Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-30@15:23:55 GMT

خاطرات شهید حججی کلاس درس خداپرستی است

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۰۲۴۹۲

خاطرات شهید حججی کلاس درس خداپرستی است

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: از همه کسانی که با شهید حججی ارتباط داشتند، خواهش می‌کنم هر خاطره‌ای که از وی دارند بنویسند. این‌ها همه درس خداپرستی است و در هیچ کلاسی چنین درسی داده نمی‌شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی پس از حضور در منزل پدر شهید محسن حججی به اتفاق خانواده این شهید بزگوار بر مزار وی حاضر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای نگهبان اظهار کرد: من زبانم قاصرتر از آن است که بخواهم در مورد شهید حججی صحبت کنم و خودم را قابل نمی‌دانم. خداوند درباره شهید صحبت کرده‌ است «إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذینَ یُقاتِلونَ فی سَبیلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُم بُنیانٌ مَرصوص»؛ خدا دوست دارد کسانی که با بنیان استوار در مقابل دشمنان ایستاده و می‌جنگند. خداوند مقام و منزلت شهدا را در قرآن بیان کرده است.

وی تصریح کرد: شهادت مقامی است که امام علی (ع) در انتظارش بود؛ امامی که همه فضائل در وجودش بود. عبادات، نماز، مناجات شبانه، یتیم‌نوازی و همه آن چه که در مورد یک بشر می‌توان متصور بود، در وجود امام علی (ع) وجود داشت با این حال حضرت به همه خواسته‌هایش رسیده و فقط یک خواسته شهادت باقی مانده بود و همواره در انتظار شهادت بودند.

آیت‌الله جنتی خاطرنشان کرد: زمانی که شمشیر ابن ملجم ملعون بر فرق مبارک امیر المؤمنین (ع) رسید، ایشان فرمودند که فزت و رب الکعبه؛ به خدای کعبه فائز شدم. من نمی‌توانم در مورد این شهید بزرگوار صحبت کنم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر لزوم حفظ و ثبت خاطرات شهید حججی گفت: از همه کسانی که با شهید حججی ارتباط داشتند، پدر، همسر، هم‌رزمان و همکلاسی‌هایش خواهش می‌کنم هر خاطره‌ای که از وی دارند بنویسند که خود شبه کتابخانه‌ای خواهد شد. این‌ها همه درس و کتاب خداپرستی است. در هیچ کلاسی چنین درسی داده نمی‌شود. اگر صدها معلم بیایند هیچ قابل قیاس با این کلاس بزرگ نیست.

دبیر شورای نگهبان ادامه داد: اگر عزت، افتخار و امنیت داریم و در مقابل دشمن ایستادگی و مقاومت‌ می‌کنیم همه به خاطر خون این عزیزان است. چه پیغمبران زیادی که در کنار آنها خداپرستانی جنگیدند و هیچ سستی و ضعفی از خود نشان ندادند و ترسی از مرگ نداشتند و به استقبال مرگی ‌می‌رفتند که همه از آن فرار می‌کردند. در رأس آنها امام علی (ع) بودند که فرمودند: عشق و علاقه من به مرگ از اشتیاق کودک شیرخوار به پستان مادرش بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: امام علی (ع) استاد شهیدان است و امام حسین (ع) نیز در کلاس درس امیر المؤمنین (ع) رشد و پرورش یافته بود. درس علوی خوانده بود. حضرت علی اکبر و حضرت قاسم علیهما السلام نیز در این کلاس، درس خوانده بودند که در روز عاشورا این چنین جانفشانی کردند.

آیت‌الله جنتی با اشاره به ایام اسارت اهل بیت عصمت و طهارت (س) اظهار کرد: اگر خدا به ما عزتی داد که آمریکا را شکست دادیم و هیبت آمریکا را بر باد دادیم، به برکت خون این شهدا بود و به برکت شهادت عزیز شدیم.

وی در پایان با تجلیل از مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی اضافه کرد: آن کس که راه امام حسین (ع) را به همه نشان داد امام خمینی (ره) بود. امام نیز شاگرد این مکتب بود و ان‌شاءا... خداوند همه ما را با آنها محشور فرماید و توفیق حرکت همه مردم ایران در این راه را عنایت فرماید. هر کسی هم که قصد خلل و سد کردن این راه را دارد خداوند ذلیل کند. خداوند امام خامنه‌ای را نیز که ادامه دهنده راه امام خمینی (ره) است محفوظ و دشمنانش را ذلیل کند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۲۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ شهید درپی حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان

منابع خبری از وقوع حمله به نمازگزاران در مسجدی در شهرستان گذره در هرات خبر می‌دهند.

به گزارش میزان، طبق گزارش رسانه‌های افغانستان، به دنبال حمله افراد مسلح ناشناس به مسجد امام زمان (عج) شهرک اندیشه در شهرستان گذره در هرات هنگام نماز مغرب و عشاء، تعدادی از نمازگزاران به شهادت رسیده‌اند.

گفته می‌شود امام جماعت این مسجد به همراه ۶ نفر دیگر از جمله یک کودک نیز در این حمله به شهادت رسیده و تعدادی هم مجروح شده اند.

مقامات دولت موقت طالبان در افغانستان تاکنون در این خصوص بیانیه‌ای صادر نکرده‌اند و اخبار و اطلاعات بیشتری در این خصوص رسانه‌ای نشده است.

همچنین هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حادثه را برعهده نگرفته است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پایان انتظار ۴۲ساله خانواده شهید در اصفهان
  • دعوت از مردم برای شرکت در اجلاسیه ۹۲ شهید والامقام شهرستان باشت
  • مدیران فرهنگی به احیای آموزش هنر خوشنویسی توجه داشته باشند
  • ۷ شهید درپی حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • ۷ شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • 7 شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • مطهری امام
  • روز صعود از لیگ یک به لیگ برتر: 16 خرداد
  • تاریخ شهادت امام جعفر صادق(ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم