Web Analytics Made Easy - Statcounter

استانها - ایرنا- خطیبان نماز جمعه با بیان اینکه دشمنان نظام اسلامی با عناصر اقتدار ملی کشور که به فرموده فرماندهی معظم کل قوا عمق راهبردی نظام اسلامی است مخالفند، تاکید کردند که ایستادگی بر عناصر اقتدار ملی راه مقابله با قدرت های استکباری است.

به گزارش خبرنگاران ایرنا از پایگاههای نماز جمعه مراکز استانهای کشور، امامان جمعه تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه 'امکانات و قدرت دفاعی کشور قابل مذاکره و چانه‌زنی نیست و در خصوص ابزارهای دفاعی کشور و هرآنچه اقتدار ملی را تأمین یا پشتیبانی می‌کند، هیچ‌گونه چانه‌زنی و معامله‌ای با دشمن نداریم و راه اقتدار را با قوت به پیش خواهیم برد' اظهار کردند: این راهبرد بهترین نقشه راه عزتمندی ملت و کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خطیبان نماز جمعه در ادامه خطبه های خود به 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اشاره کردند و با طرح موضوع تحریم های ظالمانه دولت ایالات متحده امریکا علیه ملت ایران گفتند: آحاد مردم ایران اسلامی در محکومیت اقدامات ضد انسانی دولت ترامپ ، در راهپیمایی 13 آبان امسال حضوری پررنگ تر خواهند داشت.
امامان جمعه با اشاره به ادعاهای ترامپ درباره برجام گفتند: 13 آبان روز رویارویی ایران اسلامی در مقابل استکبار جهانی است و موضع گیری آمریکا درباره برجام ، ملت ایران را برای مبارزه با دنیای استکبار مصمم تر می کند .
اقتدار ملی، غیر قابل مذاکره بودن توان دفاعی کشور، بی اعتمادی کشورها به ترامپ و دشمنی ریشه دار دولتمردان آمریکایی با ملت ایران از جمله محورهای خطبه های نماز جمعه این هفته مراکز استانی بود .

** آیت الله دری نجف آبادی :مذاکره پذیر نبودن توان دفاعی ایران، بهترین نقشه راه در عزتمندی است
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: تصمیم مقام معظم رهبری در خصوص مذاکره پذیر نبودن توان دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی ایران، بهترین نقشه راه عزتمندی ملت و کشور است.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه اراک افزود: با مطالعه تاریخ ایران پیش از انقلاب اسلامی، نداشتن آمادگی نظامی، تجهیزات، فرماندهی لایق و خیانت مهمترین نقاط ضعف کشور بوده است و این مسئله امروز به همت و توان داخلی از بین رفته است.
وی ادامه داد: تجربه دوران جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی و توطئه های دشمنان در طول تاریخ موجب شد که ایران اسلامی برای افزایش قدرت و تجهیزات نظامی بکوشد و سرمایه بزرگ حاصل شده در این بخش قابل مذاکره نیست.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: تصمیم قاطع رهبر انقلاب و فرماندهی معظم کل قوا در خصوص مذاکره پذیر نبودن قدرت دفاعی نشان از اقتدار و اراده فولادین مردم و ایران اسلامی دارد.
امام جمعه اراک با یادآوری بازی های سیاسی رئیس جمهوری آمریکا در برابر برجام، افزود: کشوری که کنگره آن ریاست جمهوری را مدرسه پیرمردها و رئیس جمهوری آن کنگره را آدم هایی می داند که قادر به اداره سگ های ولگرد نیستند توان تصمیم گیری برای جهان و ما را ندارد.
آیت الله دری نجف آبادی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران بر روی توسعه تجهیزات نظامی با هیچ کشوری مذاکره نمی کند و توسعه آمادگی دفاعی را با هدف قدرت در برابر زیاده خواهان دنبال می کند.
وی ادامه داد: توسعه تجهیزات نظامی جمهوری اسلامی با هدف ایستادگی در برابر تجاوزاست و ایران اسلامی هرگز قصد حمله به هیچ کشوری را ندارد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: آل سعود و بحرین با توافق ها و توطئه های پشت پرده با اسرائیل و آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری اسلامی، آبروی اسلام را برده اندو هرگونه توافق با رژیم صهیونیستی محکوم است.

**امام جمعه کرمانشاه: تجهیزات و قدرت دفاعی کشورمان قابل مذاکره نیست
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: بنا بر فرموده رهبر معظم انقلاب، تجهیزات و قدرت و توان دفاعی کشورمان تحت هیچ شرایطی قابل مذاکره و گفتگو نبوده و بهتر است دشمنان این خیال خام را از سر خود بیرون کنند.
آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه (5 آبان)، اظهار کرد: اگر ما این قدرت دفاعی و تجهیزات و امکانات را نداشتیم، معلوم نبود برخورد دشمن با ما چگونه بود.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در دیدارشان با نخست وزیر عراق نیز از آن ها خواستند تا مراقب مکر و حیله آمریکایی ها باشند و فریب آن ها را نخورند.
آیت الله علما افزود: معظم له همچنین در دیدار اخیر خود با دانش آموختگان دانشکده افسری ارتش سخنانی راجع به قطع وابستگی به نفت ایراد فرمودند که باید سرلوحه کار مسئولان قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب می فرمایند که بنای اقتصادی کشور باید بر مبنای امنی نهاده شود و باید از وابستگی فعلی به نفت فاصله بگیریم.
وی با بیان اینکه اگر از ابتدای انقلاب این قدر به نفت و صادرات آن وابسته نبودیم امروز شرایطمان فرق می کرد، گفت: چند سالی است که مقام معظم رهبری روی این مسئله تاکید خاصی دارند.
آیت الله علما، بنیاد امنی که اقتصاد کشور باید روی آن بنا شود را اقتصاد مقاومتی عنوان و تصریح کرد: نفت روزی تمام می شود و اگر نتوانسته باشیم تا آن زمان وابستگی خود را قطع کرده باشیم به طور قطع دچار آسیب و زیان فراوانی خواهیم شد.

**امام جمعه یزد: آمریکایی ها به دنبال فتنه و آتش افروزی در منطقه هستند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: آمریکایی ها با حمایت عربستان سعودی و غاصبان رژیم صهیونیستی به دنبال فتنه و آتش افروزی جدید در منطقه از جمله در کشور ما هستند ، بنابراین مردم و مسئولان با همدلی و هوشیاری مواظب هدف های استکبار جهانی باشند.
آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد به تحولات اخیر منطقه و تصمیم اخیر آمریکایی ها در تهدید و تحریم های جدید علیه ایران اشاره کرد و افزود: حاکمان آل سعود از مجریان اصلی نقشه‌های شوم آمریکا در منطقه هستند.
وی ادامه داد: عربستان و برخی دولت های منطقه با همدستی صهیونیست ها و آمریکایی هدفشان ضربه زدن به اصل نظام اسلامی و رسیدن به اهداف شومشان است، باید مردم و مسئولان با همدلی در مقابل دسایس کفر جهانی ایستادگی کنند.
امام جمعه یزد تصریح کرد: هدف دشمنان و اذناب منطقه ای آنها جلوگیری از تحقق اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی در بین ملل اسلامی و خاورمیانه با بهره گیری از دلارهای نفتی و اسلحه آمریکایی است.
ناصری یزدی به نقش عراق در منطقه و پیروزی های بزرگ مردم این کشور بر داعش نیز اشاره کرد و گفت: همانطوری که مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده اند ملت و دولت عراق باید در برابر مکر آمریکایی ها خیلی هوشیار باشند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد اظهار کرد: داعش دست پرورده آل سعود و آمریکاست و همه دنیا به خوبی به ماهیت دشمنان انقلاب اسلامی واقف هستند، باید بر مقاومت و هوشیاری خود بیفزاییم .
ناصری یزدی تصریح کرد:دشمنان حدود 40 سال است از تمام اهرم ها و فشارها برای ضربه زدن به نظام و انقلاب استفاده می کنند ولی به حول قوه الهی با اطاعت از ولایت فقیه و وحدت کلمه مردم ، تمام توطئه ها خنثی شده است.
امام جمعه یزد به توطئه ها فرهنگی دشمنان برای تغییر هویت نظام و انقلاب به عنوان یک مساله مهم توسط دشمنان اشاره کرد و افزود: دشمنان بشدت در قالب یک برنامه دقیق به دنبال تغییر در فرهنگ جامعه هستند.
ناصری یزدی بیان کرد: برای تغییر هویت و تضعیف فرهنگ دینی و اعتقادات مذهبی مردم و جوانان در برهه کنونی دشمنان از طریق فضای مجازی و تولید برنامه های ضد فرهنگی به دنبال تحقق اهداف پلید خود هستند.
امام جمعه یزد گفت: باید مردم و مسئولان با بیداری و بصیرت برای پیشگیری از اهداف سوء فرهنگی دشمنان علیه مقدسات و نسل جوان با جدیت و خیلی آگاهانه اقدام کنند که سهل انگاری به هیچ وجه پذیرفته نیست.

**امام جمعه بجنورد: استقامت ملت تمام توطئه های دشمنان را بی اثر کرده است
بجنورد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: استقامت و تقوای ملت ایران تمام مکر و توطئه های دشمنان را خنثی کرده زیراکه مردم این سرزمین وصل به کوثر هستند.
حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته بجنورد اظهار کرد: باید ملت آگاه و مسئولان هم چنان مواظب توطئه های جدید دشمن باشند زیراکه دشمن مکار هر روز توطئه و نقشه های خود را عوض می کند.
وی گفت: امروز اروپا عنوان می کند که ما با شما هستیم اما دروغ می گویند و می خواهند مسائل نظامی و موشکی ما را به مذاکره بکشانند.
امام جمعه بجنورد در ادامه با اشاره به صف آرایی دو جبهه حق و باطل در مقابل هم از زمان حضرت آدم تاکنون اظهارکرد: امروز در دنیا مستکبرین عالم و در راس آن امریکا از همه مکارتر هستند.
حجت الاسلام یعقوبی گفت: آنها پشت پرده خیانت می کنند، کودکان شیرخوار را می کشند و عنوان می کنند که مدافع حقوق بشر هستند، حرف اینها را باورنکنید.
وی اظهار کرد: اگر دشمنان حرفی از حقوق بشر می زنند هم باید در قالب همان مکر تعبیر کنیم؛ چقدر اینها علیه ایران مکر و توطئه کردند، در سوریه و عراق چه کارهایی کردند، اما هرچه در این مدت نقشه کشیدند خودشان ضرر کردند، امروز سوریه ای که در محاصره داعش بود؛ دارد آزاد می شود، در کشور عراق که آمده اند چندین استان را تصرف کرده اند، از لوس وجود تکفیری های وهابی آزاد می شود.
وی گفت: آمریکا گروهک تروریستی و صهیونیستی را روی کار آورد و حجاز به آن ها پول داد اما، خودشان هم اکنون گرفتار و بدبخت شده اند.

**امام جمعه تبریز: جمهوری اسلامی اجازه زورگویی به دشمنان اسلام نمی دهد
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه استکبار به دنبال خلع سلاح ایران است، گفت: جمهوری اسلامی هرگز اجازه زیاده ‌خواهی و زورگویی به کشورهای استکباری را نداده و در مقابل آنها خواهد ایستاد.
حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تبریز با اشاره به اینکه رئیس جمهور آمریکا بر اعمال این محدودیت تاکید دارد و سران برخی کشورهای اروپایی نیز وی را همراهی می کنند، اظهارکرد: همانطور که رهبر فرزانه انقلاب چندین بار تاکید فرموده‌اند توان دفاعی ایران به هیچ‌وجه قابل چانه‌زنی نیست.
وی خاطرنشان کرد: سابقه دفاع مقدس و ایجاد گروه های تروریستی از جمله داعش توسط دشمن، به ایران ثابت کرده که استکبار به هیچ‌وجه قابل اعتماد نبوده و باید در مقابل آنها همیشه آمادگی نظامی و دفاعی داشته باشیم.
امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی میلیاردها دلار سلاح به کشورهای منطقه می‌فروشند و رژیم صهیونیستی را به جدیدترین تکنولوژی نظامی مجهز کرده اند، ادامه داد: تهدید دشمنان تاثیری در عزم و اراده ملت ندارد.
وی با اشاره به فرارسیدن سیزدهم آبان ماه روز دانش آموز خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب زنده نگاه داشتن یاد شهید فهمیده را جزیی از حفظ اصالت نظام دانسته‌اند.
وی با اشاره به اینکه امروز طبق برخی روایت روز شهادت امام حسن مجتبی(ع) است، گفت: این روز فرصتی برای توجه به رسالت، بزرگواری و سجایای اخلاقی این امام بزرگوار است.

**امام جمعه همدان: ترامپ ازشکست خود آرام و قرار ندارد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: رجز خوانی ترامپ و مجلس آمریکا نشان داد که آنها از شکست خود آرام و قرار ندارند.
آیت الله غیاث الدین طه محمدی در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته همدان در حسینیه امام خمینی (ره) افزود: پیروزی بزرگ جبهه حق علیه باطل به جهانیان شناسانده شد چرا که آنها از قبل در عراق و سوریه نیز شکست خورده بودند.
وی با بیان اینکه سخنان سخیف و بی پایه رئیس جمهوری آمریکا حقانیت نظام جمهوری اسلامی ایران را نشان داد افزود: سخنان ترامپ عمق دشمنی آمریکایی‌ها با ملت ایران اسلامی را به نمایش گذاشت.
آیت الله طه محمدی با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی نیز گفت: برنامه های این ایام باید آگاهی بخش، سازنده و بصیرت افزا باشد وحق و باطل را روشن کند.
وی با بیان اینکه زائران زیادی برای رسیدن به کربلای معلی در روز اربعین از همدان عبور می کنند افزود: باید بیشترین خدمات به زائران اربعین حسینی داده شود و هیچ کم و کاستی نباشد.
وی با بیان اینکه حماسه عظیم اربعین حسینی متعلق به همه مسلمانان است گفت: امام حسین (ع) الگوی بزرگی برای همه است و امیدواریم در سایه درسی که امام حسین (ع) به مسلمانان جهان داد ملتهای اسلامی هیچگاه زیر بار ظلم و ستم نروند.
وی با بیان اینکه مسلمانان جهان باید در راستای زنده نگه داشتن دین خدا از هیچ اقدامی دریغ نکنند بیان کرد: به طور مسلم در مقابل طیف دشمنان و خائنان انقلاب، باید همیشه مقابله و ایستادگی کرد.

**امام جمعه بوشهر: اقتصاد وابسته به نفت ناامن است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: اقتصاد وابسته به نفت و تک پایه ای ناامن و مورد تهدید کشورهای استکباری است.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه های نماز جمعه بوشهر با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد امن در جمع دانش آموختگان ارتش افزود: برای مصون بودن از تهدید دشمن با تدبیر و برنامه ریزی باید اقتصاد کشور را به اقتصاد غیر نفتی تغییر مسیر داد.
وی تصریح کرد: امروز دشمن به دنبال تضعیف اقتدار جمهوری اسلامی درعرصه های مختلف است که باید نسبت به این دسیسه ها هوشیار بود.
امام جمعه بوشهر با اشاره به تروریست خواندن سپاه از جانب استکبار جهانی گفت: آمریکا برای ضعیف کردن سپاه پاسداران این نیرو را در لیست نیروهای تروریست قرار داده است این درحالی است که سپاه نماد مبارزه با تروریست است.
به گفته صفایی بوشهری، استکبار جهانی در حالی سپاه پاسداران را تروریست می خواند که بسیاری از جوانان سپاهی خود قربانی تروریست هستند.
وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با نخست وزیر عراق گفت: هیچ وقت نباید به آمریکا اعتماد کرد چراکه طبیعت آمریکا و هم پیمانانش جهان خواری است.
امام جمعه بوشهر با تاکید براینکه اعتماد به آمریکا اعتماد به سراب است گفت: آمریکا به مثابه گرگی است که به دنبال نابودی ملتها و انقلاب اسلامی است.
وی تاکید کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نماد ماهیت و جوهره این کشور است و حرکتهای اخیر ایشان ثابت کرد که سیاست همه کشورهای سرمایه داری تسلط بر دنیاست.
صفایی بوشهری با اشاره به 13 آبان روز دانش آموز و مبارزه ملی با استکبار جهانی افزود: مسئولان باید زمینه تربیت نوجوانانی بسیجی را در جامعه فراهم کنند.

**امام جمعه موقت اهواز:رویاهای استکبار برای توسعه رژیم صهیونیستی درخاورمیانه به کابوس تبدیل شد
امام جمعه موقت اهواز سخنان رئیس جمهوری آمریکا درخصوص سپاه پاسداران و بسیج را نشانه درماندگی وی دانست و اظهار کرد: رویاهای استکبار برای توسعه رژیم صهیونیستی در خاورمیانه و همسایگی آن با کشور ایران به کابوس تبدیل شد.
آیت الله محسن حیدری در خطبه های نمازجمعه این هفته اهواز در مصلای این شهر با اشاره به توطئه های رژیم صهیونیستی و آمریکا برای استقلال اقلیم کردستان عراق یادآور شد: این دو عملا با تمام قوا و ظرفیت برای برگزاری رفراندوم استقلال اقلیم کردستان و جدا کردن این بخش از عراق وارد میدان شده بودند اما در این امر ناکام ماندند.
وی به آزادسازی استان کرکوک توسط نیروهای حشد الشعبی اشاره کرد و افزود: اسرائیل روزانه 300هزار بشکه نفت از کردستان عراق خریداری می کرد اما درحال حاضر این منافع از بین رفته و از این پس برای تهیه نفت مورد نیاز خود دچار مشکل خواهد شد.
وی افزود: اکنون به لطف خدا کشور عراق آزاد و نیروهای حزب الله پیروز شدند و کشور سوریه نیز در آستانه پیروزی کامل قرار دارد.
امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه توطئه آمریکا، مرتجعان عرب و اشغالگران فلسطین رو به نابودی است، گفت: به یاری خداوند متعال تا دو ماه دیگر هیچ داعشی روی کره زمین باقی نخواهد ماند.

**حضور مردم ایران در راهپیمایی 13 آبان امسال پررنگ تر و قوی ترخواهد بود
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: با توجه به ادعاهای خصمانه آمریکا علیه ایران اسلامی امسال حضور مردم در راهپیمایی 13 آبان پررنگ تر و قوی تر خواهد بود.
آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان اظهار داشت: 13آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است که مناسبتهای مهم دیگری نیز به آن افزوده شده است.
عضو خبرگان رهبری افزود: قانون ظالمانه سنای آمریکا به تعبیری مادر همه تحریم هاست و مبنای همه اما و اگرهای ترامپ روی این برنامه گذاشته شده است بنابراین امسال نقش آحاد مردم ایران اسلامی در راهپیمایی 13 آبان پررنگ تر خواهد بود.
نماینده مقام رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان با اشاره به ادعاهای ترامپ درباره برجام گفت: 13 آبان روز رویارویی ایران اسلامی در مقابل استکبار جهانی است و موضع گیری آمریکا درباره برجام نیز ملت ایران را برای ستیز با دنیای استکبار مصمم تر می کند و آمادگی کامل می بخشد.
امام جمعه زاهدان گفت: 13 آبان مربوط به ایران اسلامی و همه آحاد جامعه است که امسال باید برای پاسخ قاطع و دندان شکن به استکبار جهانی گامی استوارتر و فریادی رساتر و مشتی گره کرده تر داشته باشیم.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همگرایی برخی از دولتها از جمله دولت عربستان با استکبار جهانی وظیفه ما را سنگین تر کرده به طوری که باید نسبت به این ایام حساسیت بیشتری نشان دهیم.
آیت الله سلیمانی افزود: دولت عربستان نیز همان اتهامات واهی و مواضع بی اساس استکبار جهانی را نسبت به ایران اسلامی تکرار می کند و با آمریکا همسو است به طوری که وزیر امور خارجه عربستان اعلام کرده که ما از موضع ترامپ علیه ایران کاملا حمایت می کنیم.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان بیان کرد: اتهامات واهی علیه جمهوری اسلامی آن هم در شرایطی که ناکامی آمریکا و استکبار جهانی در پیشبرد اهدافشان مشهود است به دلیل ضعف آنهاست.
عضو خبرگان رهبری افزود: این اتهامات در حالی از سوی استکبار جهانی به ایران اسلامی نسبت داده می شود که ایران اسلامی در تقابل با آمریکا بر داعش در سوریه فائق آمد و توانست ماجرای کردستان عراق را در همه پرسی عراق به زیباترین شکل میانجیگری کند.
امام جمعه زاهدان اضافه کرد: حضور جمهوری اسلامی و مردم مظلوم سوریه و عراق پرونده داعش را درهم پیچید و با میانجی گری و با بیان منطقی ایران اسلامی ماجرای همه پرسی کردستان عراق حل شد که قطعا این مساله برای آمریکا بسیار سنگین تمام شد.
آیت الله سلیمانی گفت: دشمن با تکیه بر عناصر خودفروخته داخلی بر این باور است که درون شجره طیبه انقلاب اسلامی موریانه وجود دارد و می تواند با این وسیله پایه های نظام را سست کرده و درخت تنومند انقلاب اسلامی را از بین ببرد اما زهی خیال باطل.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: همه مردم ایران برای حفظ انقلاب اسلامی با هم متحد هستند و بارها این را ثابت کرده اند که شرکت در انتخابات نمونه بارزی از اتحاد این ملت است.
وی گفت: آرزوی مردم غیور و بسیجی ایران اسلامی قرار گرفتن در مقابل جبهه کفر و شکست آنهاست که اگر دشمن حماقت کند و برخوردی مهاجمانه از خود نشان دهد جوانان شجاع و غیور ایران اسلامی آمادگی کامل برای مقابله و شکست دشمن را دارند.

**امام جمعه موقت قزوین :مرزهای فکری وعقیدتی کشور باید در برابر تهاجم دشمن حفظ شود
امام جمعه موقت قزوین گفت: مرزهای فکری و عقیدتی کشور باید در برابر تهاجم های مختلف و همه جانبه دشمن حفظ شود.
حجت الاسلام علی قابل در خطبه های نماز جمعه افزود: همه باید آمادگی کامل داشته و نگهبان خوبی برای مرزهای عقیدتی وفکری کشور باشیم.
وی با بیان اینکه دشمنان نظام اسلامی هیچ گاه نوع حمله و ضربه خود را برای ما مشخص نمی کنند، اظهار کرد: توجه به پدافند غیر عامل در کشور از سوی مسئولان در مقابله با حمله های ناگهانی دشمن و بلایای طبیعی می تواند ما را بیمه کند.
حجت الاسلام قابل اضافه کرد: کشور ما نباید هیچ وقت در مقابل بلایای طبیعی و غیر طبیعی دچار بن بست شود و بهترین راهکار مقابله با این مشکلات داشتن آمادگی کامل ، هوشیاری و دقت بیشتر است .
وی با بیان اینکه متاسفانه سلیقه برخی از مسئولان به سمت واردات بیشتر می چربد ، افزود: آنها نمی خواهند بیدار شوند ولی ما امیدواریم که خدا آنها را بیدار کند .
وی به تهدیدهای آمریکا پس از برجام اشاره کرد وگفت : آمریکایی ها می گویند تحریم های جدیدی علیه ملت ایران در راه است و تنها هدفشان براندازی نظام اسلامی است.
امام جمعه موقت قزوین ادامه داد: آمریکا به فکر متوقف کردن ساخت موشک توسط ایران است ولی ایران به ساخت سلاح و تجهیزات دفاعی ادامه می دهد.
حجت الاسلام قابل اضافه کرد: استکبار جهانی در طول هشت سال دفاع مقدس با تمام تجهیزاتش به کمک صدام جنایتکار رفت ولی توفیقی به دست نیاورد.
وی اظهار کرد: امروز به یاری خدواند و در زیر سایه ولایت فقیه به مرحله ای از رشد و شکوفایی علمی رسیده ایم که از تهدیدات پوچ و بی اساس دشمن نمی هراسیم .
وی در بخش دیگری از خطبه ها، فرا رسیدن هفته بسیج دانش آموزی و سالروز شهادت حسن فهمیده را یادآور شد وگفت : امام(ره) در مورد شهید فهمیده فرمودند رهبر ما آن نوجوان 13ساله است ، ولی آموزش و پرورش متن الهام بخش را از درسها حذف کرده است .
حجت الاسلام قابل ادامه داد: الهام از این نوجوان 13ساله درس بزرگی برای ملت ایران است و دشمنان بدانند که ما در خانه های خود به بچه ها تعلیم دفاع داده و نمی گذاریم خون شهدا پایمال شود چرا که ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد .
وی در خصوص فرارسیدن اربعین حسینی و برپایی باشکوه و ترویج فرهنگ عاشورا در بین نوجوانان در این ایام گفت : ما باید همیشه آماده دفاع از ارزشهای مقدس نظام اسلامی باشیم .
حجت الاسلام قابل با یادآوری سالروز شهادت آیت الله مصطفی خمینی (ره) و آیت الله مرعشی نجفی گفت : ما باید رهروان راه این علمای گرانقدر بوده ودر راه اعتلای نظام بیش از گذشته تلاش کنیم .

**امام جمعه موقت ساری :یاوه سرایی های آمریکا را با پیروی از رهبری پاسخ می دهیم
امام جمعه موقت ساری گفت: یاوه سرایی های رئیس جمهوری آمریکا را همچون گذشته با پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب پاسخ خواهیم داد.
حجت الاسلام یوسف یوسف پور در خطبه های نماز جمعه ساری افزود : سخنان توهین آمیز دونالد ترامپ در باره مردم شریف ایران ناشی از ضعف و زبونی اوست و همه دنیا می دانند که مردم ولایی ایران اسلامی برای احیای ارزش های دینی حتی از نثار خون خویش دریغ نمی کنند.
وی ادامه داد : مبارزه با آمریکا در تار و پود زندگی مردم رخنه کرده و هرگز اراجیفی که به قصد جدایی از ولایت فقیه باشد، در شهروندان تاثیر ندارد.
خطیب موقت جمعه ساری با اشاره به سالگرد شهادت محمد حسین فهمیده ، گفت : مردمی که نوجوانش برای حفظ ارزش های دینی خود را به زیر تانک می اندازد ، هرگز در مقابقل خواسته های نابجای آمریکا و سایر زورگویان سر تعظیم فرود نمی آورند.
وی با اشاره به نامگذاری هشتم آبان سالروز شهادت شهید فهمیده به عنوان روز نوجوان ، از جوانان و نوجوانان به عنوان سرمایه های ملی یاد و تاکید کرد : مسئولان برای ارتقاء دانش علمی و اعتقادی آنان همت کنند.
خطیب جمعه ساری از 13 آبان ماه نیز به عنوان روز دانش آموز و روز مبارزه با استکبار جهانی نام برد و گفت : فرزندان ایران اسلامی به همراه خانواده در این روز فریادی کوبنده تر از گذشته بر سر آمریکا خواهند کشید.
یوسف پور همچنین مراسم با شکوه اربعین حسینی را یک گفتمان جهانی دانست و گفت : این رویداد سترگ تنها به مسلمانان و شیعیان تعلق نداشته و همه مذاهب و فرقه ها در آن سهم دارند.
او با اشاره به شرکت بیش از 70 کشور در مراسم اربعین حسینی و نیز قدردانی از میهمان نوازی دولت عراق ، این رویداد را زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) دانست و از عموم مردم خواست تا به قوانین کشور میزبان احترام بگذارند.

**خطیب جمعه قم: اذعان دنیا به غیرقابل اعتماد بودن آمریکا برگ برنده ایران است
خطیب جمعه قم، اذعان دنیا به غیرقابل اعتماد بودن آمریکا را برگ برنده جمهوری اسلامی دانست و گفت: امروز همه دنیا تاکید دارد که آمریکا در تعهدات بین المللی قابل اعتماد نیست اگر در مذاکرات هسته هیچ کاری نکرده بودیم جز اینکه چهره آمریکا را رسواتر از گذشته به دنیا نشان دهیم، کار بزرگی صورت گرفته است.
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس ، با اراجیف خواندن سخنان اخیر ترامپ و نابخردانه و یاغی توصیف کردن دولت آمریکا افزود: آنچه رهبر معظم انقلاب در مورد غیر قابل اعتماد دانستن آمریکا در طی سال های قبل فرموده بودند به واقعیت پیوست و بیش از همیشه برای مردم و مسئولان کشورمان و نیز تمام دنیا این مساله روشن شد.
خطیب جمعه قم، هم صدا شدن کنگره، ترامپ و نیز کابینه آمریکا را به خاطر ترس آنها از شکست در برابر جمهوری اسلامی ایران در منطقه دانست و تاکید کرد: به اعتراف مقامات آمریکا، قدرت آنها در برابر نفوذ ایران در منطقه افول کرده چرا که در منطقه هیچ اتفاقی جز با اراده جمهوری اسلامی رخ نمی دهد که این امر موجب وحشت مقامات آمریکایی شده است.
وی با بیان اینکه تحریم موجب افزایش چند برابری قدرت دفاعی کشور شده است ، گفت: امروز جمهوری اسلامی محور مقاومت در منطقه و آمریکا تنها تر از همیشه است که این جز عظمت ملت ایران چیزی نیست.
آیت الله حسینی بوشهری، آمریکا و استکبار جهانی را به وجود آورنده داعش برای ضربه به جمهوری اسلامی دانست و ابراز داشت: امروز در حالی با شکست داعش و نزدیک بودن نابودی آن در منطقه، آمریکا خود را به عنوان مبارزه کننده علیه داعش معرفی می کند که به اعتراف خودشان، داعش را برای ضربه زدن و از بین بردن انفلاب اسلامی ایجاد کرده است.
امام جمعه موقت قم، هوشیاری مسئولان در برابر توطئه های جدید آمریکا را خواستار شد و گفت: باید همه مردم و مسئولان به هوش باشند چرا که ممکن است جنگی بر ما تحمیل نکنند ولی اهداف شومی را درسر دارند به همین دلیل باید در همه صحنه ها در میدان بمانیم تا دشمن جرات اقدام علیه ملت ایران را پیدا نکند.
1596 ** تهیه و انتشار: عباسعلی نقی یان

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۲۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است

سرپرست فرمانداری شهرستان سرایان گفت: نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است، بنابراین باید کارکرد فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مساجد پررنگ‌تر شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حسین خیاط ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد نماز جمعه شهر سرایان به نقش مسجد به عنوان اولین پایگاه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی اسلام که با درایت پیامبر اکرم(ص) معین شد اشاره کرد و اظهار داشت: نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است و باید با برنامه‌ریزی رویکرد این پایگاه نسبت به سایر مباحث پررنگ‌تر شده و حکومت اسلامی را به سمت تمدن اسلامی سوق دهد.

سرپرست فرمانداری شهرستان سرایان، نماز جمعه را تبیین‌کننده سیاست‌های نظام اسلامی دانست و گفت: اگر نگاه فرهنگی داشته باشیم، حجم زیادی از آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد اما متاسفانه حوزه فرهنگی مظلوم واقع شده و حجم بیشتر اعتبارات به سمت پروژه‌های عمرانی می‌رود.

امام جمعه سرایان نیز در این دیدار، به سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس اشاره کرد و از آن به عنوان یکی از مفتضح‌ترین شکست‌های استکبار یاد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مرتضایی‌نیا، وضعیت برگزاری نماز جمعه در سه بخش شهرستان را مطلوب ارزیابی کرد و از وضعیت اعتباری ستاد نماز جمعه ابراز نگرانی کرد و از مسئولان خواستار چاره اندیشی در این زمینه شد.

وی ضمن تقدیر از ستاد نماز جمعه سرایان بیان کرد: جلسه ستاد در حوزه برادران و خواهران به صورت مستمر و هفتگی برگزار و برنامه‌ریزی برای امور فرهنگی انجام می‌شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان سرایان همچنین در جمع دستگاه‌های فرهنگی شهرستان نیز با اشاره به نامگذاری دهم خرداد ماه به عنوان روز "فرهنگ شهرستان سرایان" گفت: این مناسبت فرصتی مناسب برای بیان ظرفیت و پتانسیل فرهنگ غنی شهرستان در حوزه‌های متخلف از جمله فرهنگی، هنری، گردشگری، کشاورزی، صنایع دستی و هنری است.

خیاط، خواستار اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی با هدف بزرگداشت هر چه بهتر این مناسبت شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرایان نیز در این جلسه گفت: آیین بزرگداشت روز فرهنگ شهرستان سرایان در دهم خرداد ماه برگزار و برنامه‌های متنوع فرهنگی پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده است.

وحید فنودی، از برپایی نمایشگاه متشکل از غرفه‌های فرهنگی، هنری، کتاب، صنایع دستی، کشاورزی، مفاخر و مشاهیر، بازی‌های بومی و موسیقی محلی، شعر خوانی، سخنرانی، تجلیل از خدام مساجد به عنوان بخشی از برنامه‌های بزرگداشت روز فرهنگی در این شهرستان نام برد.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • رئیس شورای اسلامی شهرکرد، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه
  • 7 میز خدمت در حاشیه نماز جمعه ارومیه برپا می‌شود
  • سردار فدوی: دشمن با اقتدار تنبیه شد / صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری حماقت کردند
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • الیمالات نور نابود شد؛ با عوامل اصلی برخورد کنید
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • رهبر معظم انقلاب: هدف از تحریم، در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری تبعیت کند/ بعضی انشاءالله خیرخواهانه توصیه می‌کنند که با آمریکا {کنار بیاییم}؛ یک چیزی می‌گویم گوش کنید، توقعات این‌ها تمامی ندارد