Web Analytics Made Easy - Statcounter

بغداد - ایرنا - رسانه های عراق به نقل از منابع ترک مدعی شدند: دارایی های نامشروع مسعود بارزانی تا 55 میلیارد دلار تخمین زده می شود.

به گزارش ایرنا، از جمله این رسانه ها، پایگاه خبری 'المعلومه' عراق است که به نقل از روزنامه 'ینی شفق' ترکیه و این روزنامه به نقل از یک مقام سابق در تشکیلات کردستان عراق نوشته است: مسعود بارزانی که مورد حمایت آمریکا و اسرائیل است، به همراه پسر، برادران و نزدیکان دیگرش دست به جمع آوری دارایی های غیر قانونی و ریختن پول های اقلیم در حساب شخصی خود برغم تاسیس وزارت دارایی در این منطقه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این گزارش حاکی است: بارزانی بین سال های 2012 تا 2017 بیش از 45 چاه نفت را در تصرف خود داشت و ثروت شخصی خود را از منابع مختلف از جمله درآمدهای حاصله از گذرگاه مرزی، فشیخابور، شرکت مخابرانی کورک و تجارت گاز طبیعی و نفت و نیز پول هایی که از دولت مرکزی می گرفت، گردآوری کرده است.
به گفته این مسوول کُرد، ریباز هملان وزیر سابق دارایی در تشکیلات کردستان عراق با مشاهده واریز اعتبارات تخصیص یافته از سوی بغداد به این حساب، به این اقدام اعتراض کرد، اما بارزانی همچنان به ثروت اندوزی خود ادامه داد و با این کار باعث شد که مردم منطقه حتی از پیش از سال 1991 نیز فقیرتر شوند.
این گزارش حاکی است که مسعود بارزانی همچنین دست به انجام سرمایه گذاری های بزرگی در ترکیه، امارات، قبرس و انگلستان زد که مستقیم در اختیار خانواده خود او و یا شرکت های وابسته به او در بخش های مختلف دریانوردی، راه و ترابری، مواد غذایی، معدن، پیمانکاری ها، خرید و فروش نفت و ... می باشد.
به گفته وی، گذرگاه های مرزی با ترکیه و ایران از مهمترین منابعی درآمدی نزدیکان بارزانی بشمار می رود که برای آنهاجنبه بسیار حیاتی دارند.
خاورم**380**1144
* انتشار دهنده: علیرضا جباری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۴۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ مسعود رجوی همکار و نفوذی ساواک بوده است؟! 

دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه اسنادی اراده شد که طبق آن مسعود رجوی بعد از آنکه هم‌رتبه‌های او در سازمان مجاهدین خلق، اعدام شدند، از طرف شاه حکم عفو گرفت و همکاری خود با ساواک را آغاز کرد. ویدیویی که در ادامه تقدیم می‌شود روایتی است از آنچه در جلسه آغازین دور جدید دادگاه منافقین است که می‌توانید مشاهده کنید:

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعیین عوارض ۶۰درصدی برای صادرات سیب‌زمینی
  • حملات تند به نماینده مجلس و مرکز پژوهش های مجلس در رسانه دولت / چرا قیمت دلار را بین ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان نگه داریم؟
  • با انگیزه‌ترین هوادار فصل زیر نظر مسعود شجاعی
  • مقامات عراقی در حال تحقیق درباره قتل یک اینفلوئنسر هستند
  • خیزش دانشجویان؛ حمایت حقوقی غرب از صهیونیست‌ها نتیجه معکوس داشت
  • مدودف خواستار مصادره دارایی‌های شهروندان کشور‌های غیردوست شد
  • مسعود رجوی همکار و نفوذی ساواک بوده است؟!+ فیلم
  • تداوم عقب‌نشینی نرخ ارز در بازار غیر رسمی/ قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان بازمی‌گردد؟
  • توقیف دارایی‌های روسیه دلارزدایی را تسریع می‌کند
  • ویدیو/ مسعود رجوی همکار و نفوذی ساواک بوده است؟!