Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، هادی احمدنیا روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: 97 درصد آقایان و بیش از 93 درصد بانوان در استان زنجان باسواد هستند.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با تشریح وضعیت سواد آموزی در استان زنجان تاکید کرد: سوادآموزی در جامعه مغفول واقع می شود و مخاطبان این معاونت اغلب افرادی هستند که در جامعه فراموش شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


احمدنیا افزود: در سطح تعاملات بین بخشی نیازمند همکاری هستیم و رسانه ها باید بر اساس رسالت حرفه ای خود کمک حال این معاونت باشند.
وی با اشاره به اتصال سیستم سوادآموزی به 28 سیستم آمارگیری کشور گفت: برای تشخیص هویت و آمار دقیق بی سوادان در استان، به سرشماری ها اکتفا نمی کنیم، چرا که مشاهده شده در خوداظهاری مردم برخی اطلاعات تحصیلی نادرست درج می شود.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در جمعیت 6 سال به بالا رشد نزدیک سه درصدی داشته ایم، تاکید کرد: امسال این آمار نزدیک 88 درصد شده است.
احمدنیا اظهار کرد: امور این معاونت را برون سپاری کرده ایم و از روش های مختلف برای جذب مخاطب استفاده می کنیم.
وی ادامه داد: امسال تعهد این معاونت برای سوادآموزی بی سوادان، سه هزار نفر است و برنامه ریزی ها را بر این اساس انجام داده ایم.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: ابهر بالاترین نرخ باسوادی در استان را دارد و بالاترین نرخ بی سوادی استان مربوط به ماهنشان است.
احمدنیا افزود: بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران، استان زنجان 33 هزار بی سواد دارد، اما اطلاعات ثبتی این معاونت با توجه به سیستم جامع اطلاعاتی خود، نزدیک 12 هزار نفر است.
3216/6085
خبرنگار : سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۷۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ نفر از معلمان زنجانی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته معلم، ۴۰ نفر از معلمان زنجانی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند.

علی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: مطابق سنوات گذشته برنامه‌های متعددی برای هفته معلم در نظر گرفته شده است که با شعار «همه ما مدیون توییم» اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طبق هماهنگی صورت گرفته در سال‌جاری ۵۰ برنامه در هفته معلم اجرایی خواهد شد، اضافه کرد: تجلیل از مقام معلمان نمونه با حضور رؤسای قدیم آموزش و پرورش، تجلیل از بازنشستگان فرهنگی سال گذشته، برگزاری یادواره شهدای معلم، دیدار با معلمان تاریخ‌ساز استان، تجلیل از معلمان نمونه استان و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان از جمله این برنامه‌هاست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان همچنین با اشاره به دیدار معلمان کشور با رهبر معظم انقلاب در روز دوازدهم اردیبهشت ادامه داد: ۴۰ نفر از معلمان برتر استان در قالب این برنامه در دیدار معلمان با رهبر معظم انقلاب حضور خواهند داشت.

اسماعیلی با اشاره به برگزاری پویش سپاس معلم در استان زنجان گفت: در این پویش دل‌نوشته و خاطرات دانش‌آموزان از طریق شبکه شاد جمع‌آوری و از برگزیدگان تجلیل می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت معلمان خیر در استان گفت: معلمان خیر در استان با اختصاص بخشی از حقوق خود از دانش‌آموزان نیازمند حمایت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به تبیین اندیشه‌های شهید مطهری در شبکه شاد گفت: مسابقه کتاب‌خوانی برای فرهنگیان و دانش‌آموزان و فراخوان خاطرات فرهنگیان در دو سال اخیر برای این هفته پیش‌بینی شده است.

کد خبر 748636

دیگر خبرها

  • ۱۲۷۰ زائر زنجانی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • ۴۰ نفر از معلمان زنجانی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • سهم چهار درصدی موتورسواران از تصادفات استان زنجان
  • پاداش قبولی سوادآموزان سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۴۰۱ کردستان واریز شد
  • پاکبان پاک‌سرشتِ زنجانی
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • محمدسیفی بار دیگر طلای ووشو جهان را تصاحب کرد
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی 
  • پاکبان زنجانی کیف حامل مدارک قیمتی را به صاحبش برگرداند
  • پاکبان زنجانی با کیف پر از دلار و مدارک چه کرد؟