Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@17:54:19 GMT

۳۱ هزار حلقه معرفت در مساجد استان قم برگزار شد

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۹۶۲۴۱

۳۱ هزار حلقه معرفت در مساجد استان قم برگزار شد

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم برگزاری ۳۱ هزار حلقه معرفت در مساجد استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: با راه‌اندازی حلقه‌های معرفت در مساجد جلسات با کیفیت بیشتری برای فرزندان برپا می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سعید روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، فعالیت‌های آموزشی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: در این فعالیت‌ها غیر از برگزاری کلاس‌ و حلقه‌های معرفت، هسته‌های پژوهش را نیز داریم و بر این اساس سعی کردیم جوانان را به سمت پژوهش سوق دهیم، گروه‌هایی تشکیل و اصول آن در تفاهم‌نامه گفته‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از راه‌اندازی کرسی‌های تفسیر در قم خبر داد و گفت: بر اساس این طرح شاید در برخی مساجد، روحانیون علاقه به گفتن تفسیر داشته باشند سعی شد تعداد آن‌ها را بالابرده و همچنین برخی مساجد به‌عنوان کرسی تفسیر انتخاب شدند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم برگزاری 31 هزار حلقه معرفت در مساجد را مورد اشاره قرار داد و گفت: با راه‌اندازی حلقه‌های معرفت در مساجد جلسات با کیفیت بیشتری برای فرزندان برپا می‌شود.

روحانی با اشاره به برگزاری جلسات ترویجی سبک زندگی ایرانی اسلامی در 301 مسجد افزود: فعالیت‌های ترویج سیاست‌های افزایش جمعیت، دلایل و الزامات آن در 130 مسجد برگزار شد چرا که جامعه در عرصه‌های مختلف جامعه‌شناسی و روان‌شناسی با مسائل مختلفی مواجه است و مسئله افزایش جمعیت یک مسئله جدی است که در مساجد به آن می‌پردازیم.

وی بیان کرد: همچنین 195 برنامه بصیرت افزایی، 95 مسجد کار کارآفرینی فرهنگی، فعالیت‌های آموزشی مقابله با آسیب‌های اجتماعی در 196 مسجد، و نماز یاوران در 314 مسجد انجام شد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم برگزاری نوزدهمین دوره المپیاد ورزشی در قم را مورد اشاره قرار داد و گفت: چند دوره‌ای است دستگاه‌های استان پای‌کار آمده‌اند و کیفیت برگزاری این مسابقات بالا رفته است، نوزدهمین دوره المپیاد ورزشی به‌صورت پرشور در زمین چمن ورزشگاه حیدریان قم برگزار شد.

روحانی به تعداد کانون‌های مساجد استان اشاره و بیان کرد: 580 کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح استان داریم که از این تعداد 370 کانون فرهنگی هنری تفاهم‌نامه امضا کرده‌اند و بر اساس تفاهم‌نامه موظف به ارائه گزارش کار هستند.

وی خاطرنشان کرد: تابستان امسال 42 عنوان برنامه که شامل 9 هزار برنامه می‌شود در کل مساجد استان برگزار شده است.

انتهای پیام/

R7854/P41362/S6,62/CT15

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۶۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، آیت الله محمدی لائینی دراین نشست افزود: لایه اول فرهنگ همان باور است، روزانه باید باور‌ها و ایمان خودمان را قوی کنیم؛ ضعف معرفت و باور دینی اولین مسئله در حوزه فرهنگ عمومی است.

وی گفت:امیدواریم که جلسه شورای فرهنگ عمومی به خروجی مطلوب ولو سی‌درصدی برسد، قلیلی که در حال تقلیل نباشد و در حال تکثیر باشد خوب است، مثلا همین مسئله‌های زاد و ولد و ازدواج.که نیازمند توجه بیشتر است.

آیت الله لائینی تصریح کرد: تولید انسان در کنار صنعت و کشاورزی مهم‌تر و  پاشنه‌آشیل‌های جدی امزوز کشور است، یکی از مشکلات دستگا‌ه‌های اجرایی ما این است که مسئولینش این را باور ندارند مثلا در بحث رعایت پوشش، آنها را هم باید به این اصول فرهنگی با برگزاری کلاس و دوره باورمندتر کرد.

وی تاکید کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، تعاونی‌ها، دانش‌بنیان، صنایع خانگی، کشاورزی و ... حوزه‌های مشارکت مردم است، سال گذشته سال مانع‌زدایی بود قطعا اول موانع یا گره‌های سر راه حرکت ماشین اقتصاد و تولید را مشخص کردید، برداشتن آن موانع خودش اولین عامل برای جهش تولید است.

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • برگزاری جایزه داستان و بازآفرینی با رویکرد روایتگری ادبی
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی