Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - توصيه امام رضا (ع) به عنوان يک روش اصولي براي کنترل وزن کاستن از حجم غذاي شام و نه ترک کامل آن است.
به گزارش جام نيوز، براي چاقي و لاغري دستورالعملهاي مختلفي برشمرده اند. امري که ذهن بسياري از متخصصين امروزي را هم به خود مشغول کرده است.
امروزه برخي از کارشناسان براي کاهش وزن بدن، حذف وعده شام را توصيه مي کنند؛ اما همچنان که در روايات نيز اشاره شده شام نخوردن خود باعث ضعف بدن شده و ضعف عصبي و عضلاني و حالت شبه افسردگي در افراد بوجود مي آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اين رو توصيه امام رضا (ع) به عنوان يک روش اصولي براي کنترل وزن کاستن از حجم غذاي شام و نه ترک کامل آن است. آن حضرت مي فرمايد: «کسي که مي خواهد سالم و بدني سبک و کم گوشت داشته باشد از شامش بکاهد.
در اين ميان گياهان خوراکي و چاشني‌ها که حفظ سلامت اعضاي مختلف بدن را بعهده دارند مي توانند در کنترل وزن نيز بسيار موثر باشند. يکي از اين گياهان مفيد دارچين است. کارشناسان تغذيه معتقدند مواد طبيعي بسياري براي کاهش وزن در دسترس قرار دارند اما دارچين به دليل کمک به کنترل قند خون، مفيدترين گياه براي کمک به کاهش وزن است. مطابق نظرات پزشکي امام رضا (ع) و ابن سينا دارچين کليه را گرم مي کند، نيرو را افزايش و ضعف پا ها وکمر را از بين مي برد .کم خوني را هم ازبين مي برد.آرامش بخش و شاداب کننده است وگياهي است که هم انسان ها و هم حيوانات را آرام مي کند. تب بر است.رگ ها را باز مي کند و اثر خوبي بر گردش خون دارد.
امروزه متخصصين به اين نتيجه رسيده اند که چاي حاوي عسل و دارچين يکي از دلپذيرترين مواد طبيعي براي کاهش وزن باشد.يکي ديگر از گياهان کنترل کننده وزن زنجبيل است. زنجبيل علاو بر آن که يکي از مؤثرترين مواد طبيعي در برقراري جريان خون و جلوگيري از لخته شدن آن است با پاکسازي سيستم گوارشي از ذخيره چربي‌هاي اضافي در بدن جلوگيري مي‌کند.امام رضا (ع) براي حفظ چابکي و انجام بهتر کارهاي روزانه زنجبيل را توصيه کرده مي فرمايد: «اگر مايل هستيد فراموشي ونسيان شما کم شود وکارهاي روزانه را به خوبي انجام دهيد ، زنجبيل و عسل بخوريد . »
متخصصين مي گويند يکي از راههاي کاهش اشتهاي کاذب و کمک به کاهش وزن بدن ، خوردن جو پخته شده در ابتداي صبح و قبل از صبحانه مي باشد. جو تاثير بسزايي در کاهش کلسترول ،فشار خون،چربي و کاهش خطر ابتلا به سرطان دارد. فيبر موجود در جو باعث مي شود که اين غذا به آهستگي در بدن هضم شود و در نتيجه فرد براي مدت طولاني تري سير مي ماند.
امام رضا (ع) در تعريف از اين ماده شگفت انگيز مي فرمايد:« برتري نان جو بر گندم ، همانند برتري ما بر ديگرمردمان است . هيچ پيامبري نيست که براي خورندۀ نان جو دعا نکرده و براي او برکت نخواسته باشد . و هيچ دروني نيست که جو ، بدان در آمده و همۀ دردها از آن بيرون نرفته باشد . جو ، خوراک پيامبران و غذاي نيکان است.»متخصصين تغذيه همچنين توصيه مي کنند براي اينکه سريع‌تر به وزن ايده‌آل خود برسيد بهتر است قبل از خوردن صبحانه، آب با ليمو ترش بنوشيد. مطابق اين نظر نوشيدن آب همراه با ليموترش نه تنها به روند کاهش وزن شما سرعت مي‌بخشد، بلکه بدن شما را از سموم پاک کرده و باعث افزايش انرژي در شما مي‌شود.
مرکّبات در طب الأئمّه (ع) هم از ارزش و اهمّيت ويژه اي برخوردار است .
پيشوايان دين با بهره گيري از الهامات ربّاني جوامع بشري را به ارزش دقيق علمي ميوه ها و فرآورده هاي طبيعي آگاه نموده اند. در توصيه هاي پزشکي ائمه (ع) خوردن مرکبات قبل از غذا خوب و بعد از غذا بسيار پسنديده دانسته شده است. امام رضا (ع) هم مصرف اين ميوه با ارزش را براي هضم و جذب غذا و کمک به رسوب زدايي از خون بدن و بهبود سوخت و ساز و پيشگيري از غلظت خون مفيد شمرده اند.
در طب سنتي اسلامي از گياهاني مثل هل، زرچوبه، گزنه، زيره و هليله هم به عنوان کاهنده وزن بدن و پاکسازي خون و چربي‌سوزي و لاغر کننده ياد شده است که به سوخت و ساز بهتر چربي‌ها کمک مي کنند. يکي ديگر از گياهان مفيد براي درمان بيماريها که خاصيت لاغر کنندگي داشته و نام آن به همراه چند گياه ديگر در زمره مواد چربي سوز و ضد چاقي مطرح است هليله است و از ديگر مواد خوراکي موثر در کاهش وزن مي‌توان به فلفل سياه، کاسني زرد و دانه کتان اشاره کرد.
هليله
همچنانکه کرفس نيز به کاهش وزن کمک مي‌کند و با مصرف روزانه آب کرفس، ولع خوردن شيريني‌جات، از بين مي‌رود.امام رضا (ع) در بياني ديگر نحوه حمام کردن را در چاقي و لاغري دخيل دانسته اند. سليمان جعفري مي گويد حضرت رضا (ع) فرمود: «حمام يک روز در ميان گوشت بدن را زياد مي کند، و هر روز حمام رفتن پيه‏ هاي کليه را آب مي سازد.
فردا

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۷۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) قانون کاهش تولید کیسه‌های پلاستیکی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رازهای لاغری که هر کسی نمی‌داند (فیلم)
  • لحظه به لحظه با بورس / کاهش هزار و ۶۱۹ واحدی شاخص کل
  • کاهش هزار و ۶۱۹ واحدی شاخص کل بورس
  • قطع داروهای لاغری مانند اوزمپیک و ویگووی باعث اضافه وزن می‌شود؟
  • پیش بینی بارش باران و‌کاهش محسوس دما در استان البرز
  • نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید
  • واردات نفت خام آسیا در ماه آوریل کاهش یافت
  • کاهش وزن با این نوشیدنی‌ها
  • تاثیر بی‌نظیر این میوه برای کاهش وزن (اینفوگرافی)
  • (ویدئو) قانون کاهش تولید کیسه‌های پلاستیکی