Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اقتصادی _ خبرگزاری بسیج: مقدمه: انطباق با استانداردهای بین المللی یکی از راهکارهای ارتقای سیاست های پولی و بانکی است؛ از این رو رفع موانع موجود در این راستا نه تنها باعث ثبات مبادلات پولی و مالی می شود؛ بلکه امکان رونق و توسعه تجارت های اقتصاد بین المللی را افزایش می دهد.ضرورت ایجاد زیرساخت های قوی برای ارتباط با جامعه بین الملل در عرصه اقتصادی و سیاست های پولی و بانکی موجب شد تا بانک سینا با شرکت های حسابرسی خارجی وارد مذاکره شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


*عقد قرارداد با شرکت KPMG و انطباق بانک سینا با استانداردهای بین المللی


از آنجا که یکی از الزامات تأسیس شعبه خارجی، ارزیابی و انطباق کامل بانک با استانداردهای بین المللی است، پروژه افتتاح شعبه بانک سینا در مونیخ آلمان همزمان با انعقاد قرارداد با شرکت KPMG به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های مشاوره ای خدمات مالی و مورد تأیید بافین آلمان، در شهریور ماه سال 95 کاری بدیع و شایسته تقدیر بود.
گفتنی است در این پروژه مقرر شد، شرکت KPMG اقدام به ارزیابی و انطباق بانک با استانداردهای بین المللی کرده و در صورت لزوم رهنمودهای کافی برای گسترش خدمات بانکداری در سطح بین الملل را ارائه نماید که این مهم از طریق برگزاری جلسات منظم و همچنین برگزاری کارگروه های آموزشی از طرف نمایندگان شرکت مزبور در بانک انجام شد.
عقد قرار داد بانک سینا ،با شرکت KPMG علی رغم ارتقای کیفی و انطباق بانک با استانداردهای بین المللی اهداف و برنامه های اسناد بالادستی را محقق می سازد.


این گزارش حاکی از آن است، که تهیه و تدوین اسناد بالادستی 5 گانه بانک سینا شامل سند استراتژی کسب و کار، منشور حسابرسی داخلی، سند استراتژی ریسک، سند سیاست تطبیق و سند مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم از جمله دستاورد این پروژه است.
مستندات درخواستی شرکت KPMG تهیه شد
اعتمادسازی و تشریح فرایند شکل گیری و روند اجرای پروژه در قالب گزارش های متعدد و مفصل به اطلاع شرکت KPMG آلمان رسید بر همین اساس ساروخانی عضو هیات مدیره بانک سینا و مدیر پروژه نیز گفت: مستندات درخواستی شرکت KPMG شامل 150 گزارش مشتمل بر بیش از 400 صفحه تهیه، ترجمه و ارسال شد که در این میان 21 جلسه کمیته راهبردی به صورت مستمر تشکیل شد.
این گزارش حاکی از آن است که درخواست های شرکت آلمانی شامل اطلاعاتی درباره پروفایل، مدیریت مالکیت، حسابرسی داخلی، تطبیق و مبارزه با پولشویی و مدیریت کسب و کار ریسک بوده که به صورت مشروح و مطابق با استانداردهای لازم تهیه و ارسال شده است.

* درخواست تسریع در صدور مجوز شعبه


تسریع در اخذ مجوز شعبه بانک سینا در کشور آلمان موضوعی است که در مراسم اختتامیه پروژه انطباق بانک سینا با استانداردهای بین المللی با حضور مدیرعامل، هیات مدیره و هیات عامل، جمعی از مدیران و روسای ادارات و نماینده شرکت KPMG از کشور آلمان مورد تاکید قرار گرفت.
در این مراسم پیشرو، مدیرعامل بانک سینا، اجرای این پروژه را اقدامی ارزشمند برشمرد که طی آن فاز شناخت و تدوین نقشه راه بانک در زمینه های مختلف برنامه کسب و کار، فعالیت ها، بازرسی، تطبیق، مبارزه با پولشویی و ریسک به انجام رسید و به صورت مکتوب ارائه شد.
وی با اشاره به اینکه، بانک سینا، بانکی مستحکم و برخوردار از پشتوانه قوی چون بنیاد مستضعفان است و در همکاری های صورت گرفته طرفین نیز، این موضوع اثبات شده، انتظار داریم در زمینه دریافت مجوز تاسیس شعبه بانک سینا در آلمان تسریع گردد.


*گام های بلندبرای بین المللی شدن


این گزارش می افزاید که طرف آلمانی از همکاری بانک سینا در جهت ایجاد زیرساخت های لازم در خصوص بین المللی شدن رضایت کامل داشته است که شاهد این ادعا گفته های مدیر خدمات مالی شرکت KPMG است.
بر همین اساس دکتر زانتیر مدیر خدمات مالی شرکت KPMG گفت: بانک سینا با انجام این فاز از پروژه به نقطه عطف مهمی در جهت مدرنیزاسیون ساختارها و سیستم های مدیریتی رسیده است.
وی افزود: این پروژه اقدامی بسیار مهم بوده چون طی آن به یک شناخت و فهم درستی از وضعیت موجود بانک و مسیری که برای تطابق با استانداردهای بین المللی طی کرده رسیدیم.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۳۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری وضعیت وام ازدواج با کد ملی

وام ازدواج یکی از مهم‌ترین وام‌هایی است که توانسته افراد را در اول زندگی به خود امیدوار کند چرا که وام ازدواج از باقی وام‌ها فوق العاده بهتر با بازپرداخت کمتر است برای مشاهده اطلاعات بیشتر اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

به گزارش اندیشه قرن، هزینه‌های بالای ازدواج، از جمله مشکلات زوج‌های جوان، در شروع زندگی مشترک می‌باشد و به همین دلیل دولت، با همکاری و کمک بانک مرکزی، کمک هزینه ای، تحت عنوان وام ازدواج را برای زوج‌های جوان در نظر گرفته که با کمک این وام از انواع وام بانکی، در ابتدای زندگی مشترک، با مشکلات اقتصادی کمتری مواجه شوند.

مرحله اول برای دریافت وام ازدواج ۱۴۰۳​، ثبت نام هر یک از زوجین، در سایت ve.cbi.ir می‌باشد. پس از آن، متقاضی باید، از طرق پیش بینی شده و با ورود به سایت ثبت نام، اقدام به استعلام و پیگیری وام ازدواج ثبت نامی نموده و وضعیت آن را مشاهده کند تا بتواند، از تاریخ اعلام شده در سایت، برای مراجعه به بانک اعطا کننده وام، مطلع گردد و با مراجعه به بانک و ارائه مدارک لازم، موفق به اخذ وام شود.

با توجه به اینکه، یکی از سوالات رایج در خصوص مشاهده وضعیت وام ازدواج ۱۴۰۳​، پیرامون استعلام وضعیت این وام، با کد ملی ثبت نام کننده است، در این بخش از مقاله، قصد داریم، به این پرسش پاسخ دهیم که صرف داشتن کد ملی، برای پیگیری وام ازدواج، کافی است یا خیر؟

در پاسخ به این پرسش باید گفت، خیر، صرف داشتن کد ملی ثبت نام کننده، برای اطلاع از وضعیت وام، کافی نبوده و متقاضی باید، علاوه بر کد ملی، کد رهگیری ده رقمی‌ای که پس از ثبت نام در سایت مربوطه، به فرد ثبت نام کننده، داده می‌شود را نیز داشته باشد.

مراحل اولیه دریافت وام ازدواج

فرآیند ثبت‌نام و دریافت وام ازدواج قرض الحسنه به شرح زیر است:

پیش از ثبت‌نام، لازم است که زوج‌ها درباره مقررات و راهنمای وام ازدواج به طور کامل اطلاعات کسب کنند.

هر یک از زوجین باید به صورت جداگانه در سایت مورد نظر فرایند ثبت‌نام را انجام داده و فرم مرتبط را تکمیل نمایند.

در پایان ثبت‌نام، یک کد پیگیری ده رقمی برای پیگیری ثبت نام وام ازدواج دریافت خواهند کرد.

پس از تأیین شعبه توسط بانک، زوج‌ها بایستی برای مشاهده وضعیت وام ازدواج به سایت مراجعه کرده تا از شعبه مسئول صدور وام مطلع شوند. توجه: زمان تعیین شعبه توسط بانک‌ها با توجه به موجودی منابع قرض الحسنه بانک تعیین می‌شود.

زوج‌ها موظف‌اند حداکثر ظرف مدت دوازده روز کاری با مدارک لازم به شعبه معرفی‌شده مراجعه نمایند.

پس از مراجعه به شعبه، مراحل دریافت وام کامل می‌گردد.

توجه ۱: در صورتی که زوج‌ها ظرف مدت مقرر به شعبه مراجعه نکنند، اطلاعات ثبت‌نام آن‌ها حذف می‌شود.

توجه ۲: مبلغ تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوجین، ۱۸۰ میلیون تومان تعیین شده است.

توجه ۳: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در کمیسیون اعتباری سال ۱۴۰۱، متقاضیان پس از پذیرش توسط بانک‌ها باید ظرف مدت شصت روز کاری نسبت به تهیه و تکمیل مدارک الزامی اقدام کنند. در صورتی که در این مدت مدارک کامل نشود، نام متقاضی از سامانه مرتبط حذف شده تا فرصت استفاده از وام برای سایر متقاضیان فراهم آید و شفاف‌سازی فرایند‌های بانکی تضمین شود. برای بازیابی کد رهگیری وام ازدواج نیز می‌توانید از ve cbi ir استفاده کنید.

امسال چند نفر وام ازدواج و فرزندآوری گرفتند؟

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی اعلام کرد: از ابتدای سال تا روز گذشته (۱۰ اردیبهشت ماه) جمعا ۵.۶۳۸ همت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری به متقاضیان پرداخت شده است.

مهدی صحابی گفت: از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مبلغ ۴.۰۸۴ همت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان پرداخت شده است که این مبالغ نشان دهنده رشد تسهیلات ازدواج به میزان ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

به گفته این مقام مسئول بانک مرکزی، از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، مبلغ ۱.۵۵۴ همت تسهیلات قرض الحسنه فرزند به متقاضیان پرداخت شده است که نشان دهنده ۲۳ درصد رشد بابت تسهیلات فرزندآوری نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

مدیر اداره اعتبارات درخصوص تسهیلات ودیعه مسکن نیز یادآور شد: از زمان ابلاغ مصوبه شورا در تیرماه سال ۱۴۰۱ تا تاریخ ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، تعداد ۵۰۰ هزار و ۵۵۶ نفر تشکیل پرونده داده‌اند که از این تعداد، ۴۴۱ هزار و ۷۶۷ نفر به مبلغ ۳۳.۴ همت تسهیلات دریافت کرده‌اند.

همچنین صحابی با اشاره به آمار وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: حسب آمار اخذ شده از سامانه طرح‌های جامع حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی تا نهم اردیبهشت امسال تعداد ۱.۳۳۰.۷۹۵ نفر متقاضی جهت اخذ تسهیلات مزبور به بانک‌های عامل مراجعه کرده اند که از این تعداد، ۴۶۱.۴۴۲ نفر (در حدود ۳۵ درصد) بنا به دلایل درج شده در سامانه مذکور از جمله نداشتن مدارک موردنیاز، نداشتن وثایق قابل‌قبول، وجود معارض در زمین ملکی، نداشتن پروانه ساختمانی، عدم امکان تأمین سهم آورده متقاضی و…. فاقد شرایط لازم جهت اخذ تسهیلات موصوف هستند.

براین اساس، حسب آمار اعلامی در سامانه مربوطه وزارت راه و شهرسازی، از تعداد ۸۶۹،۳۵۳ نفر واجدین شرایط اخذ تسهیلات مذکور، تعداد ۷۹۳،۷۳۲ نفر (در حدود ۹۱ درصد از متقاضیان واجد شرایط) موفق به انعقاد قرارداد به مبلغ ۴ /۲۶۶ هزار میلیارد تومان شده‌اند.

دیگر خبرها

  • رانگنیک: رد پیشنهاد بایرن ربطی به اظهارات هوینس نداشت
  • پیشنهادهای بزرگ به بایرن مونیخ؛ پپ گواردیولا را برگردانید!
  • تعهد گواردیولا به منچسترسیتی؛ خبری از بازگشت به بایرن مونیخ نیست
  • پیگیری وضعیت وام ازدواج با کد ملی
  • گزینه جدید لیست بایرن: اریک تن هاخ!
  • دولت سیزدهم بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان متمرکز شده است
  • ابرل: از پاسخ منفی رانگنیک سورپرایز شدیم/ بیکار ننشسته‌ایم!
  • تمرکز دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان
  • اطرافیان توماس توخل: احتمال ماندن این سرمربی در بایرن مونیخ وجود دارد
  • خلاصه بازی اشتوتگارت 3-1 بایرن مونیخ (بوندس لیگا آلمان 2023/24)