Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@11:30:51 GMT

مؤمنان پاستوریزه بی‌خطر!

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۹۷۱۷۸

مؤمنان پاستوریزه بی‌خطر!

مؤمن پاستوریزه از حادثه بی خبر است و آدم بی خبر، بی خطر است. با همه کنار می آید. با هیچ چیز مرزی ندارد. دایره بایدها و نبایدهایش ژله ای است، می لرزد، جابجا می شود. حتی اگر لازم باشد علیه حق، تبدیل به اپوزیسیون می شود.

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، مؤمن انقلابی خانه اش را بر دامنه آتشفشان بنا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از خطر، حذر نمی کند. از واقعه نمی گریزد. به مسأله پشت نمی کند. او در متن حادثه است. حاشیه نمی گزیند و به محافظه کاری تن نمی دهد.

بعضی همیشه به «فرار» فکر می کنند. برایشان همیشه «فرار» بهترین راه حل زندگی است. آدم ها همه مختارند. اما بعضی تنها هنرشان اختیارِ فرار است. گریختن از موقعیت های بحرانی، مهم ترین توانایی آن هاست.

«مؤمن پاستوریزه» از حادثه بی خبر است و آدم بی خبر، بی خطر است. با همه کنار می آید. با هیچ چیز مرزی ندارد. دایره بایدها و نبایدهایش ژله ای است، می لرزد، جابجا می شود. حتی اگر لازم باشد علیه حق، تبدیل به اپوزیسیون می شود. او همیشه در حال گریختن است. گرچه فرار کردن چیز بدی نیست. اصلا خدای عزیز نیز فرمان فرار صادر کرده است و حتی توبیخ کرده است که چرا فرار نمی کنید:
«یا أَیُّها الَّذین آمَنوا ما لَكُم إِذا قیلَ لَكُمُ انفِروا فی‏ سَبیلِ اللَّه اثَّاقَلتُم إِلَى الْأَرضِ أَرَضیتُم بِالْحَیاه الدُّنیا مِنَ الآخِرَه» (توبه – 38) ای مؤمنین! شما را چه می شود وقتی به شما گفته می شود در راه خدا با شتاب حرکت کنید، زمین گیر می شوید. آیا به جای زندگی آخرت، به زندگی دنیا رضایت داده اید؟

پس باید به سمت خدا گریخت. برای انجام دستور او شتاب کرد. سر از پا نشناخت. سر داد و جان داد.
مؤمن انقلابی محاسبه می کند، اما در بند محاسبه گرفتار نمی شود. تدبیر می کند، اما نمی ترسد. دشمن را می شناسد اما از مکر او بیمناک نمی شود. خود را نمی بازد. پشت نمی کند. سر در لاک فرو نمی کند. غر نمی زند. طفره نمی رود. کم نمی آورد. تسلیم نمی شود. ذلیل نمی شود.

هرجا که مؤمنان کم آوردند، کوتاه آمدند، بی تفاوت شدند، آن وقت بود که حق تنها ماند. امام شهید شد: علی (ع) در محراب کوفه، حسن (ع) با زهر جعده، حسین سر بر نیزه. کربلا برای همه است. کوفه تکرار می شود. تکلیف ماست که بفهمیم اهل فراریم یا ماندن. گاهی چراغ های خیمه را هم کم نور می کنند، تا اگر کسی خواست به عاشورا نرسد، سر به بیابان بگذارد؛ اما بداند که با رفتنش، حسین (ع) تنها می ماند.

انقلاب، مؤمنانی می خواهد که اهل خطر کردن باشند. فرار را حرام بدانند. شب و روز نداشته باشند. با آبرو و مال و جانشان به میدان انقلاب بشتابند. پیر که می شوند ترسو نشوند. مصلحت زمین گیرشان نکند. انگیزه هایشان ته نشین نشود. یاد دنیا نیفتند. که اگر اینچنین شد، انقلاب تنها می ماند و اگر انقلاب تنها ماند، خورشید، به نیزه می شود.

منبع:جهان نیوز

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

R41383/P41383/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۷۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی دلال پتروشیمی در فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،شاهین مستوفی با اعلام شناسایی فرار مالیاتی در اداره کل امور مالیاتی استان فارس گفت: در راستای رسیدگی به اسناد و مدارک به­ دست آمده از اجرای بازرسی مالیاتی موضوع ماده (۱۸۱) قانون مالیات­های مستقیم یک شرکت فعال در زمینه تولید فوم ساختمانی، فردی به عنوان دلال مواد اولیه پتروشیمی شناسایی شده است که با توجه به اجرای بازرسی‌های صورت گرفته از محل فعالیت شخص نامبرده، مشخص شد در بازه زمانی سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱ فروشی افزون بر ۸۶۰ میلیارد تومان فروش مواد اولیه پتروشیمی خارج از شبکه رسمی کشور داشته است.
مستوفی افزود: شخص مذکور مطابق اطلاعات موجود در سامانه‌های مالیاتی، صرفا مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان فروش در اظهارنامه مالیاتی سال ۱۴۰۱ ابراز نموده است که در همین راستا اقدامات قانونی مبنی بر تنظیم گزارش مالیاتی و مطالبه مالیات و جرائم متعلقه در منابع مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده از مودی در موعد مقرر قانونی، در حال انجام است.

دیگر خبرها

  • فرار 60 متری و شلیک به قلب استقلال!
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی دلال پتروشیمی در فارس
  • تاکتیک جالب امیر تتلو برای فرار از مجازات
  • تارتار لباس فرار بزرگ را پوشید! (عکس)
  • فرار از سقوط: یونیون دست به دامن مربی زن!
  • گزارش گاردین از سربازان فراری اوکراین؛ «نمی‌خواهیم بمیریم»
  • فرار سریع نورافکن از هواداران پرسپولیس (عکس)
  • بعد از رسوایی بزرگ: فرار ستاره سیتی به عربستان!
  • فرار کانون سردفتران از شفاف‌سازی عملکرد مالی
  • فرار یاران محمدی از بحران با یک گل