Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، در روزهای اخیر یک ویروس پیامکی در حال انتشار و آلوده کردن گوشی های کاربران ایرانی که با وعده دریافت دو گیگ اینترنت رایگان کاربران را مجاب به کلیک بر روی یک لینک می‌کند، پس از نصب در گوشی کاربر به صورت خودکار شروع به ارسال پیامک با گوشی کاربر کرده و به تمام مخاطبان وی، پیامکی با همین مضمون ارسال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نحوه عملکرد این ویروس به این شکل است که ابتدا یک پیامک از شخصی که شماره شما را در مخاطبان خود ذخیره کرده دریافت می‌کنید.متن پیامک مورد نظر بسیار خودمانی نگارش شده و جملات تکراری نیست اما محتوای تمام پیامک ها شبیه به هم بوده و یک لینک در آنها قرار دارد.

کاربر ممکن است این پیامک را از یکی از نزدیکان یا افراد مورد اعتماد خود دریافت کند؛ اینجاست که کاملا به لینک داخل پیامک اعتماد کرده و آن را باز می‌کند و به محض باز کردن ویروس به گوشی او انتقال می‌یابد و قربانی خود عامل انتشار ویروس می‌شود.

درصورتی که پیامکی با این مضمون دریافت کردید، به هیچ وجه لینک داخل آن را باز نکرده و ارسال کننده پیامک رااز آلوده شدن گوشی وی به این ویروس مطلع کنید.

پس از اینکه ویروس بر روی گوشی شما نصب شد، گوشی به حال سایلنت رفته و شروع به ارسال پیامک به تمام مخاطبان داخل موبایل شما خواهد کرد. این کار ضمن انتشار ویروس میان مخاطبان صاحب گوشی، هزینه ارسال پیامک سنگینی نیز برای کابر اولیه به دنبال خواهد داشت.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۷۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جدی سازمان ملی مهاجرت به مهاجرین درباره پیامک سامانه «سهما» + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان ملی مهاجرت در این اطلاعیه از اتباع و مهاجران خارجی مجاز خواسته است در اسرع وقت موارد درخواستی داخل پیامک را تکمیل و ارسال کنند.

بر این اساس، متن ارسالی به این شرح است: «تبعه گرامی با شناسه یکتا...... برای صدور کارت هوشمند باید پس از ثبت نام و ورود به سامانه سهما به آدرس www.irmigrationorg.ir حداکثر تا ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ کد …... را در قسمت اعتبارسنجی صدور کارت هوشمند وارد کنند.


سازمان ملی مهاجرت تاکید کرده است: اقدام نکردن این افراد به منزله حضور نداشتن تلقی می‌شود و هیچ خدماتی به این افراد تعلق نمی‌گیرد.



کد خبر 848564 منبع: ایران برچسب‌ها خبر مهم مهاجرت

دیگر خبرها

  • هشدار جدی سازمان ملی مهاجرت به مهاجرین درباره پیامک سامانه «سهما» + جزئیات
  • ارسال پیامک از سامانه سهما به اتباع مجاز
  • مهاجرین پیامک سامانه «سهما» را جدی بگیرند
  • ارسال پیامک سامانه سهما به اتباع خارجی
  • مهاجرین پیامک سامانه «سهما» را جدی بگیرند
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد پیامک/ نخستین متن پیامکی تبریک کریسمس بود
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد پیامک/ اولین متن پیامکی تبریک کریسمس بود
  • بانک شماره موبایل تفکیکی و هدفمند، راز موفقیت بازاریابی پیامکی
  • آشنايي با جديدترين پرتال پیامک /ارتباطات سریع و جذاب برای همه
  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج ۱۴۰۳