Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: اغلب نقاط استان شاهد درجات خشکسالی بوده‌اند به نحوی که ۸.۵ درصد دچار خشکسالی بسیار شدید، ۴۲ درصد خشکسالی شدید، ۲۹.۷ خشکسالی متوسط و ۱۹.۶ درصد خشکسالی خفیف را تجربه کرده‌اند.

علی ملاشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: بر اساس نمایه خشکسالی 12 ماهه SPEI منتهی به پایان شهریورماه سال جاری، اغلب نقاط استان شاهد درجات خشکسالی بوده‌اند که بر این اساس 8.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 درصد مساحت استان دچار خشکسالی بسیار شدید، 42 درصد خشکسالی شدید، 29.7 خشکسالی متوسط و 19.6 درصد خشکسالی خفیف را تجربه کرده‌اند.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: خشکسالی شدید در مناطق مرکزی، جنوب شرق و سواحل و شرایط خشکسالی بسیار شدید در برخی نقاط جنوب شهرستان‌های سرباز، قصرقند، کنارک و چابهار و با درصد کمتر در زاهدان حاکم بوده و سایر نقاط استان شاهد خشکسالی خفیف تا متوسط بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: میانگین بارش سیستان و بلوچستان در ماه آغازین سال زراعی جاری(مهرماه) صفر بوده که این عدد در سال گذشته 3.3 و در بلندمدت 1.3 به ثبت رسیده است.

ملاشاهی اضافه کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های بلند مدت بارش 3 ماه آینده استان، یعنی در ماه‌های آبان آذر و دی در اکثر نقاط در حد و حدود نرمال و کمتر از نرمال خواهد بود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از نظر دمایی در 3 ماه آینده به جز نواحی شرقی شهرستان‌های سراوان، سیب و سوران و مهرستان و برخی از نقاط شرقی شهرستان چابهار که دما در حد نرمال است، در سایر نقاط استان دمای هوا حدود 0.5 تا 1.5 درجه بیشتر از حد نرمال انتظار می‌رود.

انتهای پیام/

R7843/P41362/S6,65/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۶۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادی از منادی وحدت در سیستان و بلوچستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، شهید آیت الله سلیمانی نماینده سابق ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بود که ششم اردیبهشت ماه سال گذشته این عالم ربانی در یکی از بانک‌های بابلسر استان مازندران مورد حمله مسلحانه یک فرد قرار گرفت و به شهادت رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان مثبت شد
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان اعلام شد
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان
  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • امدادرسانی سپاه و‌ ارتش در سیل سیستان و بلوچستان
  • یادی از منادی وحدت در سیستان و بلوچستان
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود