Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-04@03:45:08 GMT

گلایه از بی‌برنامگی برای تبریز ۲۰۱۸

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۹۰۸۳۲

گلایه از بی‌برنامگی برای تبریز ۲۰۱۸

اجتماع > سفر - محمد باریکانی:
۲سال پیش وزرای گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری‌ کشورهای اسلامی شهر تبریز را به‌عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی برای سال۲۰۱۸ انتخاب کردند.

حالا تنها كمتر از 3ماه مانده به 2018 ميلادي مشخص شد كه هنوز سازمان‌ها و ارگان‌هاي مختلف كشور هيچ برنامه‌اي براي تبريز2018 ارائه نكرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برهمين اساس، علي‌اصغر مونسان، رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري كشور از همه دستگاه‌هاي كشور خواست برنامه خود را ظرف يك هفته به او ارائه كنند تا او در نشست با معاون اول رئيس‌جمهور برنامه نهايي تبريز2018 را به اسحاق جهانگيري ارائه و تأييد نهايي دولت را بگيرد.

به گزارش همشهري از سومين نشست برنامه‌ريزي تبريز2018 كه با حضور محمدرضا نعمت‌زاده، وزير سابق صنعت، معدن و تجارت، استاندار آذربايجان شرقي، نمايندگان تبريز در مجلس شوراي اسلامي، نمايندگان وزارت ارشاد، نيروي انتظامي، صداوسيما، وزارت راه ‌و شهرسازي، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، وزارت ورزش، دكتر پزشكيان نايب‌رئيس مجلس و معاونان سازمان ميراث فرهنگي برگزار شد، مشخص شد كه غير از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي هيچ‌يك از دستگاه‌هاي كشور تاكنون موفق به تدوين يك برنامه جامع بين‌المللي با محوريت گردشگري براي شهر نمونه سال2018 كشورهاي اسلامي نشده‌اند.

همين بي‌برنامگي نيز موجب شد برخي نمايندگان تبريز در نشست بررسي برنامه‌هاي تبريز2018 نسبت به انفعال دستگاه‌هاي مختلف در نداشتن برنامه جامع گردشگري براي شهر تبريز و حتي افتتاحيه اين رويداد كه تا حدود 3ماه ديگر برگزار مي‌شود اعتراض كنند.

جالب آنكه در صورت موافقت رئيس‌جمهور براي حضور در اين رويداد جهاني، رويداد تبريز2018 با حضور وزراي گردشگري كشورهاي مختلف و سفراي خارجي و مهمانان بين‌المللي افتتاح مي‌شود. اما هنوز حتي دعوتنامه‌هاي اين مراسم براي مقامات و سفراي خارجي ارسال نشده و همين موضوع با اعتراض نمايندگان تبريز در مجلس مواجه شده است.

اعتراض به بي‌برنامگي

درخواست پول و اعتبار در جلسه بررسي برنامه دستگاه‌ها در سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري براي تدوين برنامه‌هاي تبريز2018 شهر نمونه گردشگري كشورهاي اسلامي نيز منجر به اعتراض مهندس شهاب‌الدين بي‌مقدار نماينده تبريز در مجلس شد. او خطاب به نمايندگان دستگاه‌ها اعلام كرد كه سمن‌هاي فعال در شهر تبريز در ديدار با او برنامه‌هايي ارائه داده‌اند كه با هزينه بسيار اندك قابل اجراست و بخشي از برنامه‌هاي تبريز2018 مي‌تواند با بهره‌گيري از توان مالي بازاريان تبريز و مردم اين شهر به‌صورت داوطلبانه اجرا شود.

برنامه‌هاي ارائه شده از سوي دستگاه‌هاي كشور براي رويداد تبريز2018 البته غير از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به‌اندازه‌اي ضعيف و بي‌كيفيت است كه نه‌تنها نمايندگان تبريز در مجلس كه حتي رئيس سازمان ميراث فرهنگي به آنها اعتراض كرد. شهاب‌الدين بي‌مقدار، نماينده تبريز در مجلس پس از شنيدن برنامه‌هاي دستگاه‌هاي مختلف گفت: بحث اصلي تبريز2018 جذب گردشگر است درحالي‌كه از دو سال پيش تاكنون هيچ تبليغات وسيعي براي تبريز2018 صورت نگرفته است. در كميته استاني نيز تاكنون از بخش خصوصي و علاقه‌مندان به مشاركت در رويداد تبريز2018 دعوت نشده و خواهش ما اين است كه به سمن‌ها و بخش خصوصي احترام گذاشته شود تا آنها نيز با هزينه شخصي خود در اين رويداد مهم گردشگري كشور مشاركت كنند.

نماينده تبريز در مجلس درخواست كرد كه از كنسرسيوم‌هاي صادراتي كه اعضاي آن در تمام دنيا فعاليت مي‌كنند براي بهتر برگزار شدن رويداد گردشگري تبريز2018 استفاده شود. او حتي با اعلام اينكه شهر باكو در كشور آذربايجان كه پايتخت فرهنگي كشورهاي اسلامي شناخته شده است قابليت خوبي براي رويداد تبريز2018 دارد گفت: بايد با مقامات كشور آذربايجان براي تبليغ تبريز2018 در آن كشور و جذب گردشگران به كشور مذاكره كرد.

نماينده تبريز با اشاره به قابليت‌هاي استفاده تبليغاتي از قطار نخجوان - تبريز در معرفي رويداد گردشگري تبريز2018 گفت: دستگاه‌هاي كشور نيز بايد به سرعت گزارش سهم 10درصدي خود براي تبريز2018 را ارائه كنند تا مشخص شود توان هر دستگاه در اختصاص بودجه به اين رويداد مهم گردشگري كشور چه ميزان است؟

حضور رئيس‌جمهور الزامي است

محمدرضا نعمت‌زاده، وزير صنعت، معدن و تجارت كه اصالتا تبريزي است و خانه پدري او نيز خانه‌اي تاريخي در آن شهر است خطاب به نمايندگان دستگاه‌ها اعلام كرد كه رويداد تبريز2018 فرصت بسيار مهمي براي رونق گردشگري كشور و ايجاد توسعه و رفاه بيشتر است. او گفت كه مشخص نيست چند سال ديگر چنين فرصت مغتنمي نصيب ايران شود. نعمت‌زاده همچنين از رئيس سازمان ميراث فرهنگي درخواست كرد جلسات بيشتري با موضوع تبريز2018 براي رسيدن به تصميم نهايي اين رويداد برگزار شود.

وزير سابق صنعت، معدن و تجارت تأكيد كرد: برپايي اجلاس تبريز2018 بايد حتما با حضور رئيس‌جمهور برگزار شود تا اهميت اين رويداد در عرصه جهاني نيز بيشتر شود.

نعمت‌زاده نقش رسانه‌هاي خارجي در معرفي رويداد تبريز2018 را بسيار مهم خواند و خطاب به حاضران در اين جلسه گفت: برخي از شبكه‌هاي تلويزيوني و رسانه‌هاي خارجي حتي ممكن است حاضر باشند كليپ‌هاي كوتاه تبريز2018 را به‌صورت رايگان پخش كنند كه بايد با تهيه كليپ‌هاي نيم دقيقه‌اي و كوتاه از اين فرصت استفاده بهينه كرد.

او همچنين از دستگاه‌هاي كشور خواست تا تقويم رويدادهاي تبريز2018 را با محوريت رويدادهاي بين‌المللي و پس از آن داخلي و دولتي و غيردولتي تهيه كنند و بلافاصله در اختيار دبيرخانه تبريز2018 قرار بدهند تا مشخص شود چه تلاش‌هاي بين‌المللي‌اي براي مهم‌ترين رويداد گردشگري كشور در سال2018 انجام خواهد شد؟

او از فرش و خشكبار تبريز به‌عنوان 2محصول جهاني ياد كرد و گفت: بايد در رويداد تبريز2018 به فرش تبريز كه جهان آن‌را مي‌شناسد توجه ويژه شود.

به گفته نعمت‌زاده اگر دستگاه‌ها هرچه سريع‌تر اقدام به تدوين و اعلام برنامه‌هاي خود نكنند تا 6‌ماه آينده كه هيچ تا پايان سال2018 نيز هم در بهره‌برداري از مهم‌ترين رويداد گردشگري كشور اتفاقي نخواهد افتاد.

محمداسماعيل سعيدي ديگر نماينده مردم تبريز در مجلس در اين نشست درخواست كرد تا دكتر ظريف نيز با حضور در نشست بررسي برنامه‌هاي تبريز2018 گزارشي از فعاليت‌هاي بين‌المللي وزارت خارجه و برنامه‌هاي سفارتخانه‌هاي كشور براي معرفي جهاني اين رويداد را ارائه كند.

اينقدر پول، پول نكنيد

علي‌اصغر مونسان، رئيس سازمان ميراث فرهنگي نيز پس از شنيدن نظرات نمايندگان دستگاه‌ها و نمايندگان مجلس و وزير سابق صنعت، معدن و تجارت از همه دستگاه‌ها خواست ظرف يك هفته تمام برنامه‌هاي خود را به او ارائه كنند تا در اختيار معاون اول رئيس‌جمهور براي تصميم نهايي قرار بگيرد.

او گفت: تبريز2018 تنها در افتتاح و اختتام اين رويداد در ماه‌هاي آينده خلاصه نمي‌شود بلكه رويدادي يكساله است و تمام توجه كشور در اين يك سال بايد به اين شهر اختصاص بيابد.

او نيز با اعتراض به درخواست بودجه از سوي برخي دستگاه‌ها براي اجراي برنامه‌هاي تبريز2018 گفت: تا مي‌خواهيم كاري در كشور انجام بدهيم برخي مي‌گويند بودجه بدهيد درحالي‌كه در جهان اينگونه نيست كه مدام بحث بودجه براي اجراي يك برنامه مطرح شود.

او در انتقاد به كتابچه‌هاي برخي دستگاه‌ها براي رويداد تبريز2018 گفت: متأسفانه برخي دستگاه‌ها برنامه‌هاي 20ساله خود براي كشور را در كتابچه‌ها گنجانده‌اند كه نشان مي‌دهد آنها رويداد تبريز2018 را كه بايد به جذب گردشگر به اين شهر كمك كند خوب متوجه نشده‌اند.

او با اعلام اينكه برنامه‌هاي دستگاه‌هاي دخيل در رويداد تبريز2018 به‌عنوان شهر نمونه گردشگري كشورهاي اسلامي بايد به بالا آمدن كالبد اين شهر، توسعه زيرساخت‌ها و بالا رفتن سطح كيفي فرهنگ در تبريز كمك كند، گفت: در سازمان ميراث فرهنگي به‌دنبال آن هستيم تا تبريز را به‌عنوان شهر گردشگر معرفي كنيم و براي اين كار اين شهر بايد در خدمت گردشگر باشد.

او در اعتراض به درخواست شهردار سابق تبريز براي اختصاص بودجه 700ميليارد توماني به شهرداري اين شهر براي اجراي رويداد تبريز2018 گفت: با هزينه‌هاي بسيار اندك هم مي‌توان اين رويداد را برگزار كرد و شهرداري تبريز مي‌تواند با اجراي نورپردازي‌ بناهاي بلندمرتبه و زيبا در اين شهر و جداره‌سازي خيابان‌ها با مبلغي بسيار ناچيز چهره شهر تبريز را دگرگون كند.

او بار ديگر تأكيد كرد كه دستگاه‌هاي كشور بايد ظرف يك هفته در گزارش برنامه‌هاي خود براي تبريز2018 اعلام كنند چه ميزان از بودجه 10درصدي را كه براي اين اقدام به تصويب رسيده است مي‌توانند تأمين كنند نه آنكه يك كتابچه زيبا از برنامه‌هاي 20ساله ارائه كنند.

مونسان گفت: با رئيس‌جمهور نيز براي حضور در رويداد تبريز2018 رايزني مي‌شود تا هر زمان كه ايشان توانستند در مراسم افتتاحيه حضور بيابند، همان زمان براي افتتاحيه مهم‌ترين رويداد گردشگري كشور تعيين شود.

در همین زمینه: گران‌بودن‌ خدمات، داد معاون‌گردشگری را درآورد ۵ میلیون گردشگر ورودی قابل‌قبول نیست موفقیت ایران در مصاف با گردشگری جهان

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۰۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری اراذل و اوباش سابقه‌دار در تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی از دستگیری چهار نفر از اراذل و اوباش سابقه‌دار در شهر تبریز خبر داد.

سردار علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: در اجرای طرح‌های مبارزه و مقابله با اراذل و اوباش، ماموران امنیت عمومی استان از حضور و فعالیت مجرمانه اراذل و اوباش در سطح شهرستان تبریز که با تشکیل تیم‌های چند نفره اقدام به شرب خمر، زورگیری، اخاذی، شرارت، سرقت به عنف، ایجاد رعب و وحشت با سلاح گرم در خیابان‌های تبریز می‌کردند مطلع و موضوع را در دستورکار قرار دادند.

وی افزود: با انجام اقدامات فنی و اشراف اطلاعاتی، محل شرارت این اراذل و اوباش شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضایی به صورت شبانه در یک عملیات موفق و غافلگیرانه تعداد ۴ نفر اراذل و اوباش سطح ویژه و سابقه‌دار که دارای چندین فقره سابقه کیفری دارند را دستگیر و از آنان چندین قبضه قمه و سلاح سرد و گرم کشف کردند.

وی ادامه داد: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند و قطع و یقین مراجع قضایی نیز برخورد قاطع و اشد مجازات بازدارنده را با این هنجارشکنان خواهند داشت.

فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از مردم و زحمات همکاران و حمایت‌های دستگاه قضایی از ماموریت‌های پلیس گفت: امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس است و هرکس به هر طریقی بخواهد این مهم را خدشه‌دار کند با برخورد قاطع و قانونی پلیس روبه رو خواهد شد.

کشف ۱۱ دستگاه ماینر قاچاق در اهر

فرمانده انتظامی شهرستان اهر از کشف ۱۱ دستگاه ماینر غیرمجاز به ارزش ۸میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین عبدی در تشریح این خبر افزود: ماموران کلانتری ۱۲ شهرستان خبری مبنی بر نگهداری تعدادی دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق در یکی از منازل در سطح شهرستان دریافت کردند که پیگیری موضوع در دستورکار مأموران پلیس قرار گرفت.

وی افزود: مأموران با انجام تحقیقات تخصصی و پلیسی، محل نگهداری دستگاه های استخراج ارز دیجیتال را شناسایی کردند که پس از هماهنگی با مقام قضائی و با رعایت حقوق شهروندی این محل را بازرسی کردند.

وی ادامه داد: مأموران در بازرسی از منزل مسکونی، تعداد ۱۱ دستگاه ماینر غیرمجاز کشف کردند که ارزش ریالی آن توسط کارشناسان مربوطه بالغ بر هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی اهر خاطرنشان کرد: ماموران در این رابطه یک نفر متهم را دستگیر کردند که با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی نمودند.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با جرائم اقتصادی به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد، از شهروندان خواست: به منظور مشارکت در این امر هر گونه اخبار و اطلاعات را از طریق سامانه خبری ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.

کشف مغز گردو خارجی قاچاق در بناب

فرمانده انتظامی بناب از کشف ۵۰۰ کیلوگرم مغز گردو خارجی قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ رحمان عبدی در گفت‌وگو با خبرنگاران مطرح کرد: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران مبارزه با قاچاق کالا شهرستان در حین گشت‌زنی و کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه اتوبوس مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از اتوبوس توقیفی مقدار ۵۰۰کیلوگرم مغز گردو خارجی قاچاق به ارزش تقریبی سه میلیارد ریال را کشف کردند.

وی با بیان اینکه در این راستا یک نفر دستگیر شد، تشریح کرد: فرد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بناب در پایان با اشاره به اینکه برخورد با سودجویان و مقابله با قاچاقچیان به صورت مستمر در دستورکار پلیس این شهرستان قرار دارد، از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سریعا" با شماره تلفن و سامانه پیامکی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف محموله لوازم خانگی قاچاق در مراغه

فرمانده انتظامی مراغه از کشف محموله لوازم خانگی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ توحید فارسی در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه باقاچاق کالا و ارز، ماموران در حین گشت‌زنی و کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون باری فوتون مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از خودرو مذکور تعداد ۷۵دستگاه انواع لوازم خانگی خارجی قاچاق که فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی بود را کشف و در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان امر ارزش تقریبی این محموله را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند با تاکید بر برخورد قاطع پلیس با عوامل قاچاق از شهروندان خواست موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و هرگونه انتقاد، پیشنهاد و تقدیر از عملکرد پلیس را با سامانه ۱۹۷ در میان بگذارند.

توقیف ۷ دستگاه خودرو شوتی در مرند

فرمانده انتظامی مرند از توقیف تعداد ۷ دستگاه خودرو در اجرای طرح توقیف خودروهای شوتی خبر داد.

سرهنگ علی اسدیان در تشریح این خبر اظهار کرد: مأموران انتظامی شهرستان مرند در اجرای طرح برخورد با خودروهای شوتی موضوع را در دستورکار خود قرار دادند.

وی بیان کرد: مأموران با اجرای این طرح، تعداد هفت دستگاه انواع خودروی سواری شوتی آلوده کننده صوتی، مزاحمین نوامیس مردم، قاچاق کالا و تغییر وضعیت خودرو را شناسایی و به منظور برخورد قانونی آن‌ها را توقیف کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس آذربایجان شرقی، وی تشریح کرد: پلیس برابر قانون و به منظور نظم بخشی و جلوگیری از هرگونه هنجار شکنی، بی‌نظمی، مقابله با قاچاق کالا، طرح بر خورد با خودروهای شوتی و دارای تغییر وضعیت و نقص فنی را به صورت ویژه در دستورکار قرار داده لازم است شهروندان نیز در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشکوک از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس گزارش نمایند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گلایه کارکنان از متوقف شدن اجرای طرح عقد قرارداد مستقیم با نیرو‌ها در برخی از شرکت‌ها
  • مسابقات برنامه‌نویسی و رباتیک کودکان و نوجوانان در دانشگاه شریف
  • قابلیت جدید واتساپ که حتی تلگرام هم آن را ندارد!
  • برگزاری رویداد بین المللی فرصت های سرمایه گذاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران
  • تکیه خاتون آبادی؛ محور دومین رویداد تکیه گرد
  • هدف شهرداری از عقد قرارداد با چینی‌ها نوسازی ناوگان بوده است
  • تکیه خاتون‌آبادی، محور دومین رویداد تکیه‌گرد
  • اجتماع امام رضایی‌ها در کرج برگزار می‌شود
  • نماینده تبریز: شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی
  • دستگیری اراذل و اوباش سابقه‌دار در تبریز