Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-27@10:27:02 GMT

نامه استعفای بارزانی به پارلمان رسید

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۰۳۹۶۷

به گزارش پارس نیوز،

منابع خبری نزدیک به مسعود بارزانی دقایقی قبل اعلام کردند نامه استعفای بارزانی توسط هیئت رئیسه اقلیم کردستان عراق اعلام وصول شده و قرار است این نامه فردا در پارلمان این اقلیم قرائت شود.

گزارش‌های می‌رسانند که اختیارات وی نیز فردا در پارلمان اقلیم کردستان تقسیم خواهد شد.

«جعفر ایمنکی» معاون پارلمان اقلیم کردستان که ریاست جلسات پارلمان را بر عهده خواهد داشت با اعلام این خبر گفت: موضوع نامه بارزانی در نشست فردای پارلمان محلی قرائت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به شبکه «کردستان 24» اعلام کرد: بارزانی به عنوان مرجع سیاسی ملی اقلیم کردستان باقی خواهد ماند و در این حوزه به فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد.

به گفته ایمنکی، بارزانی قبل از سال 2005 و تأسیس نهاد ریاست اقلیم کردستان یک مرجع سیاسی ملی برای کُردها بوده است.

اختیارات بارزانی در میان قوای سه گانه اقلیم تقسیم خواهد شد، بیشتر این اختیارات به «نچیروان بارزانی» برادرزاده بارزانی و نخست‌وزیر اقلیم کردستان خواهد رسید. بدین گونه رأس هرم قدرت اقلیم کماکان در اختیار بارزانی‌ها خواهد ماند.

این در حالی است که جنبش تغییر و جریان‌های منتقد درخواست انحلال حکومت فعلی و تشکیل حکومت انتقالی را خواستار شده‌اند.

از سوی دیگر برخی گزارش‌ها حکایت از آن دارد که نامه بارزانی تنها عدم تمایل وی به تمدید دوره ریاست و کاندیداتوری در انتخابات آتی است.

 

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۳۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با اکبرپور به عنوان یک استقلالی دست برادری داده‌ایم/ با استعفا موافقت نمی‌شود

ایسنا/خوزستان عضو هیات مدیره باشگاه استقلال آبی پوش ملاثانی گفت: با استعفای سیاوش اکبرپور سرمربی این تیم موافقت نمی‌شود.

سیاوش اکبرپور سرمربی استقلال آبی پوش ملاثانی شب گذشته در نشست خبری بعد از بازی با سپاهان در یک هشتم نهایی جام حذفی عنوان کرد « من ۱۲ هفته است که اینجا هستم و خیلی سختی کشیدم و فکر می‌کنم پیر شدم اما به خاطر عشقی که به شغل و بازیکنانم داشتم، تحمل کردم، اما متاسفانه امروز اتفاقی افتاد که برخلاف میل باطنی‌ام استعفا می‌دهم. امروز برای بازیکنانم دلم خیلی سوخت و اتفاقی بیرون از زمین افتاد که برای من خوشایند نیست. من هیچ وقت اخلاق را به ورزش و پول ترجیح نمی‌دهم و این اتفاق اخلاقی خوب نبود و با عذرخواهی از بازیکنانم و مردم خوزستان و مسئولانی که تا امروز به ما کمک کرده‌اند، استعفا می‌دهم.»

 عبدالرضا حمیدی عضو هیات مدیره باشگاه استقلال آبی پوش ملاثانی در همین زمینه به ایسنا، گفت: شب گذشته که متوجه استعفای آقای اکبرپور شدم با او صحبت کردم و از او خواستم از تصمیم خود صرف‌نظر کند. او به خاطر مشکلاتی که به ویژه در چند روز گذشته از بابت تیم داری در استان داشته ایم، خسته و بسیار رنجیده است. گویا پیش از بازی با سپاهان هم تصمیمی می گیرد که انجام نمی شود و از این موضوع نیز دلخور بود.

وی ادامه داد: من طی صحبتی که با اکبرپور داشتم به او گفتم «شما با علم به مشکلات موجود در استقلال ملاثانی هدایت تیم را پذیرفتید، ضمن این که به عنوان یک استقلالی با یکدیگر دست برادری داده‌ایم و قرار شد تا پایان لیگ کنار هم باشم.» به هر حال دوستانه و برادرانه از او خواهش کردم از تصمیم خود صرف‌نظر کند و برگردد که قرار شد یکی دو روز فکر و استراحت کند. 

‌عضو هیات مدیره باشگاه استقلال آبی پوش ملاثانی گفت: در نهایت آقای اکبرپور بر می گردد و کنار هم خواهیم بود.

اودر پاسخ به این سوال که گویا یک اتفاق بیرون از زمین، باعث استعفای اکبرپور شده است؟ عنوان کرد: ما درباره مسائل فنی اصلا نظری نمی‌دهیم. البته مورد بسیار حادی رخ نداده و قابل مدیریت است. ما نظر اکبرپور را برای ادامه همکاری جلب می کنیم، ضمن این که با استعفای او موافق نشده است و به کار خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • با اکبرپور به عنوان یک استقلالی دست برادری داده‌ایم/ با استعفا موافقت نمی‌شود
  • استعفای اکبرپور از هدایت استقلال ملاثانی
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
  • شترداری رسته مزیت دار دامداری سازگار با اقلیم کشور
  • دومینوی کناره گیری‌ها در ارتش رژیم صهیونیستی
  • (ویدئو) رها کردن یک کبوتر در پارلمان اروپا جنجالی شد
  • اصفهان، اقلیم معناست
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند