Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیریت آموزش و پرورش شهرستان سرخه در آغاز هفته پدافند غیر عامل به معلمان، گفت: هفته پدافند غیرعامل فرصت مناسبی برای آشنایی دانش آموزان با پدافند غیر عامل و شناسایی تهدیدات و آسیبها است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  ندای سرخه؛ محمد دستورانی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان سرخه به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در بین دانش آموزان سرخه ای ضمن تبریک این هفته به تعریفی از پدافند غیر عامل پرداخت و اظهار کرد: پدافند غیر عامل مجموعه اقداماتی است که نیاز به جنگ افزار خاصی ندارد و با اجرای آن می توان از وارد شدن خسارت مالی، تجهیزاتی، تاسیسات حیاتی نظامی و غیر نظامی و مرگ و میر جلوگیری و میزان خسارات احتمالی را کم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تهدیدات و برنامه های دشمنان اشاره کرد و گفت:  در صورتی که به اصول پدافند غیرعامل توجه نشود میزان آسیب پذیری ما در برابر هجوم دشمنان افزایش خواهد یافت؛ پس لازم است تا خود را در برابر تهدیات دشمنان قبل از نفوذ آنان  آماده سازیم تا در برابر دشمنان مصون بمانیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سرخه در ادامه افزود: در مواقع بحرانی باید سطح هوشیاری مردم افزایش یابد تا از بحران جلوگیری شود و شما دانش آموزان باید نسبت به پدافند غیر عامل آگاهی کامل داشته باشید تا با هشیاری و آگاهی از نفوذ دشمن بتوانید در مقابل دشمنان بایستید و در هر لحظه آماده باشید و تدابیر لازم را بیندیشید تا در برابر خطرات احتمالی مصون بمانید.

دستورانی نقش آموزش و آگاهی را در کاهش خطرات مؤثر دانست و عنوان کرد: با دانش و آگاهی   می‌توان از آسیب‌های مختلف جلوگیری کرد و از میزان آسیب‌ها کاست و معلمان و مدیران در سطح آگاهی دانش آموزان در زمینه آموزش پدافند غیرعامل نقش بسزایی دارند و هفته پدافند غیرعامل فرصت مناسبی است برای آشنایی با پدافند غیر عامل و شناسایی تهدیدات و آسیبها؛ بنابراین معلمان می توانند با استفاده از این فرصت آگاهی های لازم را به دانش آموزان بدهند و اهمیت ویژه این موضوع را به آنان القاء کنند؛ تا هم از خود و هم از کشور در برابر آسیبها دفاع کنند.

وی بیان داشت: ما مسئولین باید تلاشمان براین باشد تا دانش آموزان را نسبت به ضعفهایشان آگاه کنیم؛ و این اتفاق می تواند اثرات خوبی را در آینده بجا بگذارد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سرخه آمادگی کمی و کیفی بالا را راهی در مقابل تهدیدات دشمنان دانست گفت: همه ما در هر جایی که زندگی می کنیم موظفیم آن طوری زندگی کنیم تا آسیبها را به حداقل برسانیم.

شایان ذکر است: سازمان پدافند غیر عامل در سال 1382 با دستور رهبر معظم انقلاب شکل گرفت و بر این اساس از ششم تا دوازدهم آبان ماه به عنوان هفته پدافند غیرعمل نامگذاری شده است.

گفتنی است: به مناسبت هفته پدافند غیر عامل مراسم نمادین در مدارس، برگزاری مراسم فرهنگی، هنری و ورزشی با موضوع پدافند غیر عامل ازجمله برنامه‌هایی است که در مدارس شهرستان سرخه  به همت معاونت آموزش و پرورش و حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی ولایت اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۶۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی ظهر سه شنبه در دیدار با جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور به میزبانی دفتر خود با بیان اینکه آگاهی‌بخشی در خصوص تهدیدات مهمترین پایه پدافند غیرعامل است، تاکید کرد: مردم باید نسبت به تهدیدات نرم دشمنان نیز آماده باشند.

وی خواستار بکارگیری جوانان مومن انقلابیِ دارای عزم و اراده در بخش‌های مختلف برای آگاهی بخشی به مردم در خصوص جنگ نرم شد و افزود: آگاهی‌بخشی در خصوص تهدیدات تنها به زلزله و سیل نیست.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه آموزش همگانی برای مقابله با تهدیدات بسیار اهمیت دارد، گفت: جذب جوانان به عرصه‌های مختلف دفاع از کشور یک راهبرد مهم برای سازمان پدافند غیرعامل باشد.

مطیعی یکی از راهکارهای تقویت پدافند غیرعامل را آگاهی رسانی به جوانان دانست و ابراز کرد: دشمنان برای اعمال جنگ نرم علیه ملت ایران طراحی‌های پیچیده ای دارند که نیاز است هرکس در هر جایگاهی رسالت خود را در مقابله با این تهدیدات عمل کند.

وی همچنین بیان کرد: سلاح و قطب‌نمای بصیرت می‌تواند کشور را نسبت به تهدیدات بیگانگان بیمه کند.

کد خبر 6093272

دیگر خبرها

  • اولویت امروز پایش تهدیدات و برنامه ریزی برای مقابله است
  • آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است
  • ۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم
  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • تکالیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟