Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-26@09:05:17 GMT

کوپال به جشنواره‌ فیلم کلکته راه یافت

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۹۶۱۶۴

کوپال به جشنواره‌ فیلم کلکته راه یافت

به گزارش ایسکانیوز از جشنواره فیلم کلکته، فیلم سینمایی کوپال به نویسندگی و کارگردانی «کاظم ملایی» به عنوان تنها نماینده‌ سینمای ایران به بخش اصلی «بیست و سومین جشنواره‌ی فیلم کلکته» هند راه یافت تا برای کسب جایزه‌ 72 هزار دلاری این جشنواره با 13 فیلم از کشورهای کانادا، آلمان، ایتالیا، ایسلند، ترکیه، بنگلادش، لهستان، شیلی، پرتغال، اسپانیا، برزیل، مجارستان و کشور میزبان به رقابت بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جشنواره فیلم «کلکته» یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم آسیا است که در سال ۱۹۹۵ در هندوستان تأسیس شده است. این جشنواره که به عنوان قدیمی‌ترین جشنواره فیلم هندوستان به حساب می‌آید، به همراه جشنواره‌ی گوآ جزو جشنواره‌های مورد تایید انجمن تهیه‌کنندگان جهانی فیلم (FIAPF، فیاپف) در هندوستان به شمار می‌آیند.

جشنواره‌ی کلکته که سابقا با موضوع زنان برگزار می‌شد، از سال 2014 بصورت عمومی و رقابتی در بخش‌های مختلف آثار سینمایی، مستند و کوتاه برگزار شده و امسال جایزه‌ نقدی بهترین فیلم این فستیوال چیزی حدود 300 میلیون تومان می‌باشد که تا به امروز بزرگترین جایزه‌ نقدی تمام جشنواره‌های بین‌المللی فیلم دنیا محسوب می‌شود!

فیلم کوپال توانسته است در بیستمین حضور بین‌المللی خود در بخش رقابتی این جشنواره که با عنوان «نوآوری در تصاویر متحرک» معرفی شده است، به نمایش درآید. از آثار شاخص این بخش می توان به "پسر صوفیه" (بهترین فیلم داستانی جشنواره ترابیکا 2017)، 1945 (برگزیده جایزه تماشاگران برلین 2017)، رفتارهای خوب (جایزه‌ی ویژه‌ی هیات داوران لوکارنوی 2017)، Los Perros (منتخب هفته‌ی منتقدین کن و برگزیده‌ی مونیخ و سن سباستین 2017)، مرتب کردن بر اساس خانواده (جایزه‌ی ویژه هیات داوران سن سباستین 2017)، عشقی که آنها نمی‌دانند چگونه در دنیا بمانند (منتخب لوکارنوی 2017) ، پرندگان در کیگالی آواز می‌خوانند (برگزیده کارلووی واری و نامزد هوگوی طلایی شیکاگو 2017) اشاره کرد.

کوپال که چندی پیش به عنوان بهترین فیلم جشنواره‌ی براشوف کانادا برگزیده شده بود، داستان تاکسیدرمیست و شکارکشی به نام دکتر احمد کوپال با بازی لوون هفتوان است، که درست قبل از تحویل سالِ نو، با چالشی غریب در زندگی شخصی‌اش مواجه می‌شود. این اثر که به عنوان یک فیلم اولی متفاوت در جشنواره‌ی فجر سال گذشته مطرح شد، قرار است که بزودی در سینماهای کشور به اکران عمومی در‌آید. نازنین فراهانی، پوریا رحیمی سام و سگی به شارون از دیگر بازیگران این پروژه به حساب می‌آیند.

جشنواره‌ فیلم «کلکته» از تاریخ 10 تا 17 نوامبر، مصادف با 19 تا 26 آبان، در شهر کلکته‌ی هندوستان برگزار می‌شود.

502

کاظم ملایی جشنواره فیلم کلکته هندوستان جشنواره‌ی گوآ فیاپف پسر صوفیه

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۶۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برندگان دومین جشنواره بزرگ اصناف بانک تجارت معرفی شدند

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم قرعه‌کشی دومین دوره جشنواره بزرگ اصناف این بانک، روز دوشنبه سوم اردیبهشت، با حضور نمایندگانی از واحدهای نظارتی بانک برگزار شد و طی آن برندگان سه فقره جایزه ویژه کمک هزینه خرید خودرو هر یک به ارزش سه میلیارد ریال، 77 جایزه نقدی 200 میلیون ریالی، 223 جایزه امتیاز تسهیلات 5 میلیارد ریالی، 520 جایزه امتیاز تسهیلات 2 میلیارد ریالی و 635 جایزه امتیاز تسهیلات 1 میلیارد ریالی مشخص شدند.

در دومین جشنواره بزرگ اصناف بانک که با شعار «این تجارت سودمند است» از دهم شهریور تا پایان دی‌ماه سال 1402 برای مشتریان بخش اصناف بانک تجارت برگزار شد، بالغ بر 176 هزار نفر از مشتریان بخش اصناف حایز شرایط شرکت در این قرعه‌کشی بودند و مجموع امتیازات کسب شده آنان برای شرکت در قرعه‌کشی به حدود 304 میلیون امتیاز بالغ شد.

اسامی برندگان جشنواره بزرگ اصناف بانک تجارت شامل صاحبان واحدهای صنفی فعال کشور در گروه‌های تولید، توزیعی و خدمات و رسته‌های گوناگون آن‌ها بزودی از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی بانک تجارت به نشانی www.tejaratbank.ir اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دراختتامیه جشنواره «قهرمان ایران ۱۴۰۲» چه گذشت؟
  • جایزه جشنواره ایتالیایی برای «در سایه سرو»
  • تقدیر از «جین کمپیون» با یوزپلنگ افتخاری لوکارنو
  • گرامیداشت صدسالگی کافکا در کارلووی واری
  • «در سایه سرو» جایزه جشنواره فیلم ایتالیا را از آن خود کرد
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فراخوان داد
  • «احمد» در هند جایزه گرفت
  • برندگان دومین جشنواره بزرگ اصناف بانک تجارت معرفی شدند
  • حضور کشور‌های بریکس در جشنواره فیلم مسکو