Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو هیأت رییسه فراکسیون امید با این پیش‌بینی که وزیر پیشنهادی نیرو می‌تواند از مجلس رأی اعتماد بگیرد، درباره وزیر پیشنهادی علوم گفت: وضعیت آقای غلامی را نمی‌توان پیش‌بینی کرد چون تقریبا میزان موافقان و مخالفان ایشان به یک نسبت است. آفتاب‌‌نیوز : علیرضا رحیمی با حضور در غرفه ایسنا در بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها اظهار کرد: آقای غلامی سوپرمن وزارت علوم نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان موافقان و مخالفانی با استدلال‌های خاص خود دارند که با توجه به این شرایط پیش‌بینی درباره اعتماد مجلس به این وزیر پیشنهادی سخت است.

وی با اشاره به سوابق علمی و مدیریتی وزیر پیشنهادی علوم، گفت: آقای غلامی چهره دانشگاهی است که سیستم‌های آموزش عالی بین‌المللی را تجربه کرده و در مجموعه خانواده اصلاحات تعریف می‌شود. دو دوره مدیریت در اصلاحات را تجربه نموده و کارنامه‌ای از خود به جا گذاشته و در پاسخگویی به نمایندگان نیز صداقت داشته است که این موضوع کار را برای نمایندگان آسان‌تر می‌کند.

این عضو هیأت رییسه فراکسیون امید در عین حال گفت: از طرف دیگر مطالبات و فضای دانشجویی نسبت به عملکرد دو دوره آقای غلامی وجود دارد. آنها تلاش کردند با دلسوزی مطالبشان را به مجلس منعکس کنند که نمایندگان نیز آن را بررسی کردند. فراکسیون امید هفته گذشته به بررسی این موارد پرداخت. آقای غلامی نیز تلاش کرد به این شائبه‌ها پاسخ دهد.

به گفته رحیمی، عده‌ای از پاسخ‌های غلامی قانع نشدند و مخالفت‌هایی وجود دارد. در عین حال فردا فراکسیون‌ها از جمله فراکسیون امید در جلسه‌ای به جمع‌بندی نهایی می‌رسد و آن را اعلام می‌کند.

وی با اشاره به رأی نمایندگان به کابینه دوازدهم، گفت: تجربه رأی به کابینه آقای روحانی پیش روی فراکسیون امید است ولی به هر حال فردا فراکسیون امید نتیجه جمع‌بندی خود را اعلام می‌کند.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس در مورد طرح شائبه‌هایی در خصوص چرایی حمایت منتقدان دولت از غلامی، گفت: به نظرم حمایت مخالفان آقای روحانی از غلامی یک تاکتیک است که انگیزه آن تقویت دولت نیست.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۶۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری

نشست معاونان وزرای امور خارجه و نمایندگان ویژه کشور‌های عضو گروه بریکس امروز (پنجشنبه) ششم اردیبهشت ماه در مسکو آغاز به کار کرد.

تحولات غرب آسیا و شمال آفریقا از جمله مباحث مورد بررسی در این نشست است.

علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در این نشست شرکت کرده و قرار است مواضع جمهوری اسلامی ایران را درباره اوضاع جاری در غرب آسیا از جمله وضعیت غزه و تجاوزات رژیم صهیونیستی تبیین کند.

معاون وزیر خارجه ایران همچنین امروز با میخائیل بوگدانف معاون وزیر خارجه روسیه دیدار و گفتگو کرد.

روسیه در سال جاری میلادی (۲۰۲۴) ریاست گروه بریکس را برعهده دارد.

جمهوری اسلامی ایران از اول ژانویه سالجاری میلادی به عضویت گروه بریکس درآمد. سازوکار بریکس (BRICS) شامل پنج اقتصاد بزرگ در حال ظهور، یعنی برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است و دوم شهریور سال گذشته و در پانزدهمین نشست سران در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی اعلام شد که چند عضو جدید از جمله ایران از اول ژانویه ۲۰۲۴ به عضویت بریکس درخواهند آمد. در حال حاضر برزیل، آفریقای جنوبی، روسیه، هند، چین، ایران، امارات عربی متحده، مصر و اتیوپی از جمله اعضای این گروه هستند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • هشدار نمایندگان استان تهران به وزیر کشور
  • نامه اعتراضی نمایندگان مجلس به وزیر کشور+جزئیات
  • اعتراض نمایندگان تهران به وحیدی درباره تغییرات ری
  • اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری
  • جنگ بر سر صندلی «شماره یک»؛ همه در برابر قالیباف!
  • موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم
  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • عیادت رئیس فراکسیون ورزش مجلس از غلامحسین پیروانی