گان، مشاور کاخ سفید نوشت: کمیته قضایی درخواست دریافت اسناد و مدارک مربوط به همکاری‌های متقابل کاخ سفید با جیمز کومی، رئیس سابق اف‌بی‌آی در رابطه با تحقیقات این اداره فدرال حول محور روابط میان انجمن‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و روسیه و یا تحقیقات مربوط به ایمیل‌های هیلاری کلینتون، نامزد سابق دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری را مطرح کرده اما تا امروز هیچ پاسخی در رابطه با این درخواست‌ها دریافت نکرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نامه پس از آن منتشر شد که فاینستاین اشاره کرد در بحبوحه اختلافات میان دموکرات‌ها با سناتور چاک گراسلی، رئیس کمیته قضائی، دموکرات‌ها تحقیقات خود را در رابطه با ترامپ،‌ کومی و مداخله‌های روسیه در انتخابات آغاز کرده‌اند.

فاینستاین گفت: ما تصمیم گرفتیم که هر یک از طرفین مسیر خود را برود و نهایتا اطلاعات را با یکدیگر به اشتراک خواهیم گذاشت و اگر طرف دیگر بخواهد همکاری کند می‌تواند این کار را انجام دهد.

فاینستاین علاوه بر درخواست‌های قابل توجه این کمیته قضایی درخواست‌های دیگری را درخصوص ارائه اطلاعات به مک‌گان مطرح کرد.

این درخواست‌ها شامل نامه جف سشنز، دادستان کل آمریکا درباره کومی و همچنین یادداشتی از جانب رود رزنستاین، معاون دادستان کل است که در اصل به عنوان دلیل اصلی کاخ سفید برای اخراج کومی استفاده شد.

فاینستاین همچنین خواستار بیانیه‌های مطبوعاتی درباره اخراج کومی و هرگونه مدارکی در رابطه نشست میان ترامپ و مقامات روسیه در کاخ سفید در مه سال جاری میلادی شد.

وی همچنین خواستار هرگونه اسناد و مدارک مربوط پل مانافورت، رئیس کمپین انتخاباتی ترامپ، هرگونه مکاتبه از جانب تیم سیاست خارجه کمپین ترامپ و مکاتبه‌های انتخاباتی مربوط به دسترسی و یا استفاده از اطلاعات به دست آمده از جانب مقامات روس شد.

فاینستاین درخواست کرد که اطلاعات یا بیانیه‌های مربوط به نشست ماه ژوئیه سال 2016 میلادی در برج ترامپ که شامل جارد کوشنر، دونالد جونیور ترامپ، مانافورت و یک وکیل روسی بود، نیز به مک‌گان ارائه شود.

این نامه یکی از پنج نامه‌ای است که از سوی فاینستاین ارسال شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۲۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد

 دونالد ترامپ در گفتگو گو با مجله تایم با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، گفت: افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند.

به گزارش تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در گفتگو با مجله تایم با انتقاد از نتانیاهو، گفت: انتقادها از "بنیامین نتانیاهو" بجاست، چرا که نتوانست مانع کشته شدن غیرنظامیان اسرائیلی در هفتم اکتبر شود.

رییس جمهور سابق آمریکا با تاکید بر این موضوع که افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند، افزود: خیلی‌ها از هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) اطلاع داشتند، اما اسرائیل اطلاع نداشت و نتانیاهو به همین خاطر خیلی ملامت و سرزنش می‌شود.

ترامپ ادامه داد: آنچه در هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) رخ داد، نباید هرگز اتفاق می‌افتاد، همه چیز برای جلوگیری از آن وجود داشت.

دونالد ترامپ پیش از این با انتقاد از عملکرد جو بایدن، رییس جمهور آمریکا گفته بود که اگر من رئیس‌جمهور بودم هفتم اکتبر هرگز اتفاق نمی‌افتاد، حتی یک فرصت کوچک.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • افزایش ۲۶ درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد
  • ایرانی‌ها سال گذشته چقدر صدقه دادند؟
  • رشد ۲۶ درصدی مشارکت های مردمی در کمیته امداد
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی