Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه ۳ هزار نفر زیر پوشش آموزش‌های سوادآموزی قرار دارند گفت: مهارت ICDL امسال به شکل پایلوت به سوادآموزان زنجانی آموزش داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، هادی احمدنیا ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با دعوت از اصحاب رسانه برای کمک به معاونت سواد آموزی در راستای اراقای سطح آموزش اظهار داشت: نرخ با سوادی در استان زنجان از سال 85 تا سال 95 با یک شیب ملایمی روند افزایشی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهرستان‌های ابهر، خرمدره و زنجان نرخ بیشترین باسواد را در استان دارند و شهرستان ماه‌نشان رتبه آخر را به خود اختصاص داده است.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با ابراز خرسندی از امضای تفاهم‌نامه با جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: طی تفاهم‌نامه‌ای مقرر شده است جهاد دانشگاهی آموزش‌دهنده‌های ما را تحت پوشش بگیرند.

وی با ابراز خرسندی از عملکرد معاونت سواد آموزی استان زنجان گفت: دومین سال متوالی در بین استان‌های کشور رتبه قابل تقدیر را از سوی سازمان سواد آموزی دریافت کرده است.

احمدنیا از تحت پوشش قرار گرفتن 3 هزار نفر در سواد آموزی خبر داد و گفت: روند بیسوادی روز به روز در حال کاهش است و این در حالی است که سال گذشته 4 هزار نفر را در اختیار گرفته بودیم.

وی طرح خوب آموزش ICDL را به بیسوادان مهم برشمرد و عنوان کرد: این طرح به شکل پایلوت امسال به 100 نفر آموزش داده می‌شود.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه چهار مرکز سوادآموزی محلی هم اکنون در استان زنجان وجود دارد، گفت: دو مرکز در شهرستان زنجان که واقع در مدرسه 13 آبان اسلام آباد و شهیدان نیکخواه بیسیم مستقر است و دو مرکز در شهرستان‌های ابهر و خدابنده وجود دارد و در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی مرکز شهرستان خرمدره هستیم.

وی بیان کرد: در جمعیت بین 10 تا 49 سال استان زنجان نرخ باسوادی 95/1 است ولی در جمعیت بالای 6 سال استان زنجان از نرخ کشوری پایین است.

انتهای پیام/

R41375/P1486/S6,59/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۶۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان‌فشانی رزمندگان مدیون انتشار علم و معرفت معلمان است

ایسنا/زنجان مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: جان‌فشانی جوانان انقلاب و رزمندگان دفاع مقدس و مجاهدان علم و پژوهش، مدیون انتشار علم و معرفتی است که خداوند در وجود معلمان قرار داده است.

علی اسماعیلی امروز (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه) در برنامه معلم ماندگار که در مدرسه شریعتی زنجان برگزار شد، ضمن تبریک هفته معلم و تکریم مقام معلم، اظهار کرد: فرهنگ، اخلاق، تدین و همه خوبی‌ها را مدیون معلمان هستیم.


وی تصریح کرد: اگر به خصوصیات شهید مرتضی مطهری مانند روحیه معنوی، رابطه معنوی با شاگردان، عشق به شاگرد، تشویق و زمینه فراهم کردن خوانده و پی برده باشیم در وجود همه نیز معلمان زنجانی قابل مشاهده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه معلمی عشق خالصانه‌ای برای ارتقاء جامعه و جوانان و نوجوانان است، عنوان کرد: جان‌فشانی جوانان انقلاب و رزمندگان دفاع مقدس و مجاهدان علم و پژوهش مدیون انتشار علم و معرفتی است که خداوند در وجود معلمان قرار داده است.

اسماعیلی با بیان اینکه امروز می‌توان به میراث عظیم معنوی و مادی و فرهنگ شفاهی استان امیدوار بود، خاطرنشان کرد: موزه آموزش پرورش استان زنجان از سال گذشته در مدرسه شریعتی زنجان افتتاح شده و در معرض بازدید قرار گرفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جان‌فشانی رزمندگان مدیون انتشار علم و معرفت معلمان است
  • ۱۳ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل باز بماند
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان
  • پوشش تحصیلی ۹۹.۸ درصدی مقطع ابتدایی در چهارمحال و بختیای
  • یادواره شهدای دانش آموزی شهرستان نیر
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • بازگرداندن ۳۰۰۰ کودک گلستانی بازمانده از تحصیل به مدارس
  • مازندران رتبه های برتر المپیادهای دانش آموزی را دارد